|
|
کدخبر: ۱۵۸۵۶۱

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

کاردار ایران در یمن امروز پس از گذشت ۸ ماه از ربوده شدن نوراحمد نیکبخت، دیپلمات ایرانی در یمن با اشاره به اینکه دیپلمات ایرانی در سلامت است افزود: پیگیری های وزارت امور خارجه و سفارت ایران در یمن برای آزادی این دیپلمات کشورمان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهز، مرتضی عابدینی، کاردار ایران در یمن امروز پس از گذشت ۸ ماه از ربوده شدن نوراحمد نیکبخت، دیپلمات ایرانی در یمن گفت: ایشان در سلامت است و پیگیری های وزارت امور خارجه و سفارت ایران در یمن برای آزادی این دیپلمات کشورمان ادامه دارد.

نوراحمد نیکبخت، وابسته اداری سفارت ایران در یمن در مرداد ماه سال گذشته توسط گروهی در یمن به گروگان گرفته شد که اخبار بعدی درباره این گروگانگیری حاکی از آن بود که این گروه وابسته به القاعده هستند. هرچند که این اخبار به صورت رسمی هیچگاه تأیید نشد.

بر اساس این گزارش اکنون نزدیک به ۸ ماه از ربوده شدن این دیپلمات ایرانی در یمن گذشته است. رسیدگی به وضعیت نیکبخت از همان روزهای ابتدایی با تشکیل کمیته در وزارت امور خارجه آغاز شد و هیأتی از ایران بیش از ۲ بار برای پیگیری مسئله به یمن سفر کرده و با مقامات یمنی دیدار کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگوهای مختلف در این باره اعلام کرده است که دو گروه به طور مجزا به منظور پیگیری آخرین شرایط این دیپلمات به یمن سفر کرده اند و این موضوع از طرق راه حل سیاسی در دست پیگیری است.

وی همواره تأکید داشته که با پیگیری های صورت گرفته آخرین اخبار از این دیپلمات حاکی از آن است که ایشان در سلامت کامل به سر می برند.

از سوی دیگر در اواخر دی ماه نیز گروه های مسلح تروریستی در یمن قصد ربودن یکی دیگر از دیپلمات های ایرانی را داشتند که ابوالقاسم اسدی، دیپلمات ایرانی به ضرب گلوله های شلیک شده به وی به شهادت رسید.

در پی شهادت اسدی پیگیری ها درباره اقدامات تروریستی گسترش یافت. حسین امیرعبدالهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در حاشیه مراسم گرامیداشت دیپلمات شهید ابوالقاسم اسدی گفت: تیمی که نسبت به ربایش و ترور دیپلمات ایرانی در یمن اقدام کرده شناسایی شده و امیدواریم مقامات دولت یمن جزئیات بیشتر را به زودی اعلام کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره نقش عربستان در این اقدامات تروریستی اظهار داشت: کمیته تحقیقات قضایی در این رابطه تشکیل شده و هم در یمن و هم در ایران موضوع را با جدیت دنبال می کنند.

معاون وزیر خارجه اضافه کرد: یک طرف خارجی در ورای ترورها قرار دارد که بعد از روشن شدن ابعاد به صراحت نام آن کشور را اعلام می کنیم.

چندی پس از این اتفاقات خبر دیگری در برخی از رسانه های یمنی مبنی بر به شهادت رسیدن دیپلمات ایرانی نوراحمد نیکبخت نیز منتشر شد که این اخبار در همان زمان تکذیب و اعلام شد که مقامات یمنی این اخبار را تأیید نکرده اند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار