|
|
کدخبر: ۱۵۹۴۱۰

با تصویب مجلس /

خبرگزاری تسنیم: وکلای ملت به فوریت دار شدن طرحی رای مثبت دادند که بر اساس آن با الحاق یک تبصره به قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی از نابینایان حمایت می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، فاطمه آلیا رئیس فراکسیون حمایت از معلولان در ادامه جلسه علنی صبح امروز خانه ملت، طرح یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۲۶ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی را در صحن علنی مطرح کرد.

وی در توضیح درخواست یک فوریت برای این طرح گفت: این طرح به امضای ۶۰ نفر از نمایندگان مجلس رسیده است و ۲ حسن دارد؛ یکی اینکه نابینایان به حمل عصای سفید توجه بیشتری می کنند و از طرفی دیگر با تصویب این طرح رانندگان نیز توجه بیشتری به بیمه شخص ثالثدارند تا در پرداخت دیه با مشکل مواجه نشوند.

آلیا با بیان اینکه این طرح در راستای تقویت حقوق انسانی و شهروندی نابینایان است، گفت: طبق این بند عبور و مرور نابینایان با عصای سفید به منزله چراغی قرمز است تا اگر راننده ای یک عصای سفید را دید مانند پشت چراغ قرمز بایستد.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس در مخالفت با یک فوریت این طرح گفت: بین نابینایان و معلولان با افراد عادی فرقی نیست و راننده در مقابل عابر در هر حال مقصر است و لذا این طرح، طرح مناسبی نیست.

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس نیز در موافقت با فوریت این طرح گفت: ایرادات این طرح را می توان در کمیسیون مربوطه برطرف کرد.

وی تصریح کرد: همه کشورها برای عصای سفید قانون دارند و به این موضوع اهمیت می دهند. همچنین این طرح بار مالی هم ندارد.

پس از سخنان موافق و مخالف، محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که در غیاب علی لاریجانی و ابوترابی فرد برای ساعاتی ریاست صحن علنی را برعهده داشت داشت، فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده ۲۶ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی را به رای وکلای ملت گذاشت که نمایندگان با ۱۳۶ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در صحن به فوریت این طرح رای مثبت دادند.

باهنر پس از فوریت دار شدن این طرح، گفت: رای به فوریت این طرح اقدام مبارکی بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار