|
|
کدخبر: ۱۶۳۶۶۰

ولایتی در دیدار با وزیر خارجه لتونی:

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخابات افغانستان را بخشی از تحولات این کشور عنوان کرد و گفت: انتخابات افغانستان سالم و با امنیت کامل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسیخبرگزاری تسنیم، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در دیدار با وزیر خارجه لتونی با طرح این پرسش که نظر شما راجع به اوکراین چیست، گفت: شما جزو اولین کشورهایی بودید که از شوروی جدا شدید.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات افغانستان افزود: انتخابات افغانستان سالم و با امنیت کامل برگزار شد و این انتخابات بخشی از تحولات مثبت افغانستان است.

ولایتی خطاب به وزیر خارجه لتونی اظهارداشت: ما با همه کشورهای آسیای مرکزی ارتباط نزدیک داریم و با این کشورها در اکو همکاری می کنیم و ظرف یکی دو سال گذشته همکاری هایمان بیشتر شده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمباندرف وزیر خارجه جمهوری لتونی در این دیدار با بیان اینکه اولین بار است به ایران سفر می کند، افزود: سال آینده ما رئیس اتحادیه اروپا می شویم.

وی در پاسخ به سوال ولایتی مبنی بر اینکه نظر کشورش پیرامون تحولات اوکراین چیست، پاسخ داد: ما مسائل اقتصادی خود را دنبال می کنیم و همین را برای اوکراین می خواهیم. از این رو مسائل اوکراین را دنبال می کنیم ضمن اینکه بحران اوکراین ادامه دار خواهد بود و ما حاضریم به حل مسائل اوکراین کمک کنیم.

باندرف ادامه داد: ۲۳ سال پیش از اوکراین جدا شدیم و دوباره از طرف اتحادیه اروپا برگشتیم.

ولایتی نیز خطاب به وزیر خارجه جمهور لتونی افزود: من پیشاپیش ریاست شما بر اتحادیه اروپا را تبریک می گویم. البته باید بدانید که این یک مسئولیت بزرگ و حساس است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار