|
|
کدخبر: ۱۵۶۲۹۴

گزارش فارس از دولت در هفته ای که گذشت

آزادی ۴ تن از مرزبانان ایرانی ربوده شده توسط گروهک تروریستی جیش العدل، دیدار ۵ دقیقه ای رئیس جمهور با بهارستانی ها و آغاز ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه از مهمترین محورهای اخبار دولت در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولتخبرگزاری فارسآزادی ۴ تن از مرزبانان ایرانی ربوده شده توسط گروهک تروریستی جیش العدل، دیدار ۵ دقیقه ای رئیس جمهور با بهارستانی ها و قطعی شدن سفر روحانی به سیستان و بلوچستان از مهمترین محورهای اخبار دولت در هفته گذشته بود.

روحانی: برخی می خواهند ما را مشغول حاشیه کنند

رئیس جمهور صبح روز شنبه(۱۶ فروردین) با تعدادی از کارکنان و مدیران نهاد ریاست جمهوریدیدارو گفت و گو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار با بیان اینکه برخی می خواهند ما را مشغول حاشیه کنند تا از اصل کار باز بمانیم، گفت: اگر کسی خطای کوچکی کرده آن را بزرگ نکنیم و اگر احیاناً خیانت کوچکی بوده آن را بزرگ و بزرگ تر نکنیم.

روحانی افزود: در این هفت ماه و نیم از عمر دولت یازدهم من در حد توان و فکر خود از تلاش همه مسئولان دولتی در سراسر کشور تشکر می کنم و از آن راضی هستم.

دیدار نوروزی ۵ دقیقه ای نمایندگان با رئیس جمهور

دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حسن روحانی رئیس جمهور به مناسبت فرا رسیدن سال جدید روز دوشنبه ساعت ۱۰:۳۰ صبح در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی درگفت وگوبا فارس، با اشاره به دیدار تعدادی از نمایندگان مجلس با رئیس جمهور گفت: این دیدار ۵ دقیقه ای و در حد تبریک سال نو بود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در این جلسه عنوان کرد که ما اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را آغاز کرده ایم و مردم باید با انصراف از یارانه نقدی به ما در صرف این اعتبارات در بخش های دیگر کمک کنند.

این نماینده مجلس همچنین گفت که محلی که برای برگزاری این جلسه انتخاب شده بود ۳۰ صندلی بیشتر نداشت و تعدادی از نمایندگان سرپا و حتی پشت در ایستاده بودند که این موجبات ناراحتی برخی از نمایندگان را در پی داشت.

بعد از دو ماه؛ مرزبانان وارد مرز شدند

وزیر کشور روز یکشنبه(۱۷ فروردین ماه) دراطلاعیه ایاعلام کرد که مرزبانان ربوده شده ایرانی به کشور بازگشتند.

در اطلاعیه وزارت کشور آمده است؛ هر چند جمهوری اسلامی ایران گزینه های زیادی برای آزادی مرزبانان ربوده شده و برخورد قاطع با اشرار داشت اما به لحاظ اعتقادات و باورهای دینی از روش های مرسوم در برخورد با اشرار استفاده نکرد و ضمن رعایت حسن همجواری و خویشتن داری در قبال کشور پاکستان که متاسفانه مامن این گروهک تروریستی بود در تماس مداوم و دیپلماتیک به صراحت انتظار و توقع ملت و دولت جمهوری اسلامی از دولت پاکستان در کنترل و تامین امنیت مرزهای مشترک خود با جمهوری اسلامی مطرح شد که امیدواریم دولت این کشور با مسئولیت پذیری بیشتری تلاش کند تا به واسطه اقدامات شرورانه گروهک های تروریستی خدشه ای به روابط دوستانه دو ملت وارد نشود.

رایزنی برای بازگشت پیکر شهید دانایی فر ادامه دارد

پس از بازگشت ۴ مرزبان ربوده شده به کشور هنوز خبر دقیقی از وضعیت نفر پنجم یعنی گروهبان جمشید دانایی فر به دست نیامده است که آیا وی به شهادت رسیده است یا خیر؟ بر همین اساس علی عبداللهی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور درگفت وگوبا فارس با بیان اینکه تنها ۴ نفر از مرزبانان کشورمان وارد خاک ایران شده اند، اظهارداشت: تلاش ها برای بازگشت پیکر شهید دانایی فر به کشور همچنان ادامه دارد.

شهادت مرزبان ایرانی را رسما تائید نمی کنیم

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیههمایشاستانداران و فرمانداران سراسر کشور که روز یکشنبه(۱۸ فروردین ماه) برگزار شد با اشاره به اخبار مطرح شده درباره شهادت جمشید دانایی فر یکی از مرزبانان ایرانی گفت: رسما شهادت یکی از مرزبانان را تائید نمی کنیم.

افزایش قیمت بنزین را یک شب قبل از اجرا اعلام می کنیم /

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور روز دوشنبه و در جریان همایش استانداران درباره قیمت بنزین در سال ۹۳ و پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، اظهارداشت: قیمت بنزین هنوز اعلام نشده است؛ بنزین و گازوئیل جز کالاهایی هستند که اگر در مقطعی بخواهیم قیمت آنها را افزایش دهیم شب قبل از آن قیمت ها را اعلام می کنیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین افزود: قانون به ما گفته است که نیازمند را مشخص کنیم و بعد از آنکه مردم سطح درآمدی خود را اعلام کردند دولت تصمیم می گیرد که نیازمند کدامیک از سطوح هستند.

سفر هیأت دولت به پرخبرترین استان کشور در ماه های اخیر

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز هفته پیش و در همایش استانداران گفت: استان سیستان و بلوچستان به صورت قطعی مقصد سفر استانی بعدی دولت خواهد بود.

باید برای جمعیت ۱۵۰ میلیونی در کشور برنامه ریزی کنیم

حسن روحانی رییس جمهوری صبح روز(دوشنبه) با حضور در وزارت نیرو در نشستی با وزیر، معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه با مهم قلمداد کردن نقش مدیریت منابع آب در کشور گفت: باید بتوانیم با مدیریت و برنامه ریزی، از منابع آبی استفاده کنیم و در حقیقت برنامه ریزی های بلندمدت ما باید برای یک جمعیت ۱۵۰ میلیونی در کشور در دهه های آینده صورت گیرد.

بنزین باقی مانده در کارت های سوخت اعتبار دارد / دو یا تک نرخی شدن قیمت بنزین در دستور کار دولت

محمد شریعتمداری معاون اجرایی ریاست جمهوری، دوشنبه هفته گذشته و در همایش استانداران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بنزین امسال تک نرخی می شود یا دو نرخی گفت: این دو دیدگاه است برخی معتقدند تک نرخی باشد و برخی معتقدند که دو نرخی باشد اما کارت سوخت های شهروندان همچنان معتبر است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قیمت نهایی بنزین چه زمانی مشخص می شود گفت: پس از ثبت نام افراد و خوداظهاری آنها که در اواخر فروردین ماه است، اعلام می شود.

پارلمان اروپا کوچک تر از آن است که به ملت بزرگ ایران توهین کند / قطعنامه اخیر فاقد ارزش است

حسن روحانی رییس جمهوری روز یکشنبه دردیدارنوروزی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسولان دولتی و فعالان سیاسی روحانی با اشاره به قطعنامه اخیر پارلمان اروپا در قبال ایران، اظهار کرد: از نظر دولت جمهوری اسلامی ایران این قطعنامه فاقد ارزش است و پارلمان اروپا کوچکتر از آن است که بخواهد به ملت بزرگ ایران توهین کند.

۲ سناریو دولت برای قیمت بنزین / «سهمیه ای ۷۰۰ - آزاد ۱۰۰۰ تومان»

دولت هم اکنون در حال بررسی دو سناریو برای تعیین قیمت بنزین در فاز دوم هدفمندی یارانه ها است و آخرین گمانه زنی ها از قیمت بنزین سهمیه ای ۷۰۰ - آزاد ۱۰۰۰ تومان است.

نحوه اعلام و اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی منوط به نظر رئیس جمهور است

الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور نیز هفته گذشته و درباره اجرای منشور حقوق شهروندیاظهارداشت: نحوۀ اعلام و اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی منوط به نظر رئیس جمهور است که یا به صورت لایحه دولت برای تصویب به مجلس ارسال می شود و یا در قالب مصوبه هیأت وزیران دراختیار دستگاه های اجرایی قرار می گیرد.

برنامه دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت حمل و نقل عمومی در مرحله دوم هدفمندی

هفته پیشخبرگزاری فارسدرخبریاعلام کرده بود که دولت برای کنترل شوک افزایش قیمت حامل های انرژی مانند بنزین، گازوئیل و گاز، تصمیم دارد از افزایش قیمت حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس رانی جلوگیری کرده و مابه التفاوت افزایش قیمت را به صورت یارانه به این بخش های پرداخت کند.

سرکشی دولت به حساب های مردم درخصوص یارانه ها مطرح نبوده و نیست

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور درگفتگوی زنده تلویزیونیدر روز سه شنبه(۱۸ فروردین ماه) پیرامون اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، گفت: اینکه دولت بخواهد به حساب های بانکی مردم سرک بکشد برای راستی آزمایی دریافت یارانه، مطرح نبوده و نیست.

وی تصریح کرد: آخرین اقدام و مهمترین اقدام، قانون هدفمندی یارانه ها بود که در سال ۱۳۸۹ به تصویب مجلس رسید و متعاقب آن جهشی در قیمت کالاهای انرژی داده شد.

آغاز ثبت نام از متقاضیان یارانه نقدی

بامداد چهارشنبه(۲۰ فروردین ماه ۹۳) آغاز یکی از بزرگترین فعالیت های اقتصادی دولت یازدهم بود.

دولتمردان در ادامه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و به منظور آمارگیری دوباره یارانه بگیران اقدام به ثبت نام جدید از دریافت کنندگان یارانه نقدی کردند.

برنامه دولت در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها تشویق مردم برای انصراف از دریافت یارانه نقدی است.

اهتمام به امور فرهنگی برای رفع نگرانی متدینین باید در اولویت همه دستگاه ها قرار گیرد

حسن روحانی رییس جمهور کشورمان درنخستینجلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در روز ۱۹ فروردین ماه سال جدید، از این شورا به عنوان پرچمدار مسایل فرهنگی یاد کرد و خواستار حرکت ملموس در جهت تحول فرهنگی در کشور شد.

روحانی با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، اهمیت و تأثیر فرهنگ، برتحول اقتصادی، ایجاد عزم ملی و یکپارچگی و دستیابی به مدیریت جهادی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اهتمام به امور فرهنگی به منظور رفع نگرانی بزرگان کشور و متدینین باید در اولویت همه دستگاه ها و ارکان نظام قرار گیرد.

استقبال رسمی روحانی از علی اف

رییس جمهوری اسلامی ایران صبح روز(چهارشنبه) در مجموعه سعدآباد از الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان به طور رسمیاستقبالکرد.

رئیس جمهور در دیدار با علی اف با بیان اینکه تغییر مرزهای جغرافیایی در منطقه از نظر ما قابل قبول نیست گفت: همه باید تلاش کنیم مسائلی نظیر قره باغ بصورت سیاسی و صلح آمیز حل و فصل شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار