|
|
کدخبر: ۱۵۷۳۶۱

جوکار در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جامعه جهانی نسبت به استقرار سازمان های بین المللی در خاک آمریکا تجدید نظر کنند.

محمدجواد جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با خبرنگار سیاسیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به عدم صدور مجوز برای نماینده ایران در سازمان ملل توسط دولت آمریکا اظهار داشت: آمریکایی ها با این اقدام خود قوانین و کنوانسیون های بین المللی را نقض کردند.

وی با اشاره به اینکه وجود سازمان ملل در خاک آمریکا دلیلی بر حق دخالت آمریکا در امور اجرایی این سازمان نیست، گفت: آمریکایی ها باید چیزی را که به عنوان مرام نامه بین دولت ها تنظیم شده است، بپذیرند.

جوکار افزود: این اقدام مجلس سنا و کنگره آمریکا نشان داد که به مصوبات مجامع بین المللی چقدر اهمیت می دهند. قانونی که آنها تصویب کردند با روح قوانین بین المللی مغایرت دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: با توجه به رفتار کاملا غیر عقلانی آمریکا، لازم است که جامعه جهانی نسبت به محل نهادهای بین المللی و سازمان های مختلف جهانی در خاک آمریکا تجدید نظر کند. آمریکایی ها با این رفتار خود بی اعتباری خودشان را نسبت به حضور این نهادها در خاک آمریکا اثبات کردند.

وی گفت: دبیر کل سازمان ملل اگر شخص صادق و بی طرفی است و تحت نظر و سلطه سایر دولت ها قرار ندارد، باید به طور جدی در این زمینه موضع بگیرد و این اقدام را محکوم کند.

جوکار با اشاره به واکنش مسئولان ایران در این زمینه گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس مواضع محکمی را در این زمینه اتخاذ نموده است. وزارت امور خارجه نیز با پیگیری هایش از طریق سازمان ملل این مسئله را هرچه سریعتر حل کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار