|
|
کدخبر: ۱۶۳۷۵۰

نشست خبری نماینده نور در مجلس

نماینده مردم نور و محمودآباد خواستار پاسخگویی وزیر کشور در خصوص تغییر کاربری اراضی یک شرکت به وسعت ۲۰۰ هکتار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز چهارشنبه پارلمان طی نشست خبری با خبرنگاران به تشریح مشکلات به وجود آمده در طی بارش سنگین برف در بهمن ماه سال گذشته در استان مازندران پرداخت.

وی با یادآوری اینکه بارش برف سال گذشته از شهر محمودآباد تا رامسر با سایر شهرهای استان مازندران متفاوت بود، تصریح کرد: واکنش اول دولت به هنگام بود اما دیگر امروز واکنشی از دولت برای رفع مشکلات مردم ندیدیم.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در بیان بخشی از مشکلات مردم گفت: فردی که امروز قصد دریافت وام ۵ میلیون تومانی را دارد با مطالبه ۳ ضامن روبرو می شود که همین موضوع باعثشده که برخی از خسارت دیدگان سراغ وام نروند.

فیاضی با بیان اینکه آسیب باغات مازندران به شدت باعثنگرانی مردم شده است، خاطر نشان کرد: اکنون فصل کشاورزی آغاز شده و همین موضوع باعثمشخص شدن مشکلات مردم استان شده است.

وی با تأکید بر اینکه امروز گلایه از کمبود آب دیگر مشکل کشاورزان مازندرانی است، خاطر نشان کرد: امروز باید از وزارت نیرو پرسید چه اقداماتی برای مهار آب می کند؛ در حال حاضر کمتر از ۶ درصد از آب مازندران مهار می شود و در چنین وضعیتی کشاورزان به دلیل کمبود آب کشاورزی را رها می کنند.

وی اضافه کرد: امروز محصول برنج مرغوب مازندرانی ها کنار گذاشته می شود و برنج هندی و پاکستانی در سبد کالا مشاهده می شود، اگر می خواهیم برای تقویت کشاورزی قانونی تصویب کنیم باید امروز وارد عمل شویم.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس با اشاره به تغییر کاربری اراضی در استان مازندران اظهار داشت: سازمان همیاری شهرداری مازندران در طول سال های اخیر زمین هایی با وسعت ۲۰۰ و ۳۰۰ هکتاری را تغییر کاربری داده است که به نظر من این اقدامات غیرقانونی است؛ وزیر کشور پاسخ دهد که ۲۰۰ هکتار زمین شرکت بهدشت چرا تغییر کاربری پیدا کرد.

فیاضی در همین زمینه گفت: از این دست اتفاقات(اشاره به تغییر کاربری اراضی) در نور و محمودآباد زیاد است و باید مسئولان فکری به حال آن کنند.

وی مشکل زیرساخت و عدم توجه به دریای مازندران را دیگر مشکل موجود در حوزه انتخابیه اش دانست و گفت: ۱۷ دستگاه متولی دریافت در استان مازندران هستند اما همچنان پول نجات غریق ها را پرداخت نکرده اند، در چنین شرایطی طبق آمار رسمی هر ساهل ۴۰۰ نفر در دریا غرق می شوند که این بسیار ناگوار است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار