|
|
کدخبر: ۱۶۰۲۲۴

امیر سیاری در جمع خبرنگاران مطرح کرد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به رونمایی از زیردریایی فاتح در سال جاری گفت: ناوشکن های کلاس جماران در دست تولید هستند.

به گزارش خبرنگار دفاعیخبرگزاری فارس، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم رژه ۲۹ فروردین ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این رژه شاهد عبور ماکت ناوشکن آموزشی خلیج فارس بودیم که کار ساخت آن شروع شده و وقتی تولید شود، قطعا یکی از برجستگی های نیروی دریایی در منطقه خواهد شد.

وی افزود: خلیج فارس می تواند هم ماموریت یک ناوشکن را و هم کار آموزش نیروها در آب های آزاد را به خوبی انجام دهد.

سیاری تاکید کرد: خلبانان نیروی دریایی ارتش آموزش های لازم را برای پرواز بر روی آب که ویژگی های خاص دارند می بیند. همچنین بالگردهای ما برای عملیات های ضد سطحی، ضد زیردریایی، مین روب و مین ریز آماده هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: ناوگروه بیست و نهم این گروه اکنون در انتهای خلیج عدن است و انشاءالله ۸ یا ۹ اردیبهشت پس از صد روز عملیات وارد آب های کشور می شود. همچین ناوگروه سی ام نیز ۲ روز بیش به ماموریت خود اعزام شد.

سیاری در ادامه تصریح کرد: ناوشکن های ۲،۳، ۴،۵، ۶ و ۷ کلاس جماران و همچنین ۷،۸ و ۹ کلاس کمان و پیکان در دست تولید است.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش متخصصان مان امسال زیردریایی فاتح با مقیاس و توانمندی بالا رونمایی خواهد شد.

سیاری با بیان اینکه هدف برخی کشورهای فرامنطقه ای مانند آمریکا از حضور در آب های آزاد اشغالگری، گفت: اما نیروی دریایی ارتش این قصد را ندارد و برای دفاع از منافع کشور می تواند در همه آب های آزاد مثل خلیج عدن حضور داشته باشد.

وی تاکید کرد: در اقیانوس اطلس نیز جز ۱۰۰ کیلومتر از دو طرف مابقی آب های آزاد است و ما هم می توانیم در آن حضور یابیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار