|
|
کدخبر: ۱۵۷۸۹۱

غفوری فرد در جمع خبرنگاران عنوان کرد

عضو مجمع راه اندازی مجدد خانه احزاب با اشاره به جلسات خانه احزاب گفت: در حال رفع مشکلات و مسائل هستیم و انشاءالله بعد از رفع آنها در اردیبهشت ماه با وزیر کشور جلسه مشترک فعالان احزاب را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، حسن غفوری فرد عضو مجمع راه اندازی مجدد خانه احزاب در حاشیه مراسم تشییع پیکر والده اسدالله بادامچیان با اشاره به راه اندازی مجدد خانه احزاب اظهار داشت: زمانی که در خانه احزاب مسئولیت داشتم منشور وفاق را در آنجا تدوین کردیم و مورد تحسین بیش از ۱۰۰ حزب از دو طرف قرار گرفت اما در دوره بعد که ریاست در اختیار اصلاح طلبان قرار گرفت در هر دوره کارها با توافق پیش می رفت و تلاش می شد که خانه احزاب با رویکرد صنفی پیش برود. در آنجا تحزب داشتیم و موضوع دفاع از یک حزب مطرح نبود و توافق بود که هیأت رئیسه از هر دو طیف تشکیل شود که همکاری های خوبی در این خصوص صورت گرفت.

غفوری فرد ادامه داد: دو دوره موسوی تبریزی رئیس بود و یک دوره نیز بنده که در این مدت همکاری های مناسب و خوبی نیز صورت گرفت اما در دوره چهارم در مورد صحت انتخابات بحثشد و یکجانبه گرایی صورت گرفت و خانه احزاب به خانه اصلاح طلبان تبدیل شد.

وی افزود: در این دوره نقض غرض وجود داشت و دیگر همه طیف ها مثل گذشته همکاری و حضور خوبی نداشتند و کارها انجام نمی شد ولی اخیرا در دولت آقای روحانی جلساتی در وزارت کشور برگزار شد که پیرامون موضوعات احزاب بحثو گفت وگو صورت گرفته است و مقدماتی برای راه اندازی مجدد خانه احزاب تهیه شده است.

عضو مجمع راه اندازی مجدد خانه احزاب گفت: پیگیری ها از سوی افراد معرفی شده دو طیف در حال انجام است اما هنوز نظر دو طیف جلب نشده و توافق دو طرف جلب و دغدغه های آنها رفع شود.

غفوری فرد با بیان اینکه در طی این مدت برخی زیاده طلبی ها صورت گرفته است، گفت: این موضوع باعثشده تا توافقات صورت نگیرد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا این عدم توافقات با موسوی تبریزی بوده است، پاسخ داد: خیر ما با آقای موسوی تبریزی هیج مشکلی نداریم ما با همکاری یک گروه چندنفره مسئول آن هستیم که دعوتنامه هایی را برای احزاب ارسال کنیم که این دعوتنامه ها آماده شده ولی هنوز ارسال نشده است.

عضو مجمع راه اندازی مجدد خانه احزاب اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که دغدغه ها، مسائل و مشکلات را رفع کنیم چرا که اگر قرار است جلسه ای تشکیل شود باید در فضایی آرام شکل بگیرد، در حال حاضر برخی می گویند بهتر است نام خانه احزاب، باشگاه احزاب شود یا حتی مسائل دیگر سیاسی را نیز مطرح می کنند که اینها خود نیز جزو مسائل و مشکلات ماست و باید هر چه سریع تر رفع و حل و فصل شود.

غفوری فرد با بیان اینکه هنوز در مورد خانه احزاب به توافق نهایی نرسیدیم، گفت: نگرانی من این است که اگر مجددا جلسه ای تشکیل شود دچار مشکل می شویم و نقض غرض صورت می گیرد که بهتر است ابتدا دغدغه ها و تنش ها را حل و فصل کنیم و سپس جلسه ای را برگزار کنیم.

وی همچنین با اشاره به جلسه مشترک فعالان احزاب با وزیر کشور گفت: امیدواریم اردیبهشت ماه جلسه مشترکی را با وزیر کشور برگزار کنیم البته این جلسه قرار بود زودتر برگزار شود.

نماینده سابق مجلس همچنین در خصوص حضورش در انتخابات آینده مجلس دهم نیز گفت: به طور حتم در انتخابات مجلس دهم کاندیدا خواهم شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار