|
|
کدخبر: ۱۶۰۰۴۳

بیانیه بسیج دانشگاه امیرکبیر پیرامون حواشی جشن هسته ای

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر طی بیانیه ای تاکید کرد که چرا باید عده ای شناخته شده و قانون شکن که حیاتشان را در هوچی گری و اغتشاش می بینند و تعدادشان از بیست نفر هم تجاوز نمی کند به خودشان اجازه دهند در یک برنامه قانونی ایجاد بی نظمی کنند.

به گزارشخبرگزاری فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خطاب به هیئت نظارت بر تشکل های دانشجویی بیانیه ای صادر کرد که متن آن در ذیل می آید:

باسمه تعالی

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خطاب به هیئت نظارت به مناسبت برگزاری جشن هسته ای و حواشی مرتبط با آن

با سلام خدمت هیئت نظارت بر تشکل های دانشجویی

همانطور که مستحضر هستید، بسیج دانشجویی به مناسبت ۲۰ فروردین؛ روز ملی فناوری هسته ای، اقدام به برگزاری برنامه ای تحت عنوان جشن هسته ای در تاریخ ۲۵ فروردین نمود. این برنامه که با هدف بزرگداشت دستاوردهای هسته ای، تقدیر از تلاش دانشمندان و دانشگاهیان و همچنین تجلیل از مقام شامخ شهدای هسته ای و خانواده های معظم آنها با سخنرانی دکتر سعید جلیلی(عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی)، سخنرانی دکتر فریدون عباسی(رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران) و تقدیر از فعالین هسته ای انجام گرفت، با حاشیه هایی در انتهای سالن آمفی تئاتر همراه بود.

متأسفانه افراد معدودی از ابتدای برنامه و قبل از قرائت قرآن کریم، شروع به متشنج کردن فضا نموده و با سردادن شعارهایی که غالبا ساختارشکنانه و در حمایت از سران فتنه(بعنوان قانون گریزانی که هنوز هم بر طبل همراهی با دشمنان می کوبند) بود، نشان دادند که نه تنها حاضر نیستند سخنان مدعوین این برنامه را بشنوند بلکه تمایل ندارند که دیگران نیز این سخنان را بشنوند. جالب اینجاست این افراد شناخته شده و ثابت که در بسیاری از برنامه های برگزار شده، فارغ از توجه به مهمان دعوت شده، چه دکتر کواکبیان باشد یا دکتر حداد عادل و یا دکتر فریدون عباسی؛ کاری جز اغتشاش، جلب توجه و برهم زدن نظم جلسه ندارند، حتی این بار حاضر به شنیدن مطالب سخنرانان برنامه نیز نشده و از همان ابتدا قصد منحرف کردن برنامه به سمت مسائل سیاسی را داشتند.

این عده معلوم الحال نه تنها در میان صحبت دو سخنران اصلی برنامه، فضای سالن را ملتهب و متشنج نمودند بلکه احترام خانواده شهدایی را که در برنامه حضور داشتند نیز نگه نداشته و با کمال وقاحت در اثنای سخنرانی پدر شهید احمدی روشن(بعنوان یکی از میهمانان برنامه) به ایجاد آشوب و بی نظمی پرداختند.

اگرچه دانشجویانی که برای تقدیر و تجلیل از فعالین هسته ای و دستاوردهای آنان حضور داشتند به بهترین نحو و با تلاش در آرام کردن فضای سالن، حربه این هنجار شکنان را خنثی نمودند؛ اما در این میان چند نکته حائز اهمیت است که بیان میکنیم:

۱. چرا باید عده ای شناخته شده و قانون شکن که حیاتشان را در هوچی گری و اغتشاش می بینند و تعدادشان از بیست نفر هم تجاوز نمی کند به خودشان اجازه دهند در یک برنامه قانونی ایجاد بی نظمی کنند؟! آیا برخورد با این خاطیان که با این کارشان آبروی آزادی بیان را بردند و نشان دادند که از هیچ منطق و قانونی تبعیت نمی کنند، وظیفه حراست و انتظامات دانشگاه نیست؟!

۲. تا کی بسیج دانشجویی که همواره تبعیت از قوانین و مقررات دانشگاه را سرلوحه فعالیت ها و برنامه های خود قرار داده است، باید در مقابل اهمال کاری و سستی مسئولین امر، با سعه صدر برخورد کرده، و از حق خود برای برقراری نظم برنامه هایش و برخورد با این خاطیان، محروم بماند؟! آیا قوانین دانشگاه درباره این عده معلوم الحال که می توان به راحتی از اعمال خلاف عُرف دانشجوییشان آنها را شناسایی کرد - اجرا نخواهد شد؟! آیا قانون تنها برای کسانی اعمال می شود که به آن احترام می گزارند و دانشگاه اراده برخورد با این خاطیان را ندارد؟!

۳. تا کی باید این عده افراطی که حد و مرزی قانونی و اخلاقی نیز برای خود متصور نیستند نه تنها فضای علمی دانشگاه را به سمت تشنج و آشوب و مسائل پوچ سوق دهند بلکه عرصه را جهت فعالیت سیاسی سالم و مفید برای جامعه دانشگاهی تنگ کنند؟!

۴. در پایان خواستار آنیم که رئیس هیئت نظارت بر شورای دانشجویی و اعضای محترم آن هیئت، بعنوان مرجع رسیدگی به این مسئله و موارد مشابه آن، اقدامات و رسیدگی های لازم را انجام داده و قاطعانه و محکم با این خاطیان برخورد نماید در غیراینصورت بسیج دانشجویی اعلام می دارد همانگونه که از نظارت دانشگاه جهت ایجاد نظم در برنامه های خود بهره ای نمی برد، برای برگزاری برنامه های خود، هیچ مسئولیتی را در قبال دانشگاه نمی پذیرد و تمامی قوانین و مقررات برنامه هایش(از جمله ورود افراد، انتظامات سالن و…) را به صلاحدید خود اجرا خواهد نمود.

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار