|
|
کدخبر: ۱۵۹۸۶۳

تمدن در گفت وگو با فارس:

استاندار سابق تهران گفت: خنده آورتر از ادعای دروغین آنها در بحثحقوق بشر این است که انگلیسی ها با اشاره به حسابها و دارایی های افراد مندرج در لیست ادعا کردند که آنها در این کشور با انگلیس های مکار فعالیت اقتصادی داشتند.

مرتضی تمدن، استاندار سابق تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارسبا اشاره به به بروز رسانی لیست تحریم های ضد ایرانی انگلیس و تمدید تحریم اش از سوی وزارت دارایی این کشور، اظهار داشت: کشورهای استعماری انسان های مظلوم را به بند کشیدن و برده داری را به عنوان یک ارزش قرار دادند، امروز اینها با بهانه جدید حقوق بشر قصد دخالت در امور داخلی کشوری را دارند که خون ها برای حفظش ریخته شده است.

تمدن ادامه داد: تمدید شدن نام تعدادی از مسئولان در لیست افرادی که اموالشان توسط انگلیس بلوکه شده آن هم به بهانه نقض حقوق بشر بسیار مضحک و خنده دار است زیرا به چه جرمی و در کدام دادگاه بین المللی حقوق بشری درباره ادعای مطرحه، بحثحقوقی شده است.

وی افزود: آنهایی که خودشان را مدعی حقوق بشر می دانند اگر معتقدند که این افراد کاری را علیه حقوق بشر انجام دادند در کجای اثبات شده که چنین وضعی را پیش گرفتند.

استاندار سابق تهران این گونه حرکات از سوی غربی ها را نشانه خوبی برای بازتر شدن نگاه مسئولان دانست و گفت: این حرکت پیامی هم برای مسئولان داشت و آن پیام این است که دولتمردان در حوزه سیاست خارجی و در برخورد با قدرت های استکباری همه چیز را با نگاه حسن ظن نگاه نکنند.

تمدن با انتقاد از واکنش وزارت خارجه از این اقدام گفت: از وزارت خارجه این انتظار می رفت که بعد از انتشار این لیست واکنش جدی نشان دهد با ابراز تاسف دشمن عقب نشینی نمی کند آنها حتی در متن واکنششان مدعی شدند که این لیست مربوط به قبل است در حالی که این لیست بروز شده است.

وی افزود: خنده آورتر از ادعای دروغین آنها در بحثحقوق بشر این است که انگلیسی ها با اشاره به حساب ها و دارایی های افراد مندرج در لیست ادعا کردند که آنها در این کشور با انگلیس های مکار فعالیت اقتصادی داشتند.

استاندار سابق تهران در پایان اظهار داشت: تمدید شدن اسامی افرادی که در این لیست آمده نشان دهنده خوی استعماری غربی ها از جمله انگلیسی ها در خصومت با جمهوری اسلامی دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار