|
|
کدخبر: ۱۵۷۲۴۴

قدیری ابیانه در گفت وگو با فارس:

یک کارشناس مسائل بین الملل به گروگان گرفته شدن سازمان ملل توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: عدم صدور ویزا برای ابوطالبی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل مبنای حقوقی ندارد.

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، با بیان اینکه عدم صدور ویزا برای ابوطالبی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل مبنای حقوقی ندارد و ناشی از ذات استکباری و نفوذ آمریکا در سازمان ملل است، اظهار داشت: آمریکا پیش از این چنین کارشکنی هایی را در قبال سایر کشورها از جمله مقامات ونزوئلا انجام داده بود.

قدیری ابیانه بر همین اساس به گروگان گرفته شدن سازمان ملل توسط آمریکا و سیاسی عمل کردن دولت آمریکا درباره صدور ویزا برای نمایندگان کشورها اشاره کرد و گفت: سخنگوی دبیر کل سازمان ملل مدعی شده که باید این مشکل بین ایران و آمریکا حل شود لذا آنها در اطاعت از آمریکا بسیار وقیح شده اند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با تأکید بر اینکه قرار نیست آمریکا در تعیین سفرای سایر کشورها دخالت کند، یادآور شد: با توجه به اینکه بعید است آمریکا به ابوطالبی به عنوان نماینده ایران ویزا بدهد، از این رو ایران می تواند بگوید در مذاکره با ۱ + ۵ حاضر به پذیرش خانم شرمن به عنوان نماینده آمریکا نیست.

وی با بیان اینکه تا زمان اخذ ویزا برای سفیر جدید نباید هیچ سفیری جز در حالت عدم شایستگی فراخوان شود، گفت: بنابراین چرا در حالی که هنوز برای آقای ابوطالبی ویزا اخذ نشده بود آقای خزاعی در شرایط حساس کنونی فراخوان شد و این یک اشتباه بود.

قدیری ابیانه تصریح کرد: ظاهرا این روال در سیاست داخلی دولت نیز دیده می شود و در این زمینه می توان به صدور حکم پایان ریاست فرهاد رهبر در دانشگاه تهران بدون تعیین جایگزین برای او اشاره کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار