|
|
کدخبر: ۱۵۸۲۰۷

عباسی در جشن هسته ای:

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: معتقدم برای اینکه صنعت هسته ای کشور را بتوان به خوبی اداره کرد باید از تمام سلیقه های سیاسی که در چارچوب نظام هستند استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در همایش جشن هسته ای که عصر امروز در سالن مرکزی آمفی تئاتر دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، با بیان اینکه برنامه هسته ای به شخص یا جریان خاصی انحصار ندارد، اظهار داشت: برنامه هسته ای انحصاراً به شخص یا جریان خاصی محدودیت ندارد بلکه به همه مردم ایران مرتبط است.

عباسی با بیان اینکه کسی که در برنامه هسته ای ایران توانست تأثیر بسیار زیاد و به سزایی داشته باشد، گفت: آقای هاشمی رفسنجانی در دهه ۶۰ و دوران تصدی ریاست جمهوریشان توانستند به برنامه هسته ای شکل خاصی بدهند و با برنامه ریزی در این امر متخصصین زیادی را در دهه ۶۰ تربیت کردند.

وی ادامه داد: اساتیدی که امروز در دانشگاه ها مشغول تدریس مباحثهسته ای هستند همان دانشجویان دهه ۶۰ هستند که پایه گذاران این بحثها شدند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در سال ۷۶ وقتی جامعه ملی عزم خود را نشان داد و آقای خاتمی انتخاب شدند ادامه داد: ایشان نیز مدیر مناسبی را به ریاست سازمان انرژی اتمی در آن زمان منصوب کردند. آقای آقازاده شخصی بود که خدمات مؤثری در آنجا انجام داد و تحولات چشم گیری در این صنعت به وجود آورد که باید ما قدردان آقای آقازاده باشیم.

عباسی ادامه داد: در سال ۸۴ نیز با حماسه ای که مردم آفریدند باعثشد نظام ما از گذشته ثابت تر شده و مسئول دیگری به جمع مدیران اضافه شود و باعثشد چرخه هسته ای ما تکمیل شود.

وی افزود: بنده به عنوان مدیری که در دوره ای هرچند کوتاه در سازمان انرژی اتمی مدیریت می کردم اذعان می کنم همه مدیران کشور نقش مؤثری را در زمینه هسته ای ایفاء کردند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: همه باید دست در دست هم دهیم و بدون تخریب یکدیگر در چرخه هسته ای روزبروز پیروزتر شویم. ما باید در عرصه های دیگر نیز مثل چرخه هسته ای موفقیت های روزافزونی را کسب کنیم.

عباسی اظهار داشت: باید از تنش دوری کنیم که اگر اختلاف سلیقه ای هم داریم باید از نمونه های دیگر به رفع آن بپردازیم.

وی ادامه داد: اگر تلاش کنیم جامعه علمی در جهت دستاوردهای بیشتر فعالیت کند می توان جواب خوبی به تحریم ها بدهیم و این باعثیأس و پشیمانی دشمن از ایجاد تحریم ها خواهد شد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان خاطره ای از دوران مسئولیتش در این سازمان گفت: در خردادماه سال ۹۰ در جلسه ای که خدمت رهبری بودم در گزارشم جمله ای را نوشتم و به خدمت ایشان عرض کردم و آن جمله این بود برای اینکه بتوانیم صنعت هسته ای کشور را اداره کنیم ما به همه سلیقه های سیاسی که در چارچوب نظام هستند باید تکیه کنیم و رهبری نیز این جمله را تأئید کردند.

عباسی اظهار داشت: امروز دولت جمهوری اسلامی در همه عرصه ها به کمک نیاز دارد و ما باید یکدل و یک صدا به دولت کمک کنیم.

وی در ادامه با کنیه ای به برخی دانشجویان که خواستار آزادی زندانیان امنیتی بودند گفت: ما باید طوری عمل کنیم که نیازی به آزاد کردن زندانی سیاسی نداشته باشیم. امیدوارم در آینده همه ما به گونه ای عمل کنیم که نیازی به آزاد کردن و یا اینکه خواستار آزادی زندانی سیاسی باشیم نداشته باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار