|
|
کدخبر: ۱۵۸۷۵۷

حسن اُف در نشست مشترک با دهقان:

خبرگزاری تسنیم: وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در نشست مشترک با وزیر دفاع کشورمان تأکید کرد: هیچقوت از زمین آذربایجان به سمت همسایگانش تهدیدی صورت نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دفاعیخبرگزاری تسنیم، ذاکر حسن اُف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با نشست خبری مشترکش با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: روز دوم سفرم به ایران است که در سطح بالا، عالی و صمیمانه ای در جریان است و به دلیل این سفر خوب از آقای دهقان و ملت ایران تشکر می کنم.

وی افزود: ملت آذربایجان و ایران مشترکات عمیقی دارند و همواره مناسبات دوستانه و برادرانه است.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان گفت: همانطور که می دانید رئیس جمهور آذربایجان چند روز پیش در سطح عالی به ایران سفر داشت و تصمیماتی در زمینه های مختلف از جمله همکاری های نظامی گرفته شد.

حسن اف افزود: در جریان سفرم به ایران با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، وزیر دفاع و معاون اول رئیس جمهور ایران دیدار کردیم و مسائل مهمی از جمله مسائل منطقه ای و بین المللی مورد بحثو بررسی قرار گرفت که در تمام این مسائل نظرات مشترکی داریم به خصوص در قسمت همکاری های نظامی از ظرفیت بالایی برخورداریم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: صنایع دفاعی در ایران به خوبی پیشرفت کرده و در این بخش مذاکرات خوبی داشتیم و استمرار همکاری ها را مورد بررسی قرار دادیم.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در پاسخ به سوالی درباره موضوعات بحثشده در این مذاکرات و دیدارها گفت: درباره همکاری های نظامی، مسائل امنیتی، منطقه ای، سیاسی و بین المللی بررسی هایی انجام شد که با خرسندی می گویم نظر ما مساعد و مشترک است.

حسن اف افزود: ۲۰ درصد سرزمین های جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان اشغال شده که سازمان ملل با صدور ۴ قطعنامه خواستار آزادی آنها شده و معتقدیم ایران کشوری پرقدرت در منطقه است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی دشمنان روابط ایران و آذربایجان از کشور آذربایجان به عنوان پایگاه احتمالی اسرائیل برای حمله به ایران یاد می کنند، پاسخ جمهوری آذربایجان به این ادعا چیست؟ پاسخ داد: در قانون اساسی آذربایجان آمده که هیچ وقت کشور آذربایجان میزبان پایگاه های نظامی کشور ثالثی نخواهد بود و اجازه استفاده از خاک این کشور را برای حمله به کشورهای همسایه خود به هیچ قدرتی نمی دهد.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان افزود: هیچ زمانی از زمین های آذربایجان به سمت همسایگانش تهدیدی صورت نمی گیرد و این سیاست رسمی آذربایجان بوده است که همواره در سطح نهادهای بین المللی و منطقه ای آن را خاطرنشان کرده ایم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار