|
|
کدخبر: ۱۵۴۸۷۴

بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی:

سیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن انتشار قطعنامه گستاخانه و مداخله جویانه اتحادیه اروپا اعلام کرد: قطعنامه نویسان اروپایی گذشته ننگین و سیاه خود را فراموش نکنند.

به گزارش گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن انتشار قطعنامه گستاخانه و مداخله جویانه اتحادیه اروپا خواستار موضع گیری دولت و مجلس در برابر این اقدام شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

قطعنامه گستاخانه و مداخله جویانه اتحادیه اروپا، هزارمین سند اثبات این حقیقت است که زیر پوست لطیف و صورت خوش رو و لب خندان مغرب نشینان، دیو پیر استعمار است که هنوز روح آنان را در تسخیر دارد و منطقه قیم مآبی و نژاد پرستی با نقاب انسانیت و بشردوستی و صلح طلبی آنان را راه می برد.

همچنان که پدران کج اندیش و ظالم شان اروپای فریبا و پیشرفته و توسعه یافته امروزی را روی گرده رنجور و تازیانه خورده ملل ستم کش آسیا و آفریقا بنا کردند. آیا این سفیدصورتان سیاه سیرت به ثروتی می نازند که همه را با دزدی و قتل و غارت و به آتش کشیدن کشورهای ضعیف جمع آورده اند؟

در ادامه این بیانیه آمده است: بد نیست نویسندگان بیانیه های پوشالی و قطع نامه های کاغذی، وقتی قلم به دست می گیرند، لحظه ای تاریخ سیاه و شرم آور خود را، میراثشوم پدران شان را به یاد بیاورند تا گر از درک قوانین سیاسی و اجتماعی ما عاجزند و هر از گاهی مداخله جویانه به اظهارنظر در خصوص مسائل داخلی کشور ما می پردازند، لااقل هنگام نوشتن، شرم کنند و در گستاخی و جسارت اندازه نگه دارند.

اتحادیه اروپا گمان کرده که لبخند دیپلماتیک سیاسیون ما در پای میزهای مذاکره از سر ضعف است و تلاش دارند تا نشان دهند ایران تسلیم آنها شده، اما زهی خیال باطل که «ما تا آخر ایستاده ایم».

ما هرگز در مقابل کسانی که رعایت حقوق بشر را از ما طلب کاری می کنند، اما خیابان هایشان جولانگاه پایمال کردن حقوق زن ها، اقلیت های دینی و سیاه پوستان است، سر خم نمی کنیم و تسلیم ظلم آن ها نخواهیم شد.

این بیانیه آورده است: غرب اگر واقع بین باشد و از توهم خود بر تربیتی خلاص شود، در می یابد که لجام تحولات جهانی سال هاست که از دستش خارج شده و دیگر اتحادیه ها و سازمان های بین المللی ناتوان تر از آن هستند که برای ملت ایران تعیین تکلیف کنند و با تفرعن با ما سخن بگویند، مُلک غرب اگرچه به نام آزادی، اما با ظلم به دنبال بقا بوده، لذا دوام ندارد.

برای سرافکندگی اروپاییان همین تاریخ استعمارگریشان که با صحنه های متعدد ظلم و جنایت و دزدی و غارت شکل گرفته، کافی است.

به راستی با چه رویی به خود اجازه می دهند که این گونه با ملت ما سخن بگویند؟ در کجای قوانین آنها سابقه ای از عدالت یافت می شود که قوانین جزایی ما را که مبتنی بر احکام الهی است، مورد انتقاد قرار می دهند؟

آنها اگر اهل راستی و حقیقت بودند، با مشاهده تعداد انتخابات، میزان مشارکت مردم و نتایج متنوع آرا در ایران، طبعاً به این نتیجه می رسیدند که باید استانداردهای انتخابات اروپا را با مکانیزم انتخابات در ایران تطبیق دهند و در مقابل سطح بالای آزادی بیان و همزیستی گرایشات مختلف فکری و سیاسی در ایران تواضع کنند، اما افسوس که هیچ گاه اهل راستی و حقیقت نبوده و نیستند.

این بیانیه در پایان آورده است: بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی ضمن اعلام انزجار از قطعنامه توهین آمیز اتحادیه اروپا، از دولت محترم و کارگزاران سیاست خارجی آن می خواهد تا تاریخ شرم آور و تلخ غرب را در ذهن داشته باشند و به جای تواضع و مماشات، تدابیر تنبیهی خود را با رویکرد برخوردی عزت مندانه و قاطع در برابر این اتحادیه اتخاذ نمایند و وجهه قهرمانانه این نرمش سیاسی را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار