|
|
کدخبر: ۱۶۳۹۱۹

از سوی هیأت رئیسه مجلس قرائت شد

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور از سوی هیأت رئیسه مجلس قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور امروز(چهارشنبه) از سوی هیأت رئیسه مجلس قرائت شد که به این شرح است:

فتاحی نماینده ارومیه و حسین زاده نماینده نقده به وزیر آموزش و پرورش در خصوص لزوم رفع مشکل معلمان حق التدریس، شرکتی و استخدام آنها تذکر دادند.

توکلی، نادران، پورابراهیمی، نجابت، امیرآبادی، جوکار، قادری، افضلی فرد، صابری و بحرینی نمایندگان تهران، کرمان، قم، یزد، شیراز، اردبیل، آزادشهر و مشهد به رئیس جمهور در خصوص برداشت غیرقانونی ۴.۱ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی دریافت نشده و تزریق ۶۴ هزار میلیارد ریال پول پرقدرت توسط بانک مرکزی در پایان سال ۹۲ تذکر دادند.

پاپی زاده نماینده دزفول به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص جلوگیری از واردات بی رویه سیب زمینی در فصل برداشت و زیان به کشاورزان دزفولی تذکر داد.

محبی و حسینی نماینده سنقر و قصرشیرین به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص پایین بودن قیمت محصولات کشاورزی به ویژه نخود و آفتابگردان تذکر دادند.

ایرانپور نماینده مبارکه به وزرای نیرو، اطلاعات، امور خارجه و کشور در خصوص پرهیز از تقسیمات غیرکارشناسی و شتابزده در مورد اجرای تونل بهشت آباد و لزوم پیگیری در مورد سرنوشت گروهبان دانایی فر تذکر داد.

کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ضعف مدیریت جهاد کشاورزی استان و شهرستان و ایجاد مشکلات برای کشاورزان تذکر داد.

طاهری نماینده گرگان به وزیر امور خارجه در خصوص بی توجهی به نقض قانون جمهوری اسلامی در مورد قانون رعایت حجاب توسط کسانی که در سفارت ایران در کشورهای خارجی حضور پیدا می کنند و به رئیس جمهور در خصوص همراهی دو نفر از بانوان و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در سفر خارجی بدون حجاب برتر یعنی چادر تذکر داد.

سالک نماینده اصفهان به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی موانع راه رشد تولید ملی را باید برطرف کرد از جمله تأمین مواد اولیه و صادرات واحدهای صنعتی اصفهان تذکر داد.

کارخانه ای نماینده همدان به وزیر آموزش و پرورش در خصوص جلوگیری از نزول بیمه طلایی فرهنگیان در حد بیمه کم اثر تذکر داد.

فرهنگی نماینده تبریز به وزیر دادگستری در خصوص ضرورت پیشنهاد، پیگیری و تصویب آئین نامه اجرایی جز یک ماده(۴۸) قانون تنظیم جمعیت و خانواده و به وزرای دادگستری و امور خارجه در خصوص ضرورت اقدامات مورد نیاز به منظور اجرای معاهده استرداد مجرمان بین کشور تایلند و جمهوری اسلامی ایران تذکر داد.

لاهوتی نماینده لنگرود به وزیر نیرو در خصوص شروع سد لاستیکی گالیشکان و به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص شروع عملیات بیمارستان تأمین اجتماعی تذکر داد.

عبدی نماینده خرم آباد به رئیس جمهور در خصوص عدم احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور طبق قول انتخاباتی وی به مردم تذکر داد.

مرادی نماینده سنندج به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تعیین تکلیف و حل مشکل بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان تذکر داد.

ایرانپور نماینده مبارکه به وزیر تعاون در خصوص لزوم اجرای سریع تعهدات وزارت کار و تأمین اجتماعی در مورد مشکلات شهرستان مبارکه تذکر داد.

زمانیان نماینده شهرکرد به وزیر کشور در خصوص دستور ویژه برای جلوگیری از پروژه خلاف گلاب و بهشت آباد تذکر داد.

ایرانپور نماینده مبارکه به وزیر صنعت در خصوص لزوم پرهیز از استفاده بازنشستگان در شرکت فولاد مبارکه و جلوگیری از ادامه روند بی قانونی در مزایده ها و مناقصات این شرکت تذکر داد.

زمانیان نماینده شهرکرد به وزیر نیرو در خصوص جلوگیری از حفر تونل های گلاب ۲ و بهشت آباد با توجه به جلسات انجام شده و به رئیس جمهور در خصوص جلوگیری از حفر تونل گلاب ۲ تا قبل از ایجاد فاجعه زیست محیطی تذکر داد.

ایرانپور نماینده مبارکه به وزیر جهاد کشاورزی، کشور و نیرو در خصوص رعایت لزوم عدالت در پرداخت خسارت خشکسالی بین کشاورزان شرق و غرب اصفهان تذکر داد.

کیایی نژاد و حسینی نمایندگان ساوجبلاغ و قزوین به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تعریض و مرمت جاده آبیک به بویین زهرا تذکر دادند.

ایرانپور نماینده مبارکه به وزیر صنعت، معدن و تجارت و اطلاعات در خصوص لزوم نظارت بر سفرهای خارجی مداوم مدیران سازمان ایمیدرو و شرکت های تابعه و بررسی محل هزینه های این سفرها تذکر داد.

جلیلیان نماینده اسلام آباد به رئیس جمهور در خصوص عدم توجه و اشتغال و استخدام جوانان تحصیلکرده و به وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت بی توجهی به جاده اسلام آباد و پلدختر که تردد تانکرهای عراقی آسایش را از مردم سلب کرده است، تذکر داد.

کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر کشور در خصوص رسیدگی به وضعیت نیروهای قراردادی کشور و شهرداری، به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص عدم نظارت در زمینه هزینه فعالیت های قرآنی و به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص عدم دریافت حقوق بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران شیلات طی چند ماه گذشته تذکر داد.

کوچکی نژاد و نظری مهر نمایندگان رشت و کردکوی به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص عدم استخدام ناظران محصولات کشاورزی بر اساس قانون و به وزیر کشور در خصوص علت کددار نکردن برخی از روستاهای شهرستان رشت تذکر داد.

علیپور نماینده ماکو به وزیر کشور در خصوص ضرورت تسریع در اجرای طرح تأمین معیشت مرزنشینان و تعیین تکلیف واردات مرزی در استان های مرزی تذکر داد.

علیپور نماینده قائم شهر به رئیس جمهور در خصوص علت برخورد غیرقانونی و دور از شأن مسئولان صندوق توسعه ملی به ویژه مدیر عامل آن با تولید کنندگان و عدم پرداخت وام، به وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص علت صدور بخشنامه غیرقانونی هیأت امنای صندوق توسعه ملی و عدم توجه به تولید کنندگان، به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص علت بی توجهی به شهرک های صنعتی و تعطیلی بیش از ۵۰ درصد از کارخانجات شهرک های صنعتی و به رئیس جمهور در خصوص اینکه آقای رئیس جمهور برای شما ستاد انتخاباتی مهم تر است یا مردم مازندران پس فکری به حال استانداری مازندران کنید، تذکر داد.

منوچهری نماینده پاوه به وزیر دادگستری در خصوص عدم اجرای درخواست اعمال ماده ۱۸ در پرونده هایی که با منافع عمومی مردم و حفظ منابع طبیعی مرتبط است، به وزیر آموزش و پرورش در خصوص فراهم کردن امکانات تحصیل برای دانش آموزان ساکن اورآمانات که یکی از والدین آن ایرانی است، به وزیر کشور در خصوص اصلاح بخشنامه مربوط به عدم به کارگیری از نیروهای توانمند و لایق سایر وزارتخانه ها در وزارت کشور و به وزیر دادگستری در خصوص لزوم تأسیس اداره ثبت اسناد و املاک در شهرستان روانسر تذکر داد.

عاشوری و آرامی نمایندگان بندرعباس به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل پروژه بزرگراه بندر خمیر و بندر لنگه حد فاصل شهر بندر خمیر تا کارخانه سیمان خمیر که به طول ۲۹۴۰ متر است، تذکر داد.

زاهدی نماینده کرمان به وزیر آموزش و پرورش در خصوص خدمات بیمه طلایی فرهنگیان به ویژه بازنشستگی فرهنگی کاهش چشمگیر پیدا کرده و سبب نگرانی جامعه فرهنگی کشور شده است و اینکه مناسب است در هفته معلم به فوریت اصلاح شود، تذکر داد.

مقتدایی نماینده اصفهان به رئیس جمهور در خصوص ضرورت دستور تخصیص اعتبار لازم برای حل مشکل بیمه کارفرمایان بخش کشاورزی تذکر داد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار