|
|
کدخبر: ۱۵۴۵۰۲

آصفری در نطق میان دستور؛

نماینده مردم اراک گفت: کاسبان تحریم کسانی هستند که دیروز فرش قرمز مقابل اتحادیه اروپا پهن کردند امروز سایت های هسته ای ما را تعطیل نمودند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در نطق میان دستور با اشاره به قطعنامه پارلمان اروپا برای ایران گفت: پیش از این نیز قطعنامه های این چنینی به ایران صادر شده بود اما برای غرب نفعی نداشت. اگرچه این قطعنامه ها برای ملت ایران جایگاهی ندارد اما باید گفت این قطعنامه این بار در حالی صادر شده است که مذاکره ۱ + ۵، مذاکره با وزیر خارجه آمریکا و مذاکره با رئیس جمهور آمریکا توسط مسئولین کشور شکل گرفته است. از این رو صدور این قطعنامه با گذشته تفاوت دارد و یک پایان مهم برای کسانی که دلخوش به غرب هستند است که اگر فرصت پیدا کنند در همه امروز ملت ایران دخالت خواهند کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: اتحادیه اروپا بهتر است پاسخ دهد انتخاباتی که با ۴۳ درصد مشارکت مردم اروپا تشکیل می شود استانداردهای لازم را دارد یا انتخابات ۲۴ خرداد ملت ایران که علیرغم تلاش آنها برای عدم حضور مردم بیش از ۷۴ درصد از ملت ایران در آن شرکت کردند.

آصفری گفت: آقای رئیس جمهور اخیراً مشاور وزیر امور خارجه اظهار داشته کسانی که در اعتراض به صدور این قطعنامه سراسر توهین به ملت که درخواست ایستادگی در برابر زیاده خواهی های غرب را داشتند کاسبان تحریم می باشند آیا ایستادگی در مقابل زیاده خواهی غرب کاسبی تحریم است؟

این نماینده مجلس افزود: جلوگیری از دخالت غرب در امور داخلی ایران از نظر آنان کاسبی برای تحریم است؟! حرکت در راستای منافع ملی کشور کاسبی تحریم است؟؛ کاسبان تحریم کسانی هستند که دیروز فرش قرمز جلوی اتحادیه اروپا پهن کردند و آمدند هم سایت های هسته ای ما را پلمپ کردند و هم پرونده ایران را از آژانس به شورای امنیت سازمان ملل انتقال دادند.

وی ادامه داد: امروز که مذاکرات قرار است آغاز شود یک بار دیگر به غرب محکم و مقتدر می گوییم که اگر از این نوع قطعنامه ها صادر نمایید مطمئن باشید که در خصوص ادامه مذاکرات تجدید نظر خواهیم کرد و این را بدانید که عبور از خط قرمز تعلیق غنی سازی و دست برداشتن از جنبش حزب الله و ملت مظلوم فلسطین و تعطیلی سایت های هسته ای امکان پذیر نخواهد بود.

نماینده مردم اراک افزود: دولت محترم بهتر است نسبت به مشکلات و موضوعاتی که مردم با آن مواجه هستند توجه ویژه نماید.

وی ادامه داد: سیاست های کلان نظام درباره بهداشت توسط رهبری ابلاغ شد، بهداشت و درمان و سلامت خواسته عمومی آحاد جامعه است تا ناعدالتی در رسیدگی به مسایل بهداشتی در کشور حل شود.

آصفری گفت: باید همان گونه که تجهیزات و امکانات درمانی و بهداشتی برای مردم در شهرهای بزرگ فراهم است برای دهک های پایین جامعه نیز فراهم شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار