|
|
کدخبر: ۱۵۶۴۹۷

وکیل دانشگاه آزاد در گفت وگو با فارس خبر داد

وکیل دانشگاه آزاد با اشاره به شکایت فردی از این دانشگاه مبنی بر در اختیار داشتن سند زمین های واحد علوم و تحقیقات، گفت: در حال مذاکره با قوه قضائیه هستیم ولی بر اساس شواهد و مدارک زمین ها قطعا متعلق به دانشگاه آزاد است.

علیزاده طباطبایی وکیل دانشگاه آزاد در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، گفت: فردی به نام باقری درمنی از دانشگاه آزاد شکایت کرده و مدعی است که زمین های واحد علوم و تحقیقات متعلق به شخصی به نام اخباری است و سند آن را نیز در اختیار دارند و حکم قطعی این تملک و خلع ید دانشگاه آزاد نیز در زمان فرهاد دانشجو از سوی قوه قضائیه صادر شده بود.

وی افزود: در زمان فرهاد دانشجو این فرد حکم قطعی را برای تملک زمین های واحد علوم و تحقیقات از قوه قضائیه دریافت کرده بود ولی با پیگیری های دانشجو رئیس قوه قضائیه دستور توقف اجرای حکم را تا زمان بررسی کامل صادر کرد.

علیزاده طباطبایی ادامه داد: در حقیقت زمین های واحد علوم و تحقیقات به دو نفر فروخته شده است به این صورت که دانشگاه آزاد زمین را از بنیاد مستضعفان خریده و این زمین از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به اخباری نیز فروخته شده است. بنابراین باید با بررسی مجدد به تفاهم برسیم که در حال انجام مذاکرات هستیم.

وکیل دانشگاه آزاد گفت: در حال حاضر بر اساس ماده ۱۸ قانون از رئیس قوه قضائیه درخواست بررسی مجدد داشته ایم و دانشگاه دلایل و مدارکی ارائه کرده که بر اساس آن زمین ها متعلق به دانشگاه آزاد می شود و حکم اولیه مشکل دارد.

وی گفت: این زمین ها به مساحت ۱۸ هزار متر مربع در سال ۷۰ با کاربری آموزشی خریداری شده است و اینکه زمین مصادره ای بوده یا ملی مشخص نیست، ولی افرادی که زمین را از ستاد اجرایی خریدند نیز باید حقشان محفوظ باشد و به همین مقدار زمین تحویل بگیرند.

به گفته وکیل دانشگاه آزاد، به طور کلی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان باید در این زمینه به توافق برسند.

به گزارش فارس، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در حال حاضر ۱۸ دانشکده و ۴ مرکز تحقیقاتی آزمایشگاهی با بیش از ۳۴۴ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا با بیش از ۳۰ هزار دانشجو دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار