|
|
کدخبر: ۱۶۴۷۶۸

لاریجانی در جلسه شورای اداری طبس:

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه تاکنون ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در کشور کلنگ زده شده است، گفت: تنها می توان ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد اعتبار برای این پروژه ها تأمین کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامیخبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جریان سفر به شهرستان طبس در سخنانی در جلسه ای که با حضور مسئولان و مقامات محلی تشکیل شده بود، اظهار داشت: اصل این است که رونق اقتصادی مورد توجه قرار گیرد، اولویت، رونق تولیدات است تا در کنار آن آبادانی ایجاد شود. باید ظرفیت های سرمایه گذاری برای تبدیل این موضوعات به تولید شناسایی شوند و در اختیار مردم قرار گیرند.

وی افزود: باید شناسایی کنیم، ببینیم چه پروژه هایی را می شود به مردم داد و اگر نشد تازه به فکر حمایت دولت و تأمین اعتبارات از سوی قوه مجریه باشیم.

رئیس مجلس تصریح کرد: در این رابطه در بودجه حتی اجازه داده شد که سهام بیمارستان ها به مردم یا پزشکان داده شود، در این رابطه باید پروژه ها با ابتکارات مختلف مورد استفاده قرار گیرند، از قدرت مانور مردم در تمام حوزه ها به ویژه معدن نیز باید استفاده شود، متأسفانه از ظرفیت های حوزه معدن در کشور به ویژه در این استان استفاده نشده است، از سوی دیگر در این رابطه نباید برای تأمین اعتبار به دولت امید داشته باشیم بلکه بایستی از ظرفیت های قانون بودجه و برنامه ۵ ساله استفاده شود زیرا در این قوانین بر حضور بخش خصوصی تأکید شده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات کنونی کشور معوقات بانکی است که در این رابطه دو موضوع مطرح است، یکی اینکه افرادی پول را گرفته اند و در راه درست هزینه نکرده اند و قطعا باید با کمک مسئولان و قوه قضائیه این افراد شناسایی شده و با آنان برخورد شود اما عده ای دیگر تولید کننده هستند که به علت تلاطمات اقتصادی به اعتبارات مالی نیاز دارند از این رو در قانون گفته ایم که باید جرایم این افراد بخشیده و معوقاتشان طی ۵ سال تقسیط شود تا زمینه رشد تولید فراهم شود.

لاریجانی خاطر نشان کرد: همه باید حامی تولید باشیم، همه به ویژه استاندار باید به دنبال تبدیل ظرفیت های بالقوه به بالفعل باشند، پروژه هایی که به تولید کمک می کند باید در اولویت قرار گیرند.

وی ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده، تاکنون حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی کلنگ زده شدند که تنها می توان ۲۰ یا ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه ها تأمین کرد یا اختصاص داد، بنابراین برای اتمام این پروژه ها چندین سال زمان نیاز است که حتی در صورت اتمام آنها دیگر پس از گذشت چندین سال، این پروژه ها فرسوده هستند.

رئیس مجلس در بخش پایانی سخنانش گفت: باید از ظرفیت قانونی، واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی با اشاره به مشکلات کمبود آب در کشور تأکید کرد: در حوزه تکنولوژی، آبیاری تحت فشار باید مور توجه قرار گیرد و روی آن سرمایه گذاری شود.

لاریجانی در پایان با اشاره به ظرفیت های بازار افغانستان در ایران، گفت: اگر مسیر باز شود و جاده ها هموار شوند می توانیم از ظرفیت های این حوزه نیز استفاده کنیم.

به گزارش فارس، لاریجانی پس از حضور در جلسه ای که با حضور مسئولان و مقامات محلی تشکیل شده بود، طبس را به مقصد تهران ترک کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار