|
|
کدخبر: ۱۶۰۴۰۹

نایب رئیس مجلس:

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با اتحاد و همدلی مردم و مسئولان در تلاش برای شکل گیری اقتصاد مقاومتی می توانیم به قله های اقتدار در عرصه های مختلف به ویژه اقتصادی دست یابیم.

به گزارشخبرگزاری فارساز قزوین، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در قزوین اظهار کرد: امروز بهترین مذاکرات در صحنه سیاسی جهان، مذاکره بین ۱ + ۵ یعنی شش قدرت بزرگ سیاسی، اقتصادی، نظامی و علمی جهان با یک قدرت بزرگ به نام ایران است و ایران در یک سوی میز با قدرت این تعادل را برقرار کرده و به عنوان یک بازیگر مقتدر سیاسی معادلات را تغییر داده و غرب ناچار به گفت وگو و مذاکره است.

وی افزود: انجام این مذاکرات به این دلیل است که غرب در تحلیل های نظامی هیچ توجیه و امکانی برای تعرض نظامی به ایران نمی بیند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: غرب با تحریم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ایجاد چالش فراروی فروش نفت و ارجاع پرونده به شورای امنیت ناکارآمدی خود را ثابت کرده و ایران با قدرت در دستیابی به حوزه های کلیدی زنجیره کامل سوخت و فناوری هسته ای پیش رفته است.

ابوترابی فرد ادامه داد: با این تفاسیر تنها یک راه پیش روی غرب باقی مانده و آن راه مذاکره با ایرانی مقتدر و کارآمد است.

وی عنوان کرد: بنابراین هیئت مذاکره کننده ایران باید با تکیه بر ظرفیت اقتدار ملی، قدرت سیاسی، قدرت ملی و ظرفیت استثنایی رهبری معظم با اقتدار از منافع ملی ایران دفاع کنند و با رویارویی با زیاده خواهی نظام سلطه، تجربه دیگری را در پیروزی به نمایش بگذارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از ارکان این اقتدار، قدرت ارتش، قدرت سپاه و قدرت نظامی ملی است که این قدرت در سایه ایمان وتجربه شکوهمند هشت سال دفاع مقدس به دست آمده است.

ابوترابی فرد گفت: امروز قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و قدرت ارتش در قدرت سخت افزاری خلاصه نمی شود.

وی بیان کرد: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، قدرت نظامی لشگر ۱۶ زرهی قزوین در گردان تانک و گردان توپخانه در قدرت سخت افزاری او تعریف می شد اما امروز قدرت نرم افزاری ارتش و نیروهای مسلح، قدرت مبتنی بر نوآوری های علمی، فناوری های پیشرفته و قدرت علمی برای ساخت موشک های قاره پیما است که ایران و ارتش را به یک قدرت کارآمد در منطقه و در صحنه معادلات جهانی تبدیل کرده است.

*اقتدار نظام و ارتش جمهوری اسلامی برآمده از رهبری صالح است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اقتدار ارتش برآمده از رهبری صالح، ایمان و تجارب موفق انباشته شده از دوران دفاع مقدس وفرماندهانی است که هر کدام با در اختیار داشتن تجربه هشت سال دفاع مقدس موفق ترین افسران و استادان در کلاس های نظامی جهان به شمار می روند.

ابوترابی فرد افزود: استادان کلاس های نظامی ایران امروز به عنوان استادان پیشتاز نظامی جهان شناخته می شوند و افرادی که امروز در این رژه اقتدار نظام و ارتش جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می گذارند، افسران، درجه داران و نیروهای کادری هستند که توسط استادان مومن و فرهیخته تربیت شده اند.

وی اضافه کرد: این رمز اقتدار، شکوه و عظمت ملت ایران است که برای امت اسلام عظمت آفریده و این اقتدار است که امنیت منطقه را تأمین کرده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان قزوین استانی است که امروز ۱۴۰ هزار دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند و این درحالی است که در نخستین روزهای انقلاب کمتر از ۵۰۰ دانشجو را جذب کرده بود و این موفقیت بزرگی است که باید به آن بالید.

ابوترابی فرد عنوان کرد: اگر امروز در اوج امنیت در این استان تنفس می کنید، دستاورد نیروهای مسلح، مقتدر، مومن و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبری است که دفاع از ملت ایران، تأمین امنیت ملت و فراهم کردن بستر یأس دشمنان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: امنیت موجود در جامعه کنونی دستاورد اقتدار ارتش و نیروهای مسلح مقتدر و کارآزموده است که این نعمت بزرگ در سایه انقلاب، در پرتو حضور دین در عرصه زندگی انسان ها و رهبری صالح که دستاورد نظام مبتنی بر اصل کلیدی ولایت و امامت است، به دست آمده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سایه این امنیت و اقتدار به افق بلندی فکر می کنیم که اقتصاد و فرهنگ در سایه اراده و عزم مدیریت جهادی مبتنی بر ایمان، کشور را در اوج قدرت اقتصادی و در قله های بلند اقتدار برآمده از فرهنگ مبتنی بر دین و اخلاق قرار می دهد.

ابوترابی فرد با بیان این که قطع یقین آینده ایران دستیابی به قله های بلند اقتدار اقتصادی است، اظهار کرد: ایران با ظرفیت های انباشته شده فراوان، نیروی انسانی عالم، امنیت مثال زدنی در جهان در محدوده ۱۵ کشور بزرگ همسایه می تواند به عنوان یک قدرت بزرگ اقتصادی بالاترین امکان رفاه عمومی، ذخیره ثروت و توزیع عادلانه ثروت را فراهم آورد و این راهبرد قطعی رهبر است.

وی یادآور شد: با اتحاد ملت ایران و مسئولان و با تلاش برای شکل گیری یک اقتصاد مبتنی بر تولید با محوریت دانش، نوآوری علمی و مدیریت صحیح می توانیم به قله های بلند اقتدار دست یابیم.

انتهای پیام / ۷۷۰۱۰ / ی۳۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار