|
|
کدخبر: ۱۵۵۱

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هیچ اشکالی در طرح گزینه‌های احتمالی برای انتخاب در کابینه دولت یازدهم وجود ندارد حتی ممکن است چهره‌های سیاسی و نمایندگان مجلس با رسانه‌ها گفت‌وگو کنند و منویات شخصی‌شان را پیشنهاد دهند ولی شنوندگان باید عاقل باشند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، سید هادی حسینی گفت: استقلال رییس جمهور منتخب در انتخاب اعضای کابینه از مهمترین مسائلی است که دکتر روحانی به آن قطعا توجه دارد.

وی افزود: البته ممکن است چهره‌های مختلفی به رییس‌جمهور پیشنهاد شود ولی این رییس جمهور است که با نظر مستقل خود با مشورت با افراد خبره و کاردان گزینه‌های نهایی را انتخاب خواهد کرد.

حسینی با تاکید بر اینکه رییس جمهور منتخب روحیه پذیرش فشارهای سیاسی برای گنجاندن چهره‌های مختلف در کابینه‌ را ندارد، گفت: ‌ قطعا وزرا با فشار سیاسی در کابینه دولت یازدهم جا نخواهند گرفت هرچند که ممکن است افرادی به رییس جمهور منتخب پیشنهاد شود ولی ایشان اختیار دارد که از افراد پیشنهاد شده یا سایر گزینه‌های مدنظرش در ترکیب کابینه استفاده کند.

وی متذکر شد: گمانه‌زنی رسانه‌ها برای تعیین ترکیب اعضای کابینه اشکالی ندارد حتی ممکن است چهره‌های سیاسی برای آنکه خود را مطرح کنند با رسانه‌ها گفت‌وگو و نظرات خود را رسانه‌ای کنند تا شاید بتوانند از این طریق به کابینه راه پیدا کنند حتی ممکن است برخی گروه‌های سیاسی به فراخور سهمی که در انتخابات داشتند افرادی را مطرح کنند و این کار اصلا اشکال ندارد ولی این رییس جمهور است که باید پس از بررسی توانایی‌ها و شایستگی‌های افراد نظر نهایی خود را اعلام کند.

نماینده مردم قائم‌شهر تاکید کرد: یقینا رییس جمهور منتخب افرادی را انتخاب خواهد کرد که تدبیر داشته باشند تا امید ایجاد شده در دل و فکر مردم را به ثمر برسانند.

حسینی مجلس را در انتخاب اعضای کابینه موثر دانست و افزود: رییس جمهور به نمایندگی از مردم وزرا را به مجلس معرفی کرده و قوه مقننه نیز به وکالت از همان مردم صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی و رای اعتماد می‌دهد تا آنجا که بنده از فضای عمومی مجلس نهم اطلاع دارم نمایندگان برای انتخاب بهترین کابینه اراده جدی دارند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار