|
|
کدخبر: ۱۵۳۸۸۳

در پاسخ به تسنیم مطرح شد /

خبرگزاری تسنیم: فعالان دانشجویی با اشاره به احتمال تاسیس دفتر پارلمان اروپا در ایران تاکید کردند: آماده تسخیر لانه جاسوسی دوم هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، ناصر آراسته مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در میزگرد فعالان دانشجویی درباره قطعنامه اخیر پارلمان اروپا و در پاسخ به خبرنگار تسنیم، مبنی بر واکنش دانشجویان به ایجاد دفتر پارلمان اروپا در ایران، گفت: دستگاه دیپلماسی کشور باید ابتدا موضع خود را نسبت به کل این قطعنامه اعلام کند و این گونه نیست که بخشی از قطعنامه را نپذیریم و نسبت به آن موضع بگیریم و بخشی از آن را بپذیریم.

وی افزود: چارچوب این قطعنامه سراسر توهین به ملت ایران، زیر سوال بردن حقوق ملت ایران و عزت و استقلال کشور است.

آراسته با اشاره به اینکه بندهای قطعنامه مشخص است و مانند بندهای توافقنامه ژنو نیست که مردم نامحرم باشند و از آن اطلاع نداشته باشند، گفت: استقلال کشور به معنی این است که حاکمیت کشور حق این را دارد که نسبت به سیاست خارجی و دستگاه دیپلماسی خود استقلال داشته و این گونه نیست که هیئتی از کشور خارجی بیاید و در داخل یک کشور به خود اجازه دهد بدون هماهنگی با مسئولان آن کشور با مخالفان آن حاکمیت دیدار و گفت وگو کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه دشمنی دشمن حد یقفی ندارد، گفت: بحثهسته ای مطرح شد و ما با آنها مذاکره کردیم و در حال حاضر نیز در رابطه با بحثموشک های دوربرد مسائلی را مطرح می کنند که این به استقلال کشور ایران خدشه وارد می کند. حمایت از سوریه و حزب الله از بدیهیات جمهوری اسلامی ایران است و قطعا هر نظام و کشوری برای بقای خود اهداف و راهبردهای بلندمدتی دارد که حمایت از حزب الله و سوریه نیز جزو راهبردهای بلندمدت ایران است و خدشه وارد کردن به این مسئله به منزله خدشه به استقلال و حاکمیت ملت و کشور ایران است.

آراسته گفت: در قطعنامه اخیر یک سری مسائلی مطرح شده که بدیهیات و حقوق بدیهی ملت ایران را خدشه دار می کند. به عنوان مثال بحثهمجنس بازی و آزاد کردن آن که با چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران همخوانی ندارد از این موارد است.

وی ادامه داد: وزارت خارجه مشخص کند برخوردش با این قطعنامه چگونه خواهد بود و یا آن را به شکل گزینشی مورد توجه قرار می دهد و یا تماما آن را مورد پذیرش یا انتقاد قرار خواهد داد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه متاسفانه دستگاه دیپلماسی پاسخ گو نیست، گفت: از دستگاه دیپلماسی انتظار داریم در فضای آزاداندیشی و گفت وگو راهبرد خود را تعیین و سیاست های راهبردی خود را در مدت فعالیت اعلام کند.

آراسته با اشاره به اینکه تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران مسئله ای نیست که صرفا به وزارت خارجه مربوط باشد، گفت: دستگاه های دیگری نیز نسبت به این قضیه باید ورود داشته باشند و نظر دهند که دانشجویان نیز قطعا در این زمینه نظراتی دارند.

وی افزود: تاسیس این دفتر توهم و خیال باطلی از سوی دشمن است و متاسفیم که عملکرد سیاست خارجی ما به گونه ای بوده که آنها به خود اجازه دادند چنین مسئله ای را مطرح کنند. هر چند برخی نسبت به طرح آن خوشحال شدند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه دانشجویان با تاسیس چنین دفتری در ایران مخالف هستند، گفت: اگر گستاخی دشمنان بیشتر شود و به خود اجازه دهند نسبت به تعرض به حقوق ملت ایران از این جلوتر بیایند دانشجویان به تجمع و تحصن بسنده نکرده و اقدامات درخور شانی انجام خواهند داد.

احمدزاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) نیز در این رابطه، گفت: ما آماده تسخیر لانه جاسوسی دوم در ایران هستیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار