|
|
کدخبر: ۱۶۲۹۳۰

در جریان بررسی دوفوریت یک طرح صورت گرفت

طرح دوفوریت استفساریه بند ج تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۳ مربوط به خدمات بیمه درمانی ایثارگران از دستور کار مجلس خارج شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه شنبه) پارلمان، طرح دوفوریتی استفساریه بند ج تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۳ کل کشور را مورد بررسی قرار دادند. در این طرح آمده است:

آیا ایثارگران دستگاه های اجرایی مجاز به استفاده از خدمات بیمه درمانی موضوع بند ج تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۳ کل کشور که در دستگاه هایشان ارائه می شود، هستند.

به موجب طرح وکلای ملت ایثارگران دستگاه های اجرایی مجاز به استفاده از خدمات بیمه درمانی دستگاه های اجرایی خود می شوند.

مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس به عنوان طراح این طرح طی سخنانی ضمن اشاره به مشکلات ایثارگران خواستار رای مثبت وکلای ملت به طرح مذکور شد.

وی همچنین با بیان اینکه امروز ایثارگران برای مباحثدرمانی خود دچار مشکلات عدیده ای هستند، تصریح کرد: این طرح در راستای کاهش مشکلات ایثارگران طراحی شده است.

محمدعلی اصفهانی نماینده مردم فریدن و فریدون شهر در خانه ملت در مخالفت با دوفوریت این طرح گفت: آنچه امروز درخواست شده مربوط به قانون بودجه ای است که هنوز سه ماه از تصویب آن نمی گذرد.

وی با تاکید بر اینکه با یک فوریت طرح مذکور مخالفتی ندارم، گفت: بهتر است اجازه دهیم این طرح با یک فوریت مطرح شود تا پس از تصویب اقدامات کارشناسی بر روی آن انجام شده و طرح پخته ای ارائه شود.

بر اساس این گزارش مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس هم در موافقت با دوفوریت طرح مذکور گفت: اهمیت این طرح بر فوریت آن است زیرا امروز دستگاه های اجرایی نمی دانند باید چگونه در این زمینه مباحثرا پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: من از نمایندگان می خواهم به یک فوریت این طرح رای دهند تا طرح به کمیسیون رفته و در آنجا طرح کامل شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به طرح دوفوریتی وکلای ملت اظهار داشت: در زمان بودجه این بحثمورد بررسی قرار گرفت؛ این قانون ناروشن نیست و اگر امروز می خواهیم آن را تغییر دهیم بایستی طرحی بیاوریم چون این مورد شامل استفساریه نمی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: پیش از این قانون اینگونه بود که ایثارگران می توانستند هم از خدمات بنیاد شهید و هم از دستگاه ها به انتخاب خود استفاده کنند اما برخی دوستان اعلام کردند که دستگاه ها خدمات مناسبی نمی دهند. بنابراین در لایحه بودجه این بحثتغییر پیدا کرد.

لاریجانی با بیان اینکه طراحان باید برای تغییر قانون طرح دیگری ارائه کنند، تصریح کرد: این طرح شامل استفساریه نمی شود و به همین دلیل بهتر است دیگر آن را بررسی نکنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار