|
|
کدخبر: ۱۵۸۸۲۸

در دیدار جمعی از پاسداران مطرح شد

یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به عدم صدور ویزا برای حمید ابوطالبی توسط آمریکایی ها بیان کرد: شما می گویید که ابوطالبی برای حضور در اشغال لانه جاسوسی مقصر است ولی شما که در کشوری لانه جاسوسی ساخته اید مقصر نیستید.

به گزارشخبرگزاری فارساز قم، آیت الله حسین نوری همدانی پیش از امروز در دیدار جمعی از نیروهای مرکز آموزش علویون سپاه با بیان اینکه مسئله جوانی بسیار مهم است اظهار کرد: قرآن دوران زندگی را به سه بخش تقسیم کرده است.

وی با اشاره به دوران کودکی انسان بیان کرد: انسان تازه متولد شده بسیار ضعیف بوده و دوره ضعف و ناتوانی هر انسان است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به دوره بالندگی انسان گفت: این دوره، دوره رشد، قدرت و شکوفایی استعدادهای انسان است.

وی با بیان اینکه این دوره یک دوره بسیار مهم از زندگی انسان ها است تصریح کرد: مرحله بعدی مرحله ناتوانی و پیری است.

نوری همدانی بیان کرد: دوره بالندگی و رشد دوره جوانی است و اسلام به خودسازی در این دوره بسیار تاکید کرده است.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: دو چیز را وقتی انسان از دست می دهد قدر آن را می داند نخست جوانی است و دیگری سلامتی.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید سعی شود انسان خود را در دوره جوانی بسازد عنوان کرد: انسان ها وظیفه خطیری دارند و برای این کار باید خود را بسازند.

وی با اشاره به سه اصل خودسازی افزود: نخستین اصل آموختن علم در دوران جوانی است و کسی که در دوران جوانی علم نیاموزد در دوران بزرگسالی تقدمی در جامعه پیدا نمی کند.

نوری همدانی با بیان اینکه دومین اصل خودسازی ایمان است تصریح کرد: علم بدون ایمان انسان را به نابودی می کشاند و کسانی که علم و ایمان را با هم دارند خداوند به آن ها درجه و مقام اهدا می کند.

وی با اشاره به اینکه هرچه در اسلام است با خداوند توأم است اظهار کرد: رفتار، اخلاق، علم و همه چیز باید با توجه به خدا توأم باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در قرآن ۷۵۰ آیه مربوط به خداشناسی است گفت: در این آیات در مورد اصول شناخت خداوند صحبت شده است.

وی با اشاره به اینکه از شش راه خداوند اثبات می شود بیان کرد: نخستین مورد در اثبات خداوند نظم است و پی بردن به نظم دنیا موجب به وجود آمدن علوم شده است.

نوری همدانی با بیان اینکه هر موجودی برای هدفی خلق شده است گفت: موجودات عالم با هم هماهنگ هستند و این تناسب موجودات با هم دلیل دیگری برای اثبات خداوند است.

وی تصریح کرد: قرآن می فرماید همه موجودات به صورت زوج آفریده شده اند و تنها خداوند است که واحد و یگانه است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه هیچ موجودی ساکن نیست و همه موجودات در حرکت هستند گفت: حرکت همه موجودات در عالم نشان از وجود خداوند است و اگر حرکت آن ها نباشد نابود خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه موجودات حادثهستند بیان کرد: موجودات از ابتدا نبوده اند و بعد به وجود آمده اند و این حدوثنشان می دهد که یک خالق توانا آن ها را به وجود آورده است.

نوری همدانی با اشاره به مسئله حیات در دنیا افزود: موجودات برخی حیات دارند و برخی حیات ندارند ماند سنگ و چوب که خود دلیلی برای وجود خداوند است.

وی با اشاره به اصل سوم در خودسازی گفت: اصل سوم عقل و تشخیص حق از باطل است و ما باید علاوه بر علم، عقل نیز داشته باشیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تشخیص حق از باطل سرمایه بزرگی است عنوان کرد: توانایی تجزیه و تحلیل مسائل جامعه بسیار مهم است و جوانان باید این کار را به خوبی انجام دهند.

وی با اشاره به داشتن تقوا گفت: انسان ها همیشه باید در راستای قوانین خداوند گام بردارند و خداوند نیز در قرآن بسیار به تقوا سفارش کرده است.

نوری همدانی با اهمیت شناخت زمان تصریح کرد: ریشه یابی و ارزیابی حوادثبسیار مهم است و جوانان باید توانایی شناخت مسائل زمان خود را داشته باشند.

وی با اشاره به دوران طاغوت گفت: در آن دوران مردم ایران سرکوب شده بودند و مردم از خود اراده ای نداشتند و استکبار جهانی در ایران اجازه پیشرفت را به مردم ایران نمی داد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به عدم صدور ویزا برای حمید ابوطالبی توسط آمریکایی ها بیان کرد: دلیل آن ها برای این کار شرکت آقای ابوطالبی در اشغال لانه جاسوسی آمریکا در ایران است که این خود نشان از کینه و عداوت آن ها دارد.

وی عنوان کرد: شما می گویید که ابوطالبی برای حضور در اشغال لانه جاسوسی مقصر است ولی شما که در کشوری لانه جاسوسی ساخته اید مقصر نیستید.

نوری همدانی با اشاره به اینکه غربی ها کمی نرمش دیدند که این حرف ها را می زنند گفت: نشان دادن نرمش موجب می شود که آن ها سلطه گری خود را بیشتر افزایش دهند.

انتهای پیام / ۲۲۵۸

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار