|
|
کدخبر: ۱۶۳۰۷۴

نامه ۸ تشکل دانشجویی کشور به روحانی

۸ تشکل دانشجویی کشور در نامه ای به روحانی اعلام کردند: ریخت و پاش های تداعی کننده مراسم اشرافی، در روزهایی که بلندگوهای دولتی مردم را به انصراف از یارانه تشویق می کند، توهین به مردم است.

به گزارش گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، ۸ تشکل دانشجویی کشور در نامه ای به روحانی اعلام کردند: ریخت و پاش های تداعی کننده مراسم اشرافی، که برای همسران وزرا و همسر رئیس جمهور برگزار شد، در روزهایی که بلندگوهای دولتی مردم را به انصراف از یارانه تشویق می کند، توهین به مردم است.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

" جناب شیخ حسن روحانی

سلام علیکم

این روزها و در حالی که در میان مردم، دلهره هایی به سبب اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها وجود دارد، خبرهایی شایع می شود که این نگرانی را در میان آنان بیشتر می کند.

در میان مردم شایع شده است که دولت مردانی که مردم را به انصراف از یارانه ها تشویق می کنند، اما خود در مجالس آنچنانی شرکت می کنند و ریخت و پاش های در این جلسات را نوعی دهن کجی به ملت تلقی می کنند.

باید گفت در روزهایی که به حق، مسئولان کشوری باید تمام توان خود را برای اجرای صحیح طرح تحول اقتصادی بکار گیرند تا حتی آب در گلوی پابرهنگان و صاحبان حقیقی این انقلاب تکان نخورد؛ برگزاری مراسم های این چنینی چه توجیهی دارد؟!

شنیده ایم در مراسم جشن منسوب به همسر محترمه جنابعالی، برنامه هایی برگزار شده است که در نه شان ایشان و نه در شان جنابعالی بوده است.

ریخت و پاش های تداعی کننده مراسم های اشرافی، در روزهایی که بلندگوهای دولتی مردم را به انصراف از یارانه تشویق می کند، توهین به مردم است.

برپایی شوی لباس های گران قیمت و طلا و جواهرات برای همسران وزرا، در روزهایی که جنابعالی وعده داد اید با تمام قوا با مفاسد اقتصادی برخورد و مقابله کنید، توهین به ملت است و آن ادعا و دستور شما برای مبارزه با مفسدان اقتصادی با این اتفاقات هم خوانی ندارد.

جناب شیخ حسن روحانی

کنارهم قرار گرفتن خبر این جشن تفرعنی و سفر یکی دیگر از وزیران شما برای عمل جراحی گوش به خارج از کشور و نیز شایعه هزینه های میلیاردی برای ساخت سونا و جکوزی در نهاد ریاست جمهوری و همچنین اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر حضور وزرای میلیاردی جمع دولت مردان، در روزهایی که هنوز شعارهای انتخاباتی، مبنی بر همراهی با قشر ضعیف جامعه گوش نواز است، توهین به ملت است.

از سوی دیگر، در سالی که بخشی از آن با محوریت اقتصادی نام گذاری شده است، اما خبرهای ریخت و پاش های منسوب به شما نه تکذیب می شود و نه واکنشی را از سوی شما در پی دارد، برپایی چنین جشن هایی توهین به مردم است.

کجای سیره حکومتی امیر مومنان حضرت علی(علیه السلام) دیده اید که زنان دولتی در چنین مجلسی و با این کیفیت دور هم جمع شوند و اینچنین جشن بگیرند؟

کدام قسمت مشکلات اقتصادی و فرهنگی و رفاهی کشور را مورد توجه قرار دادید که اینچنین فاصله حکومتی و طبقاتی را به رخ مردم کشیدید؟ مصداق نامه معروف حضرت علی(علیه السلام) به عثمان بن حنیف دقیقا همین جلسات است، جلساتی که مردم عادی اجازه حضور نداشته اند!

آقای روحانی

باید گفت که در این مقطع سکوت جنابعالی برای مردم، معنا و مفهوم خاص خود را دارد.

این روزها به سالگرد صدور فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب به سران قوا مبنی بر مبارزه همه جانبه با فساد اقتصادی نزدیک می شویم؛ متاسفانه باید گفت که دولت ها و مسئولان قوای مقننه و قضائیه قبلی اهتمام درخور توجهی برای این امر نداشته اند، لکن شما نگذارید که نام دولت تدبیر و امید نیز در کنار ناکام های سایرین در اجرای این دستور رهبر فرزانه انقلاب قرار گیرد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه چمران اهواز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند "

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار