|
|
کدخبر: ۱۵۴۴۱۸

دریادار تنگسیری در گفتگو با فارس مطرح کرد

فرمانده قرارگاه راهیان نور دریایی خلیج فارس با بیان اینکه حدود ۱۱۳هزار نفر در اردوهای راهیان نور دریایی خلیج فارس امسال شرکت داشتند، گفت: برنامه داریم تا دانشجوها و دانش آموزان دبیرستانی را به صورت هدفمند به جزایر نازعات ببریم.

سردار علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه و فرمانده قرارگاه راهیان نور دریایی خلیج فارس در گفت وگو با خبرنگار دفاعیخبرگزاری فارس، در خصوص حضور کاروانهای راهیان نور در مناطق عملیاتهای دریایی اظهار داشت: راهیان نور دریایی خلیج فارس از سال ۸۹ راه اندازی شده و تا الان در ۳ استان هرمزگان، بوشهر و خوزستان فعالیت می کند.

وی افزود: متاسفانه عملیات هایی که در دریا صورت گرفته مغفول و شهدای دریایی مظلوم مانده اند که ما در این راستا امسال نیز مانند سال های گذشته در ۳ استان ذکر شده زائرین را از طریق شناور به جزایر مدنظر منتقل کردیم.

تنگسیری در ادامه خاطرنشان کرد: امسال یادمان والفجر ۸ در خوزستان تحویل نیروی دریایی سپاه شد و ما از طریق یک شناور بزرگ حدود ۱۰۰ هزار و ۵۳۰ نفر از زائرین کل کشور در استان خوزستان و از سوی یادمان والفجر ۸ را به جزایر مدنظر جابه جا کردیم.

فرمانده قرارگاه راهیان نور دریایی خلیج فارس تاکید کرد: در استان بوشهر نیز ۳ هزار و ۳۷۰ نفر زائر از استان های قم، لرستان، مازندران، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اردبیل، سیستان و بلوچستان، قزوین و بوشهر را به جزیره خارک بردیم. این جزیره ۲ هزار و ۸۰۰ بار مورد هجوم هواپیماهای بعثی عراق واقع شده بود که زائرین در این جزیره از نمایشگاهی که با کمک سپاه امام صادق(ع) برپا شده بود بازدید کردند.

تنگسیری افزود: در استان هرمزگان نیز منطقه یکم نیروی دریایی سپاه و سپاه امام سجاد(ع) با کمک هم ۹ هزار و ۲۲۹ نفر را به جزیره هرمز بردند که این کار نیز در قالب اردوهای راهیان نور دریایی صورت گرفت. جزیره هرمز، جزیره ای است که در گذشته در اختیار استعمارگران بوده است.

وی با بیان اینکه در مجموع حدود ۱۱۳هزار نفر در اردوهای راهیان نور دریایی خلیج فارس امسال شرکت داشتند، گفت: همانطور که فرمانده نیروی دریایی سپاه هم اعلام کرده است ما برنامه داریم تا دانشجوها و دانش آموزان دبیرستانی را به صورت هدفمند به جزایر نازعات ببریم و آنها شبی را در آنجا اقامت داشته باشند و با قابلیت های دریایی این جزایر آشنا شوند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور دریایی خلیج فارس همچنین تاکید کرد: شرکت کنندگان در اردوهای راهیان نور دریایی خلیج فارس علاوه بر آشنایی با عملیات های دوران دفاع مقدس با توانمندی های الان و ماموریت های دفاعی نیروی دریایی سپاه نیز به صورت هدفمند آشنا می شوند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار