|
|
کدخبر: ۱۶۲۱۴۴

علی عسگری:

خبرگزاری تسنیم: معاون پارلمانی دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد از زنان بیشتری در مناصب مدیریتی استفاده می کند.

به گزارش گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، مراسم تودیع و معارفه تودیع و معارفه رئیس واحد تهران غرب با حضور حجت الاسلام علی عسگری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد برگزار شد.

عسگری در این مراسم با اشاره به روز زن اظهار داشت: در مکتب فکری پیامبر زن از جایگاه بالایی برخوردار است و اسلام الگوهایی مانند حضرت خدیجه و حضرت زهرا(س) در فعالیت اجتماعی، مشارکت جویی، زندگی مشترک و ایفای نقش مادرانه به جهان عرضه کرده است، با این حال متاسفانه تفکر دینی طوری تحریف شده که این جایگاه برای زنان از سوی برخی متحجران به هیچ انگاشته شده و نیمی از توانمندی های جامعه نادیده گرفته شده است. در حالی که اگر ما به حق منتقد فمنیسم و تفکرات منشعب از اومانیسم هستیم با تحجر هم مشکل داریم و اگر می خواهیم با فمنیسم مقابله کنیم باید الگویی در مقابل آن ارائه کنیم.

وی با تاکید بر استفاده از زنان در مناصب مدیریتی دانشگاه گفت: این دومین معارفه خانم ها در دانشگاه آزاد اسلامی است و ما بنا داریم از زنان بیشتری در مناصب مدیریتی استفاده کنیم. انشاءالله شاهد استفاده بیشتر از بانوان در این مسئولیت ها باشیم چرا که تصور ما این است که حق زنان تضییع شده است و مصلحت امروز انقلاب و اسلام و کشورمان ایجاب می کند که این مهم تحقق پیدا کند.

عسگری همچنین گفت: امروز دانشگاه آزاد بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا است. هر چند برخی خواستند با اهداف سیاسی با آن مقابله کنند که خوشبختانه نتوانستند و زحمات آیت الله هاشمی رفسنجانی و بزرگانی همچون دکتر جاسبی امروز به بار نشسته است و دانشگاه آزاد به یک شجره طیبه تبدیل شده است.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد با اشاره به انتخابات گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی با ثبت نام در انتخابات آبروی خود را با خدا معامله کرد به همین دلیل رد صلاحیت او باعثمحبوبیت بیشترش میان مردم شد.

وی با اشاره به نتایج انتخابات گفت: ما از ابتدای انقلاب همواره با دو مساله تعهد و تخصص مواجه بودیم که برخی یکی را به دیگری ترجیح می دادند اما باید دانست که عنصر تدبیر می تواند هم تعهد و هم تخصص را در کنار هم توامان محقق کند.

عسگری در پایان سخنان خود با تقدیر و تشکر از رییس قبلی واحد تهران غرب گفت: امیدوارم ایشان که عضوی ازخانواده دانشگاه آزاد است به هر کجا که می رود موفق باشد و در بخش های دیگر از ایشان استفاده کنیم.

دولت آبادی رییس سابق واحد تهران غرب در این مراسم ضمن تشکر از همه همکارانی که او را در مدت فعالیتش یاری کردند گفت: به هر حال همه انسان ها در دوران فعالیت خود ممکن است قصوری داشته باشند که من از این بابت از دوستان و همکاران عذرخواهی می کنم.

وی افزود: امروز من خوشحالم که مسئولیتی از گردنم برداشته شده است و امیدوارم سرکار خانم داد اندیش در این مسئولیت جدید موفق باشند.

پروین داداندیش رییس جدید واحد تهران غرب نیز گفت: ما همه برای خدمت به جوانان این جا آمده ایم و امیدوارم که دوستان و همکاران مرا در این مسئولیت مهم یاری کنند.

وی افزود: بنده در این سمت با هیچ تیمی نیامده ام و تنها با یک کیف دستی آمده ام و انشاءالله به همین شکل نیز مسئولیت را تحویل خواهم داد.

داد اندیش با تشکر از رییس قبلی واحد گفت: ما همه عضو خانواده بزرگ دانشگاه آزاد هستیم و تمام تلاشمنان در جهت خدمت به جوانان و ارتقای کیفی دانشگاه است.

دولت آبادی وعده داد که در اولین فرصت مسایل و مشکلات کارکنان و دانشجویان این دانشگاه را بررسی و به آنها رسیدگی خواهد کرد.

در پایان مراسم با حضور علی عسگری، فاطمه هاشمی و چند تن از مقامات دانشگاهی با اهدای لوح تقدیر و جوایزی به رسم یادبود از اقدامات دولت آبادی تقدیر و تشکر شد و نیز لوح تقدیری به سرکار خانم داداندیش اهدا گردید و همچنین احکام تقدیر رییس دانشگاه آزاد از دولت آبادی و حکم انتصاب خانم داداندیش برای حاضران قرائت شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار