|
|
کدخبر: ۱۵۶۰۶۸

فعالیت احزاب در هفته ای که گذشت /

خبرگزاری تسنیم: پوست اندازی در حزب کارگزاران، اعلام مواضع انتخاباتی اصلاح طلبان، دیدارهای هاشمی رفسنجانی با احزاب و درخواست ناطق نوری برای حاکم شدن گفتمان اعتدال در کشور از مهمترین رویدادهای احزاب در هفته جاری بود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری تسنیم، پس از پایان تعطیلات نوروز فعالیت احزاب و دیدار با شخصیت های سیاسی آغاز شد.

در اولین روزهای هفته جاری جبهه اصلاح طلبان و جبهه اعتدال گرایان برای دیدار با هاشمی رفسنجانی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفتند.

محمد جواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی که در این دیدار حضور داشت به خبرنگارتسنیم، گفت: در این دیدار هاشمی رفسنجانی به فعالیت های دولت یازدهم اشاره کرد و خطاب به اصلاح طلبان گفت: " دولت برای تحقق شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور تلاش می کند و روحانی شعارها و دیدگاه هایی را که در انتخابات مطرح کرد به آنها باور داشت و دارد و دیدگاه های او برای جمع آوری رأی نبود، ازاین رو دنبال فضای مناسب برای تحقق وعده ها است ".

هاشمی گفت: " در گذشته مشکلات پیش می آمد اما جریان منتقد ساده از کنار آن می گذشت، اما الآن با کوچک ترین بهانه سروصدا می کنند در صورتی که فضا باید آرام باشد ".

همچنین در این دیدار دو نفر از سوی جبهه اصلاح طلبان و دو نفر از سوی جبهه اعتدال گرایان به تشریح دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند. ضمن اینکه هاشمی رفسنجانی هم در این هفته با اکثر مسئولان، نمایندگان فعلی و ادوار، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک و تعدادی از اعضای شورای شهر تهران دیدار کرد.

** ناطق نوری: باید اعتدال در کشور حاکم شود

در این هفته بازار دیدارهای نوروزی احزاب با شخصیت های سیاسی داغ بود، علاوه بر دیدارهای هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام ناطق نوری هم یکی از احزاب اصول گرا را به حضور پذیرفت.

حزب اسلامی حامیان مردم که دیدگاه های ناطق نوری را برای وحدت و همدلی در جغرافیای سیاسی مناسب می داند، یک شنبه این هفته مهمان وی بودند و از رئیس مجلس چهارم و پنجم و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام شنیدند که اعتدال باید برای همدلی در کشور حاکم شود، چرا که جامعه نیاز مبرم به وحدت و همبستگی دارد.

**شمار امضاهای احزاب برای تشکیل مجمع عمومی خانه احزاب به بالای ۵۰ رسید

از سال گذشته و پس از دیدار احزاب و تشکل های سیاسی با وزیر کشور در میدان فاطمی که در نهایت منجر به تهیه و انتشار پیش نویس لایحه احزاب شد، احزاب به فعالیت مجدد خانه احزاب امیدوار شدند و در پایان سال گذشته کمیته اجرایی را برای برگزاری مجمع عمومی این خانه تشکیل دادند.

امرالله شیخیانی عضو کمیته اجرایی احیای خانه احزاب درباره اینکه مجمع عمومی خانه احزاب چه زمانی برگزار خواهد شد؟ گفت: تاکنون بالای پنجاه تشکل رضایت و امضای خود را برای برگزاری مجمع عمومی اعلام کردند. انشاءالله تا فرودین امضاها تکمیل و در فصل اول سال جاری فراخوان انجام و مجمع عمومی برگزار و شورای مرکزی جدید و ارکان خانه احزاب انتخاب می شوند.

** اصلاح طلبان: حتما در انتخابات مجلس شرکت خواهیم کرد

در هفته جاری مواضع اطلاح طلبان برای ورود به عرصه انتخابات مجلس دهم نیز اعلام شد.

مراسم تشییع جنازه و ختم مرحوم صادقی پدر همسر سید محمد خاتمی فرصت مناسبی را برای خبرنگاران فراهم کرد تا به سراغ اصلاح طلبان و اعضای کابینه دولت اصلاحات بروند و نظرات آن ها را پیرامون نقش آقرینی اصلاح طلبان در ایستگاه دهم بهارستان بپرسند.

حجت الاسلام عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات و عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در حاشیه مراسم تشییع پیکر پدر همسر سیدمحمد خاتمی درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات آینده، گفت: اصلاح طلبان حتما در انتخابات ورود پیدا می کنند.

محمد رضا عارف معاون اول دولت اصلاحات که این روزها به عنوان رئیس بنیاد امید ایرانیان شناخته می شود و درصدد راه اندازی حزب و روزنامه است در حاشیه مراسم ختم مرحوم صادقی پیرامون فعالیت همفکرانش در انتخابات به خبرنگاران، گفت: انشاءالله حتما حضوری محکم، پررنگ و فعال خواهیم داشت.

وی درباره اینکه آیا سرلیست اصلاح طلبان شما هستید؟ اظهار داشت: فعلا سرلیست نخواهیم داشت.

دیدارهای جبهه پیروان با جامعتین و اصول گرایان با موضوع وحدت

جبهه پیروان رابطه ارگانیک و سنتی با جامعتین دارد و برای وحدت اصول گرایان در انتخابات مجلس به دیدار آنان می رود.

این مطلب در هفته جاری از سوی سید کمال سجادی سخنگوی این جبهه در گفت وگو با خبرنگارتسنیمبیان شد و در ادامه گفت: جبهه پیروان هرچند وقت یکبار با جامعه روحانیت و جامعه مدرسین دیدار می کند و رابطه ما ارگانیک و سنتی است و بنا داریم این ارتباط با قوت تداوم پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه برای دیدار با اصول گرایان و جامعتین جدولی را تنظیم خواهیم کرد، اظهارداشت: برای وحدت و همدلی اصول گرایان در انتخابات جدولی را تنظیم خواهیم کرد تا براساس این جدول با بزرگان و احزاب اصول گرا دیداری داشته باشیم ولی هنوز زمان این دیدارها مشخص نشده است.

** واکنش قائم مقام حزب اعتماد ملی به قطع نامه اتحادیه اروپا

رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در واکنش به قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا گفت: این قطعنامه زشت، شنیع و غیرمنصفانه بود.

وی افزود: در عقل کسانی که این قطعنامه را نوشتند باید شک کرد.

همچنین در هفته جاری اکثر احزاب و تشکل های سیاسی فارغ از دیدگاه و تفاوت هایی که با هم در عرصه سیاسی کشور دارند با صدور بیانیه های جداگانه به انتقاد از قطعنامه اتحادیه اروپا پرداختند و این اقدام را دخالت آشکار در امور داخلی ایران عنوان کردند.

**رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات سخنگوی این شوراست

پس از پایان تعطیلات نوروز خبری مبنی بر تغییر ریاست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و انتخاب سخنگوی این تشکل اصلاح طلب منتشر شد، اما عزت الله تقوایان عضو این شورا انتخاب خود به عنوان سخنگو را رد کرد و گفت: براساس اساسنامه، رئیس دوره ای، سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز هست و در این دوره این مسئولیت به عهده دبیرکل دانش آموختگان ایران اسلامی قرار گرفته است.

**پوست اندازی در حزب کارگزاران

حزب کارگزاران سازندگی که به عنوان یکی از احزاب همسو و همفکر با اکبر هاشمی رفسنجانی شناخته می شود، در ابتدای سال جاری با پوست اندازی در شورای مرکزی خود خبر ساز شد، اما این خبر در گفت وگوی غلام حسین کرباسچی دبیرکل این حزب با یکی از مجله های همسو با خود او اعلام شد.

محمدحسین عادلی، سعید لیلاز، محمد قوچانی، علی جمالی، شهربانو امانی، خانم مقیمی، اعظم نوری، عباس علیخانی، علی اشرف افخمی، سیدافضل موسوی، مهندس پناه، سیدعبدالله حسینی، عباسعلی الله یاری، فرزانه ترکان، خانم کفایتی، جهانبخش خانجانی، حجت الاسلام ملکی در دوره جدید به بدنه شورای مرکزی کارگزارانی ها پیوسته اند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار