|
|
کدخبر: ۱۶۲۵۸۳

منصوری آرانی در دیدار هیئت پارلمانی سوئیس:

خبرگزاری تسنیم: رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوئیس گفت: استفاده از سلاح های کشتار جمعی در سیاست های دفاعی ایران تعریف نشده است

به گزارش گروه پارلمانیخبرگزاری تسنیم، عباسعلی منصوری آرانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوئیس در دیدار هیئت پارلمانی سوئیس با اشاره به پیشینه خوب روابط ایران و سوئیس و لزوم استقلال رأی دو کشور در مناسبات دوجانبه، گفت: هم اندیشی و رایزنی مستمر مقامات پارلمانی دو کشور ابزاری مناسب جهت تسهیل روابط دو کشور، رفع موانع همکاری های دولت ها و افزایش درک متقابل ملت هاست.

وی افزود: در همین راستا، گروه دوستی پارلمانی ایران و سوئیس آمادگی همکاری با پارلمان سوئیس جهت ارتقاء سطح مناسبات دو کشور را دارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوئیس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه ممتاز ایران در منطقه و پیشرفت های چشمگیر علمی و صنعتی ایران در سال های اخیر، گفت: با توجه به امکانات صنعتی قابل توجه سوئیس و پیشرفت های قابل توجه ایران در بخش های مختلف علمی، فناوری و صنعتی بسترهای لازم برای ارتقاء روابط دو کشور وجود دارد که باید مساعی مشترک از این ظرفیت ها برای گسترش روابط فیمابین استفاده کرد.

منصوری آرانی در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران با قدرت های جهانی حول مسئله هسته ای، گفت: در هیچ قسمتی از سیاست های دفاعی ایران استفاده از سلاح های کشتار جمعی تعریف نشده است و با توجه به فتوای مقام معظم رهری در خصوص تحریم اینگونه سلاح ها، از نظر دینی نیز تولید و استفاده از این سلاح در جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

وی در پایان ضمن بیان توضیحاتی پیرامون روند تولید، تصویب و تدوین قوانین در ایران، تبادل نظر نمایندگان مجالس دو کشور در زمینه قانون گذاری را در تصویب قوانین مناسب، با ارزش و سازنده دانست.

**لوتسی اشتام ": ایران در آینده منطقه نقش غیرقابل انکاری دارد

" لوتسی اشتام " رئیس هیئت پارلمانی سوئیس نیز در این دیدار، گفت: ایران کشور بزرگی است که در آینده منطقه نقش مؤثر و غیرقابل انکاری دارد.

وی افزود: سوئیس همیشه مستقل از پارلمان اروپا و سایر کشورها در مورد مسائل داخلی خود تصمیم گیری می کند و در سیاست خارجی خود نیز به اصل احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها احترام می گذارد.

رئیس هیئت پارلمانی سوئیس، ادامه داد: سوئیس مخالف اعمال تحریم علیه همه کشورها از جمله ایران به بهانه هایی نظیر حقوق بشر بوده و معتقد است معیارهای هر کشور در این مورد متفاوت از کشورهای دیگر هستند.

همچنین در این جلسه، عیسی امامی، بشیری، شکرخدا موسوی و عزیزی فارسانی هم حضور داشتند که جداگانه در خصوص مسائل سیاسی و پارلمانی با هیئت سوئیسی به گفت وگو و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار