|
|
کدخبر: ۱۶۱۸۷۶

جلیلی در پاسخ به فارس:

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش فرهنگ در کشور گفت: استفاده از فرصت ها و ظرفیت ها در عرصه فرهنگ موجب حل مسائل اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم رونمایی از مجموعه پوسترهای ایران جوان با موضوع افزایش جمعیت در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس به تبیین شعار امسال که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده است، پرداخت و گفت: یکی از مهمترین مسائل این است که اگر ما می خواهیم در مسائل اقتصادی موفقیت هایی را داشته باشیم باید بدانیم که یکی از بهترین راه حل ها برای حل مسائل اقتصادی استفاده از نظام فرصت محور به مقوله هنر است.

وی ادامه داد: اگر از فرهنگ به معنای عام با تمام ظرفیت های فرهنگی استفاده شود خواهیم دید که فرصت ها و ظرفیت ها در عرصه فرهنگ می تواند به حل بسیاری از مسائل اقتصادی کمک کند.

جلیلی با اشاره به نقش فرهنگ در اصلاح الگوی مصرف، تصریح کرد: اگر فرهنگ در کنار اقتصاد بیاید می تواند در بسیاری از زمینه ها بسترهایی را برای رشد و پیشرفت اقتصادی فراهم کند چرا که فرهنگ کشور ما فرهنگی متعالی با محتوای اندیشه ای دینی و گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: همانگونه که امام خمینی(ره) به هنر متعهد در فرامین خود اشاره کرده اند باید توجه کنیم که هنر متعهد می تواند به حل معضلات و مشکلات کشور کمک کند چرا که در این هنر اندیشه ای دینی و اندیشه انقلاب اسلامی به عنوان یک مفهوم بسیار بلند و متعالی را داراست که به هنری که در این جهت حرکت کند نیاز داریم تا بتواند از همه ظرفیت خود در بیان اندیشه انقلاب اسلامی استفاده کند.

جلیلی داد: این هنر باید به همان نسبت موانعی را که در مسیر تحقق آن با آن روبروییم بشناسد و در جهت حل برداشتن آن موانع کمک کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر تمهیدات مسئولین برای حمایت از هنرمندان و هنر خاطرنشان کرد: باید هنر را یک فرصت بدانیم، فرصتی که می تواند به دولت، نظام و پیشبرد بسیاری از آرمان ها کمک کند و ما را در رسیدن به اهداف خود موفق تر سازد.

جلیلی ادامه داد: اگر با این نگاه کارها انجام شود این هنرمند نیست که به دنبال برخی از دستگاه ها می رود و وقت خود را صرف به کرسی نشاندن نظرات خود می کند بلکه دستگاه ها و مجموعه های نظام هستند که از ظرفیت هنرمندان بیشترین استفاده را می کنند. بنابراین دستگاه ها باید در جهت حل معضلات کشور و پیشبرد اهداف نظام در این مسیر از هنر استفاده کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چگونه می توان از زنان و بانوان حمایت بیشتری را به عمل آورد تأکید کرد: یکی از بحثهای اساسی که در اینجا مطرح است آن است که اگر صحبت از هنر می کنیم، هر هنری مانند هنر خطاطی، نقاشی یا هنر شعر و فیلم توانایی خاص خود را دارند که این توانایی در آن عرصه می تواند با هنر دیگران متفاوت باشد.

وی ادامه داد: یکی از هنرهای مهمی که باید به آن با دقت توجه کنیم هنر انسان بودن است، هنر انسان بودن به معنای هنر کسانی است که زندگیشان مانند معصومین، اولیاء و شهدا یک نمونه است.

جلیلی به تشریح نگاهی که به مقوله زن در جامعه وجود دارد پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این امر را بررسی کنیم باید نقش زن در جامعه و نگاه دینی که انقلاب اسلامی به زن دارد را دنبال کنیم که ایفای این نقش یکی از بزرگترین هنرها و هنرمندی هاست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار