|
|
کدخبر: ۱۵۸۱۳۷

گزارش خبرنگار اعزامی مهر /

وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی پیش تهران را به مقصد کشور امارات متحده عربی ترک کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه روز دوشنبه به منظور شرکت در دومیت کمیسیون مشترک عالی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات عربی متحده عازم ابوظبی شد.

نشست کارشناسی و مقدماتی دومین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات دوشنبه بریاست معاونین وزرای خارجه دو کشور کار خود را در ابوظبی و به منظور بررسی روند توسعه و گسترش روابط و روند اجرایی موافقتنامه های همکاری فیمابین آغاز خواهد کرد.

در نشست کارشناسی که با حضور مسئولان حوزه های مختلف اقتصادی و فرهنگی و رسانه ای از جمله بخشهای خصوصی و دولتی و اتاق بازرگانی دو کشور برگزار می شود، اسناد و توافق های دو طرف برای نشست روز سه شنبه کمیسیون مشترک عالی بریاست وزرای خارجه تهیه و تدوین خواهد شد. در نشست وزرا اسناد و توافقها به امضای محمد جواد ظریف و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات خواهد رسید. برگزاری منظم و قوی کمیسیون مشترک فیمابین فرصت بسیار مناسبی برای مرور روند جاری روابط و طراحی و برنامه ریزی برای رفع موانع و تسهیل توسعه و همکاری در روابط دو کشور میباشد.

همچنین این سفر فرصت مناسبی رایزنی دوکشور در خصوص مسائل و موضوعات مهم در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی خواهد بود. تقویت و توسعه روابط بین ایران و کشورهای همسایه به خصوص در حوزه خلیج فارس از جمله امارات در راستای ثبات، توسعه و مصالح و منافع منطقه قرار دارد.

محمدرضافیاض، سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه این سفر دو روزه است، بیان کرد: این سفر به منظور برگزاری دومین کمیسیون مشترک ایران و امارات انجام می شود و برای اولین بار است که کمیسیون مشترک در امارات برگزار می شود و این اتفاق در چشم انداز دو کشور برای آینده مفید خواهد بود.

وی درباره دیدارهایی که وزیر امور خارجه خواهد داشت، گفت: دیدارها نیز در حاشیه کمیسیون مشترک به صورت متعارف انجام می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار