|
|
کدخبر: ۱۵۳۷۱۲

دیانی در گفت وگو با فارس:

مسئول واحد فرهنگی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به قطعنامه اتحادیه اروپا علیه ایران، گفت: این قطعنامه ثمره لحن آرام و دیپلماسی لبخند دولت تدبیر است.

میکائیل دیانی مسئول واحد فرهنگی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، با محکوم کردن صدور قطعنامه علیه ایران از سوی اتحادیه اروپا، گفت: این قطعنامه به دلیل کینه هایی است که غربی ها و به خصوص آمریکا از ایران دارد.

دیانی ادامه داد: در مورد این قطعنامه چند نکته را باید مدنظر قرار داد، در مرحله اول آن کسانی باید در خصوص حقوق بشر پاسخگو باشند غرب و امریکا هستند نه ایران، زیرا سابقه تاریخی این کشورها در زمان استعمارگری علنی آنها و رفتارهای نژاد پرستانه ای که با آفریقایی ها و سیاه پوستان داشتند این موضوع را نشان می دهد.

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، تصریح کرد: امریکا و غرب رفتارهای بسیار ناپسندی، بر خلاف فطرت انسانی داشته و دارند و باید پاسخگوی این رفتارهای زشت باشند، نه اینکه بخواهند این رفتارها در ایران هم انجام شود.

دیانی اظهار داشت: آن چیزی که همیشه مدنظر جمهوری اسلامی بوده و آن را به دیگر کشورها توصیه کرده است استقلال سیاسی و عدم دخالت بیگانگان در سرنوشت کشور است و این موضوع خشم دشمنان را برانگیخته است.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه اجازه دخالت بیگانگان را در کشور نمی دهیم، خاطر نشان کرد: این قطعنامه نشانه مداخله صریح و آشکار در کشور ما است.

دیانی در تکمیل سخنان خود افزود: دولتمردان ما باید ثمره رفتار خود با غرب را ببینند، در گذشته وقتی قطعنامه ای صادر می شد رئیس جمهور پیشین می گفت آنقدر قطعنامه بدهند تا قطعنامه دانشان پاره شود و قطعنامه های آنان را بی اثر می دانست ولی با این حال سانتریفوژها می چرخید و با تدبیری که دولت یازدهم و دیپلماسی لبخندی که داشت نه تنها قطعنامه ها متوقف نشد بلکه سانتریفوژها هم دیگر نمی چرخند.

وی ادامه داد: قطعنامه ای که صادر شد نشان داد تدبیری که دولت یازدهم اندیشیده ناکارآمد بوده و به عبارت دیگر تدبیر درستی نبوده است و دولت باید در باره آن تجدید نظر کند.

مسئول واحد فرهنگی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، افزود: غرب و امریکا با اقتدار، استقلال و نفوذ جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند و مشکل اصلی شان ماهیت جمهوری اسلامی است و انرژی هسته ای و حقوق بشر بهانه ای بیش نیست.

دیانی در خاتمه خاطر نشان کرد: دولتمردان ثمره لحن آرام و دیپلماسی لبخند را دیدند و امروز باید مستحکم تر از قبل با غرب و امریکا برخورد کنند تا آنها متوجه شوند که کشور ما چه اقتداری دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار