|
|
کدخبر: ۱۵۴۸۶۵

بیانیه پایانی دانشجویان تجمع کننده مقابل سفارت یونان:

خبرگزاری تسنیم: دانشجویان دانشگاه های تهران حاضر در تجمع مقابل سفارت یونان، در بیانیه پایانی خود تن دادن جمهوری اسلامی ایران به اجرای توافق نامه ژنو را هدف اصلی صدور قطعنامه ضدایرانی پارلمان اروپا دانستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، دانشجویان دانشگاه های تهران که از ساعت ۱۵ امروز در اعتراض به قطعنامه ضدایرانی پارلمان اروپا در مقابل سفارت یونان در تهران تجمع کردند با صدور بیانیه ای تن دادن جمهوری اسلامی ایران به اجرای توافق نامه ژنو را موضوع و هدف اصلی صدور قطعنامه ضدایرانی پارلمان اروپا دانستند.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

جهان امروز جهان بازی با کلمات و اصطلاحات است تا همیشه بتوانند با تفاسیر شاد سرپوشی بر جنایات خود بگذارند و با این اهرم فشار هر کشوری که مخالف با سیاست های آنها پیش می رود به راحتی متهم کنند.

متأسفانه در هفته گذشته بار دیگر سوء استفاده این کشورها را مشاهده کردیم که این بار از زبان اتحادیه اروپا سیلی از اتهامات و برداشت های یک سویه با سو استفاده از بعضی کلمات مانند حقوق بشر؛ آزادی و… صورت گرفت.

قطعنامه ای که روز پنجشنبه هفته گذشته با عنوان راهبرد اتحادیه اروپا درباره ایران به تصویب پارلمان این اتحادیه رسید به اندازه ای خیال پردازانه و سوال برانگیز بود که تصویب آن از سوی کشورهای اروپایی آن هم در شرایطی که ضعیف ترین دوران حیات خود را تجربه می کنند و خود آنها بزرگ ترین نقض کننده آن هستند فقط با واژه هایی نظیر خنده دار و احمقانه قابل تفسیر است.

در این اصطلاح قطعنامه، به صورت کاملا مشخص اصولی از اصول انقلاب مورد هدف قرار گرفته که اگر کسی از نظام جمهوری اسلامی شناخته شده باشد یقینا این فکر به ذهنش می رسد که این اتحادیه درخواست تغییر حاکمیت را کرده است، زیرا در این قطعنامه چیزی از استقلال کشور عزیزما باقی نمی ماند! …

در این قطعنامه ذکر شده است ایران باید توافق نامه ژنو را بی کم و کاست اجرا کند! … عوامل زندانی فتنه ۸۸ را آزاد کند! … به حصر سران فتنه آمریکایی - اسرائیلی ۸۸ پایان بدهد! … ممنوعیت همجنس بازی را لغو کند و به همجنس بازان اجازه رابطه جنسی آزادانه بدهد…! هر یک از نمایندگان یا هیئت های پارلمانی اتحادیه اروپا که به ایران سفر می کنند اجازه ملاقات با محکومان امنیتی را داشته باشند! … دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران تأسیس شود تا بر مسائل سیاسی و اجتماعی کشور نظارت مستقیم داشته باشد! … انجمن صنفی روزنامه نگاران که منحل اعلام شده بازگشایی شود! … به آنچه از نظر اتحادیه اروپا نقض حقوق بشر تلقی می شود خاتمه بدهد! … به احمد شهید گزارش گر مقرض ویژه کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد اجازه ورود به ایران داده شود و بتواند آزادانه با مجرمان و هر کس دیگری که می خواهد ملاقات کند! و…

در قطعنامه اتحادیه اروپا، انتخابات ریاست جمهوری یازدهم غیردموکراتیک تلقی شده و به چند نمونه از قوانین جاری کشور نیز به اصطلاح اعتراض شده است!

همان گونه که ملاحظه می شود، قطعنامه یادشده در یک کلام از ایران اسلامی و مردم این مرز و بوم دعوت می کند که از اسلام، انقلاب، استقلال، آزادی، حاکمیت ملی و همه داشته های دیگر خود دست بکشند و عملا به جاهلیت زمان طاغوت برگردند! اما، سوال اینجاست که انگیزه آنها از تصویب این قطعنامه چه بوده؟!

آمریکا و متحدان اروپایی آن طی سی و چند سال گذشته همه توان خود را برای مقابله با اسلام و انقلاب وجمهوری اسلامی ایران به میدان آورده و از هیچ کاری دریغ نکرده اند و این قطعنامه ماهیت آنها را که برای ما معلوم و مشخص بود و برای بعضی ها نامشخص بود آشکار کرد که هدف این کشورها نه مسئله هسته ای، نه موشکی و نه حقوق بشر است، بلکه هدف آنها از بین بردن نظام اسلامی است.

در شرایطی که پیشرفت های نظام اسلامی از یک سو و تأثیرگذاری در حوادثپیش آمده در منطقه از سوی دیگر سبب از بین رفتن موقعیت و جایگاه آنها در بین کشورهای مختلف شده است.

این پیشامدها باعثشده این گونه شتاب زده چنین اقدامی کنند و مطالبی را محور قرار دهند که یا از اساس با فطرت انسانی مخالف است یا اینکه خود اروپایی ها و آمریکایی ها متهمان ردیف اول آن هستند.

و اما سوال اصلی اینجاست که چرا این قطعنامه در زمانی تصویب می شود که دیگر اروپا و آمریکا قدرت سابق را ندارند و در دوران افول خود هستند و از چه چیزی به عنوان اهرم فشار استفاده کرده اند؟

الف: در متن قطعنامه اتحادیه اروپا به نکته ای اشاره شده و روی آن تأکید ورزیده اند که می توانند یکی از اهداف مورد نظر قطعنامه را بازگو کنند. تنها در صورت پایبندی کامل ایران به تعهدات خود در اجرای کامل توافق نامه برنامه اقدام مشترک - بخش عملیاتی توافق نامه ژنو - امکان بهبود روابط سازنده این اتحادیه با ایران امکان پذیر خواهد بود!

یعنی تن دادن جمهوری اسلامی به اجرای توافق نامه ژنو موضوع و هدف اصلی از صدور قطعنامه یاد شده است و بقیه بندهای ۲۳ گانه قطعنامه فقط به فقط برای وادار کردن ایران به اجرای توافق تنامه ژنو طراحی شده است! و متأسفانه اهرم فشار همان توافق نامه ای است که با بی تدبیری بعضی از مسئولان داخلی به سندی تبدیل شد برای ضعیف نشان دادن نظام جمهوری اسلامی تا این حد که دشمن به خود اجازه می دهد در تمامی مسائل داخلی ما دخالت کند.

ب: و اما بعضی از بندهای قطعنامه به گونه ای است که اگر قرار باشد کسی متهم باشد ابتدا باید خود آنها محاکمه شوند. پرداختن به مسئله حقوق بشر که به وفور نقش آن را در خود این کشورها و به خصوص آمریکا مشاهده شده است یکی از این موارد است.

ج: و اما یکی دیگر از بندهای این قطعنامه حمایت آشکار و تمام عیار از جریان فتنه است. فتنه ای که در مدت هشت ماه به کشور ما خسارت های فراوان مادی و معنوی زد که با روشنگری های رهبر عزیزمان و بصیرت مردم چیزی جز شکست بدست نیاوردند که این حمایت مهر تأیید دیگری بر ادعاهای ما مبنی بر ماهیت این فتنه بوده است و یک تذکر هم لازم است که این کشورها به جای اینکه نگران مجرمان فتنه سال ۸۸ باشند که با آشوب خسارت فراوان به ملت ایران وارد کردند بهتر است نگاهی به وضع مردم اروپا داشته باشند تا دیگر این گونه متوهمانه به مسائل یک کشور نگاه نکنند.

و اما مطلب پایانی اینکه آن کسانی که داخل کشور فرش قرمز برای این کشورها و آمریکا پهن کرده اند و کلید حل مشکلات را در ارتباط با تعدادی مستکبر می دانند بهتر است کوته بینی را کنار بگذارند و واقعیات را آن گونه که هست، مشاهده کنند.

و بالاخره ادعای اتحادیه اروپا درباره غیردموکراتیک بودن انتخاب آقای دکتر روحانی به ریاست جمهوری! می تواند عبرت انگیز باشد و به مواضع منعفلانه و خوشبینانه دولت محترم پایان دهد.

در پایان تجمع این بیانیه به امضای دانشجویان تجمع کننده رسید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار