|
|
کدخبر: ۱۵۹۴۱۷

جوکار در صحن علنی مجلس:

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم یزد در مجلس پیشنهاد داد که مجلس شورای اسلامی لیستی از مسئولین جنایتکار انگلیس را مورد تحریم قرار دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان طی تذکری با اشاره به تحریم های جدید استکبار علیه برخی از مسئولین کشورمان اظهار داشت: سلطه جویی کشورها علیه کشورمان پس از انقلاب اسلامی بسیار بیشتر شده است و این موضوع به دلیل این است که در مقابل اقدامات جنایتکارانه این کشورهای زورگو به خصوص انگلیس روباه صفت ایستاده ایم.

وی افزود: ملت ایران و انقلاب اسلامی در تداوم انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در مقابل استکبار جویان ایستاد و موفق به درهم کوبیدن تمام محاسبات و مناسبات نهادهای امپریالیستی شد که الگویی برای همه جهانیان و رشد نهضت های اسلامی در منطقه شد و امروز وزارت امور خارجه استعمار پیر انگلیس در یک اقدامی لیستی از مسئولین نظام را به عنوان ناقض حقوق بشر منتشر کرد که نام دو تن از نمایندگان مجلس هم در آن لیست آمده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: جای سوال است که هنوز استعمار پیر حال و هوای دوران گذشته را در سر دارد و به دنبال برتری جویی است و اقدامات ددمنشانه و غیربشری خود علیه ملت ایران را فراموش کرده است که چطور سالیان سال حقوق این ملت را پایمال کرده است و امروز هم شاهد نقض حقوق بشر توسط دولت انگلیس در سراسر دنیا هستیم.

جوکار خطاب به سردمداران انگلیس گفت: چطور شما که دستتان به خون بشریت آلوده است، دیگران را متهم به نقض حقوق بشر می کنید؟ چطور امروز با حمایت از تروریست ها و پرورش آنها در سوریه و در فجیع ترین اقدام ضد بشری به کشتار زنان و کودکان بیگناه سوریه می پردازید و با افتخار فیلم های این صحنه های جنایت را در فضای مجازی منتشر می کنید؟ مگر ما فراموش کرده ایم که شما از منفورترین سازمان که دستش به خون ۱۷ هزار نفر از مردم عزیز ایران آغشته است، یعنی سازمان منافقین حمایت می کنید؟

نماینده مردم یزد در مجلس برهمین اساس تأکید کرد: ما امروز افتخار می کنیم که از سوی این دولت استعمارگر مورد تحریم قرار بگیریم و همه ملت ما را مورد تحریم قرار دهند. چرا که به فرمایش امام بزرگوارمان که فرمودند بدبختی ما روزی است که دشمنان از ما حمایت کنند. ولی این نکته مهم است که دولت فضول انگلیس به دنبال حل مسائل اجتماعی و احترام به حقوق نژادهای مهاجر آن کشور نیست و این دولت در این قد و قواره نیست که ادعای برتری نسبت به کشورهای دیگر داشته باشد. و بخواهد در امور داخلی دیگران دخالت کند.

وی همچنین ادامه داد: بنابراین از وزارت امور خارجه می خواهم سریعا نسبت به این اقدام سخیف موضع گیری کند و این اقدام را محکوم کند و از مجلس محترم می خواهم که لیستی از جنایتکاران انگلیس مانند اقدام آنها مورد تحریم قرار دهند.

محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که ریاست صحن علنی را برعهده داشت درپاسخ به این تذکر گفت ما اگر بخواهیم که جنایات و نامردمی های حکام انگلیس در طول ۴۰ - ۵۰ سال گذشته بپردازیم و لیستی از آن تهیه کنیم فکر می کنم که طومار بسیار طول و درازی است؛ در هر صورت این موضوع هم جزو سوابق مبارزاتی شما و برادر عزیزمان آقای سوری که در لیست تحریم اخیر دولت استعمارگر انگلیس قرار گرفته اند، محسوب می شود و این جزو افتخارات ما است که انشا الله برایتان مبارک باشد.

به گزارش تسنیم، پس از بیان این تذکر از سوی نماینده یزد و پاسخهای نایب رئیس مجلس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سردادن شعار " مرگ بر انگلیس " اقدامات استعماری این کشور را محکوم و حمایت خود را از سخنان جوکار و باهنر اعلام کردند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار