|
|
کدخبر: ۱۶۰۸۳۱

انصاری مطرح کرد

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دشمنان اسلام به ویژه آمریکا تا دیروز با لشکرکشی در کشورهای اسلامی آنها را چپاول می کردند اما امروز ایجاد نفرت میان فرقه های اسلامی و عصبیت جاهلانه میان مسلمانان را سرلوحه کار خود قرار دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولتخبرگزاری فارس، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور صبح امروز در نشستی که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در کانون حجاب برگزار شده بود، ضمن تبریک به مناسبت میلاد این بانوی بزرگ و تقارن آن با ولادت امام خمینی(ره) اظهارداشت: جا دارد که این روز را عیدالله اکبر بنامیم زیرا همه خیرات و برکات همه اعیاد الهی، در این روز نهفته است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه امروز تنها روز زن نیست بلکه روز بشریت، هدایت و خیر کثیر است، تصریح کرد: در نگاه جاهلی زن به حساب نمی آمد اما با ولادت حضرت زهرا(س) سوره کوثر نازل شد که خداوند به پیامبر می فرماید ما به تو خیر کثیر داده ایم و به شکرانه نعمت جا دارد قربانی ها کرده و نمازها بگذاریم؛ آنچه در مقام و منزلت فاطمه زهرا(س) آمده است همطرازی و هم سنگری رضایتمندی و خشم ایشان با رضایتمندی و خشم پیامبر بوده که رضایتمندی و خشم پیامبر(ص) هم معادل با خشم و رضایتمندی خداوند است.

وی با تاکید بر اینکه تفاوت جایگاه پیامبر با سایر پیامبران و تفاوت حضرت فاطمه با ائمه در اختلاف مراتب عصمت و علم آنهاست، افزود: نمی توان همه را در یک مرتبت قرار داد، فاطمه هم ادامه رسالت و پیوند دهنده رسالت و امامت است و هم همسر ولایت و مادر امامت؛ در واقع فاطمه پاداش رسالت است.

انصاری به خطبه حضرت فاطمه(س) که عصاره مسائل اعتقادی و در واقع معجزه وجود فاطمه است، اشاره و تصریح کرد: ایشان می فرمایند اگر جامعه به طاعت اهل بیت درآید آن ملت نظام یافته می شود، هر بی نظمی در نظام اسلامی و جامعه شیعه را باید در این دانست که شاید از اطاعت فاطمی برخوردار نبوده است و اگر جدایی و اختلاف در امت اسلامی است، چون به امامت آنها تمکین نکردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: دشمنان اسلام به ویژه آمریکا تا دیروز با لشکرکشی در کشورهای اسلامی آنها را چپاول می کردند اما امروز ایجاد نفرت میان فرقه های اسلامی و عصبیت جاهلانه میان مسلمانان را سرلوحه کار خود قرار دادند.

وی یادآور شد: مسلمانی در سوریه سر مسلمان دیگری را می برد و این منظره های حیوانی را دشمنان در اثر پاشیدن بذر کینه در جامعه اسلامی ایجاد کردند که این خطر بسیار بزرگی است؛ امروز ابزار رسانه ای را به میدان آوردند، شبکه هایی که به نام شیعه و سنی در جهان اسلام بذر کینه می افکنند در حالی که ریشه در استعمار دارند و دولت های استکباری پایگاه آنها به شمار می رود.

انصاری نتیجه این اختلاف و نفرت را چپاول دولت های بیگانه از ملت های دیگر دانست و گفت: وظیفه نخبگان این است که علیه این کار تلاش کنند و اساتید دانشگاه و حوزه باید به میدان بیایند، باید فاطمه را از زمان کودکستان تا عالی ترین مراحل به کودکان خود بشناسیم و بشناسانیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به برخی ویژگی های حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: فاطمه(س) در بحثدفاع از حق و حیات اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی مانند پیامبر با هیبت پیامبر در حضور مردان و زنان سخنانی ایراد می کنند که تمام تاریخ و ارکان عالم را می لرزاند.

وی در پایان سخنان خود امام خمینی(ره) را خیر کثیر آخرالزمان دانست و خاطرنشان کرد: احیای تفکر دینی در عصر بی دینی و ظهور انقلاب اسلامی را امام(ره) پایه گذاری کرد و با تکیه بر فرهنگ فاطمی بین آسمان و زمین آشتی برقرار کرد و سیاست عین دیانت را عینیت بخشید.

به گزارش فارس در این مراسم که در کانون حجاب برگزار شد، همچنین فانی وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم حضور داشت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار