|
|
کدخبر: ۱۵۵۸۳۹

آیت الله علوی گرگانی:

یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه پیروی از هوای نفس انسان را از حق دور می کند گفت: هرچه خدا بگوید حق است و نتیجه هوای نفس این است که انسان از حق و خدا دور می شود.

به گزارشخبرگزاری فارساز قم، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل مرکز آموزشی علویون سپاه پاسداران استان قم با بیان اینکه منصب شما بسیار مهم است اظهار کرد: امیدوارم شما در کار خود موفق باشید.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) همه چیز را به انسان ها آموزش داد و چیزی را باقی نگذاشت بیان کرد: در موضوع ولایت هم پیامبر(ص) چنین کرد و در بین ۱۲۰ هزار نفر ولایت را مشخص کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیامبر(ص) پس از هدایت امت بیان کرد که من از دو چیز برای امتم می ترسم گفت: دنبال هوای نفس رفتن و آرزوی طولانی دو آفت امت من است.

وی با بیان اینکه جامعه ما دچار هوای نفس است عنوان کرد: در اسلام و قرآن نداریم که انسان ها دل بخواهی کار کنند و به دنبال هوی نفس باشند.

علوی گرگانی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن به پیامبر(ص) می فرماید عده ای از مردم خدایشان هوای نفس است گفت: ما باید مطیع اوامر خدا باشیم و مطیع هوای نفس خود نباشیم.

وی با بیان اینکه پیروی از هوای نفس انسان را از حق دور می کند اظهار کرد: هرچه خدا بگوید حق است و نتیجه هوای نفس این است که انسان از حق و خدا دور می شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انسان ها نباید آرزوهای طولانی مدت داشته باشند گفت: انسان ها فکر می کنند که تا ابد زنده هستند و کارهای خود را به فردا موکول می کنند.

وی افزود: انسان ها فکر می کنند زنده می مانند با اینکه حتی امامان معصوم(ع) برای انجام کارهای خود لحظه ای صبر نمی کردند.

علوی گرگانی با بیان اینکه موعظه بهترین هدیه است تصریح کرد: در موعظه انسان چیزی یاد می گیرد و باعثمی شود راه و روش زندگی انسان ها تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه ما بهترین نظام دنیا را داریم بیان کرد: ما نباید به دست خود نظام خود را خراب کنیم و باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه نمی شود گفت نظام ما خالی از اشکال است عنوان کرد: نظام ما به اسم اسلام، قرآن و پیامبر اسلام(ص) بوده و در دنیا نمونه است.

انتهای پیام / ۷۸۰۰۴ / ک

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار