|
|
کدخبر: ۱۶۱۸۲۴

طاهری در گفت وگو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی فعالیت مجدد رایتل در زمینه ارتباط تصویری و ارائه مجوز وزارت ارتباطات در این زمینه خبر داد.

حجت الاسلام سید علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، در تشریح جلسه امروز کمیسیون اظهار داشت: در ابتدای جلسه مباحثفرهنگی از جمله بحثفعالیت مجدد رایتل در زمینه ارتباط تصویری مطرح شد.

وی ادامه داد: این صحبت از مسئولان مربوطه شنیده شد که وزارت ارتباطات اخیراً مجوزی به رایتل برای ارتباط تصویری داده که اگر این سخن صحت داشته باشد، این برخلاف مصوبه شورای عالی فضای مجازی است. سال گذشته شورای عالی فضای مجازی پس از بحثو بررسی های فراوان و استفتاء از مراجع تقلید بحثارتباط تصویری رایتل را ممنوع اعلام کرده بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر این سخن صحت داشته باشد و وزارت ارتباطات مجوز داده باشد، حتماً باید توضیح دهند که چرا برخلاف مصوبه شورای عالی فضای مجازی به ارتباط تصویری رایتل مجوز داده است.

حجت الاسلام طاهری افزود: در ابتدای جلسه نیز حجت الاسلام سالک گزارشی از جلسه روسای کمیسیون ها در خصوص اقتصاد مقاومتی گزارشی ارائه داد که این دومین جلسه در این خصوص بود؛ در آن جلسه قرار شده بود که هر کدام از کمیسیون های مجلس در حیطه وظایف خود در مورد اقتصاد مقاومتی جلسه ای را با وزارتخانه های خود برگزار کنند. طبیعتاً دستگاه های فرهنگی به جهت اینکه در بحثفرهنگ سازی برای تغییر فرهنگ عمومی می توانند اثرگذار باشند، کمیسیون فرهنگی در این زمینه جلسات خود را برگزار خواهد کرد.

وی گفت: بودجه در ایام تصویب بودجه ۱۳۹۳ به عنوان بودجه حمایتی از دستگاه ها و موسسات فرهنگی درنظر گرفته شده بود و بناست کمیسیون فرهنگی در توزیع این بودجه حضور داشته باشد؛ متأسفانه جلسه بررسی توزیع این بودجه زمان نامناسبی برگزار شد به گونه ای که هیچ کدام از اعضای کمیسیون حضور نداشتند و کمیسیون به شدت از نحوه تخصیص آن بودجه به شدت ابراز ناراحتی کرد لذا قرار شد کمیسیون فرهنگی طی نامه ای به رئیس مجلس اعتراض خود را اعلام کند و جبران شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در جلسه امروز جمع بندی نهایی شد و به صحن ارجاع خواهد شد. طرح الحاق یک بند به ماده(۴۵) قانون خدمت وظیفه عمومی و لایحه اصلاح ماده(۳۵) قانون خدمت وظیفه عمومی نیز در جلسه امروز به تصویب رسید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار