|
|
کدخبر: ۱۶۲۶۹۵

تکرار / فاطمه راکعی در دانشگاه زنجان:

عضو مجلس ششم گفت: هر کس با هر لباس و اسمی به اختلافات اصلاح طلبان و اصولگرایان دامن بزند، دشمن اصلی انقلاب اسلامی محسوب می شود.

به گزارشخبرگزاری فارساز زنجان، فاطمه راکعی شامگاه دوشنبه در مراسم راه اندازی انجمن اسلامی دانشگاه زنجان اظهار کرد: قرائت های زیادی از اسلام وجود دارد که ملت آگاه و شجاع نظام اسلامی در سال ۵۷ آگاهانه و با شناخت امام خمینی(ره) به قرائت امام پاسخ دادند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز قرائت های متعددی از اسلام وجود دارد، تصریح کرد: علما، فقها و فضلا می توانند این قرائت ها را به هم نزدیک کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه اخلاق از مسائلی است که فیلسوفان، اهل اندیشه و تدبیر در این خصوص مقاله و کتاب نوشته اند و در دین اسلام از جنبه های مختلف به این ابعاد پرداخته شده است، بیان داشت: عقل سلیم هر شعار اخلاقی را می پسندد.

عضو جبهه منحله مشارکت با تعریف از فرهنگ تصریح کرد: فرهنگ به معنای نهادها و سازمان هایی است که حول هدف هایی شکل می گیرند در این زمینه تشکل سیاسی باید در زمینه اخلاق نیز فعالیت کند.

وی با اشاره به اینکه انجمن های اسلامی به خاطر بار اسلامی که همراه دارند، نهاد اسلامی محسوب می شوند و باید به اصول و چارچوب اسلامی پایبند باشند، ادامه داد: اخلاق عین دین و دین عین اخلاق است که دور زدن اخلاق برای دفاع از دین ناگوارترین اتفاقی است که ممکن است روی دهد.

* همه تشکل های اسلامی باید به اخلاق پایبند باشند

راکعی با بیان اینکه تشکل اسلامی نباید غیر اخلاقی رفتار کند چرا که باید در این صورت پسوند اسلامی را از خود حذف کند، بیان داشت: همه تشکل های اسلامی باید به اخلاق پایبند باشند.

وی با اشاره به اینکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی دو جریان در کشور فعالیت دارند و این دو تفکر نقاط اشتراک مهمی که معمولا نادیده گرفته می شود، دارند، ابراز داشت: این دو جریان دارای اعتقادات و تفکرات اسلامی هستند و هر دو جریان در پیروزی، شکل گیری نهادهای انقلاب، دفاع مقدس و در چارچوب نظام و قانون اسلامی می خواهند کار برای نظام انجام دهند.

این مسئول با اشاره به نقاط افتراق این دو جریان در کشور بیان داشت: هر کس با هر لباس و اسمی به این اختلافات دامن بزند، دشمن اصلی انقلاب اسلامی محسوب می شود.

عضو جبهه منحله مشارکت با اشاره به اینکه جناح اصلاح طلب که در سال های اول انقلاب به چپ معروف بودند و بر تاکیدات حضرت امام راحل مبنی بر اهمیت و جایگاه مقتضیات زمان و مکان و لزوم تطبیق قانونی با این مقتضیات تاکید داشتند، خاطرنشان کرد: جناح اصولگرا به طور مشخص خیلی جایگاهی برای تغییرات و تحولات در زمان و مکان نمی شناسند.

* رادیکال ها نمی گذارند مشکلات جامعه حل شود

راکعی بر ضرورت توجه به اتحاد ملی و همه گیر شدن محوریت قانون تاکید کرد و گفت: رادیکال ها نمی گذارند مشکلات جامعه حل شود.

وی با بیان اینکه باورهای مشترکی بین اصلاح طلبان و اصولگراها وجود دارد، تصریح کرد: باید سعی کرد همدلی ها افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر سیاسی بودن دانشگاه ها تاکید دارند، خاطرنشان کرد: مشکلات سیاسی و اخلاقی جامعه باید با همدلی حل شود.

انتهای پیام / ۷۳۰۰۳ / ذ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار