|
|
کدخبر: ۱۶۵۱۴۲

احزاب در هفته ای که گذشت

صحنه سیاسی کشور هفته گذشته دروغ پردازی رسانه های بیگانه درباره بند ۳۵۰ زندان اوین، تلاش خاتمی برای بازگشت به عرصه قدرت و… را در تاریخ ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب فارس، تفتیش بدنی محکومین زندانی بند ۳۵۰ زندان اوین و آشکار شدن جریان سازمان یافته غرب با برخی عناصر داخلی برای خبرسازی و فضاسازی، اظهارات متناقض خاتمی درباره جمهوری خواهی و انقلاب اسلامی، جشن خصوصی همسر رئیس جمهور برای عده ای از بانوان و ابراز نارضایتی مردم و مسئولین، ادامه واکنش ها به مصادره بنیاد علوی، اعتراف قائم مقام حزب منحله اعتماد ملی مبنی بر اینکه روحانی اصلاح طلب نیست و همچنین ادامه فعالیت عارف و اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات مجلس آینده، سرخط مهمترین خبرهای منتشر شده در رسانه ها در هفته گذشته بودند

*چه کسی «بدعت» عبور از جمهوریت را بنا گذاشت؟ / بازخوانی شورش علیه جمهوریت در اردوگاه اصلاح طلبی

در هفته ای که گذشت خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارسبا انتشار گزارشی مستند به تحلیل رفتار و مواضع اخیر خاتمی پرداخت و نوشت: محمد خاتمی در حالی «بدعت بودن عبور از جمهوریت» را به چالش کشیده و به قول خود «با همه وجود از جمهوریت نظام دفاع کرده است» که به گواه تاریخ اصلاح طلبان بدعت عبور از جمهوریت را در انتخابات ۸۸ بنا گذاشتند.

بازگشت بی هزینه خاتمی البته فقط به اظهارنظرهای جالب توجه ختم نمی شود چراکه اخیراً کمیته ای متشکل از حزب منحله مشارکت و بنیاد باران اقدام به تهیه گزارشی برای خاتمی درباره بازتاب های حضور وی در مراسم تشییع، تدفین و ختم پدر همسرش کرده بودند؛ در این گزارش آمده بود که باید برنامه جدیدی را برای بازگشت خاتمی به عرصه سیاسی کشور تدارک دید که بهانه آن می تواند اعیاد دینی و مناسبت های فرهنگی باشد

*از «اوین» تا «لندن»؛ زندانی یا گزارشگر بی بی سی؟ / دیروز ترانه موسوی؛ امروز بند ۳۵۰ اوین

در هفته ای که گذشت، ماجرای ساختگی حمله نیروهای انتظامی به بند ۳۵۰ زندان اوین با حاشیه هایی همراه بود که خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارسبا انتشار گزارشی به بررسی دلایل و اهداف این حادثه ساختگی پرداخت.

پس از تفتیش بند ۳۵۰ زندان اوین و کشف وسایل ارتباطی، مشخص شد برخی عناصر فعال در فتنه ۸۸ نقش گزارشگر رسانه های بیگانه را بازی کرده و با یک پروژه مشترک به دنبال تظلم خواهی هستند. قطع ارتباط این عناصر با نگرانی شدید شبکه های تبلیغاتی غرب مواجه شده است که خبر از ارتباط عمیق این عناصر با بیگانگان می دهد.

در این گزارش می خوانیم: پنجشنبه ۲۸ فروردین خبری از سوی رسانه های معاند نظام مبنی براینکه محکومین بند ۳۵۰ زندان اوین در آنچه که به آن اعتراض از نحوه «بازرسی» یاد شده مورد تهاجم ماموران قرار گرفته اند، منتشر شد. در این میان اما نکته جالب توجه آن است که چرا باید برخی زندانیان از تفتیش و بازرسی بند خود در هراس باشند؟

*احمدی نژاد: سکوتم به معنای انفعال نیست؛ قصد ورود به سیاست ندارم

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان با بیان اینکه سکوتم را نخواهم شکست، خاطرنشان کرد: این سکوت به معنای انفعال نیست و قصد ندارم وارد سیاست شوم.

روحانی گزینه اصلاح طلبان نبود / رسانه های منتقد دولت باید از آزادی برخوردار باشند

حجت الاسلام رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی شامگاه روز شنبه هفته گذشته در دیدار با اعضای شورای هماهنگی جوانان احزاب اصلاح طلب با بیان اینکه پیشنهاد خود را در خصوص تشکیل جبهه واحد بزرگان اصلاح طلب داده است، اظهارداشت: شخص رئیس جمهور نامزد اول، دوم و حتی سوم اصلاح طلبان نبود اما ما به جایی رسیدیم که به آقای روحانی قانع شدیم و نباید القاء کنیم که رئیس جمهور اصلاح طلب است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه رسانه های منتقد دولت نیز باید از آزادی برخوردار باشند، گفت: همانطور که رسانه های حامی دولت از آزادی برخوردارند باید این آزادی برای منتقدان دولت نیز وجود داشته باشد، ما در پی دفاع از دولت یازدهم نیستیم اما به نظر ما باید یک تفکیک بین انتقاد و تخریب باشد.

نامه آیت الله حائری به موسوی و کروبی

آیت الله محی الدین حائری شیرازی نامه ای انتقاد آمیز خطاب به موسوی و کربی از سران فتنه ۸۸ منتشر کرد.

در ابتدای این نامه آمده است: دعوت مردم به آمدن در خیابان میوه ای است که در دامن آمریکا و اسرائیل افتاده و با اصرار بر مشی گذشته باز هم خواهد افتاد. آنچه در مصر و اخیرا در اوکراین واقع شد نمونه روشن آن است.

وی در بخش دیگری خطاب به سران فتنه ۸۸، توصیه میکند: رفع حصر خانگی در شرایط اصرار بر مواضع قبلی عیناً مانند قبول ابطال انتخابات بدون مجوز قانونی است و معنی آن این است که نظام حکم به نفی خود نموده است و از هیچ نظامی نمی توان چنین انتظاری را طلب کرد. با اصرار شما، فتنه انتخابات ۸۸ آتش زیر خاکستر خواهد ماند و نظام نسبت به آن نمی تواند بی تفاوت بماند. جمع شدن فتنه خاموش شدن مشعل است و خاموش شدن مشعل غیر از خاموشی شمعک است. پذیرش خطا از طرف شما، شمعک را خاموش خواهد کرد.

حزب کارگزاران نوسازی می شود

حسین مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت وگویی با بیان اینکه تعیین رئیس شورای مرکزی، نایب رئیس و دبیرکل در دستور کار جلسه هفته آینده این حزب قرار دارد، از تشکیل کمیته ای برای احیای حزب کارگزاران خبرداد.

وی افزود: با تصویب هیات موسس، شورای مرکزی جدید حزب کارگزاران که در واقع دومین دوره شورای مرکزی حزب است استقرار پیدا خواهد کرد.

مصادره بنیاد علوی خلاف مقررات بین المللی است

محمد علی امانی قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست شورای مرکزی این حزب سخن می گفت، اظهار داشت: آمریکا از یک سو می گوید ۴ میلیارد دلار از پول های بلوکه شده ایران را آزاد کرده ایم اما از سوی دیگر بنیاد چند میلیارد دلاری علوی از اموال ایران را در آمریکا مصادره می کند.

استفاده از فرصت ها و ظرفیت ها در عرصه فرهنگ موجب حل مسائل اقتصادی است

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم رونمایی از مجموعه پوسترهای ایران جوان با موضوع افزایش جمعیت با اشاره به نقش فرهنگ در کشور گفت: استفاده از فرصت ها و ظرفیت ها در عرصه فرهنگ موجب حل مسائل اقتصادی است.

وی با اشاره به نقش فرهنگ در اصلاح الگوی مصرف، تصریح کرد: اگر فرهنگ در کنار اقتصاد بیاید می تواند در بسیاری از زمینه ها بسترهایی را برای رشد و پیشرفت اقتصادی فراهم کند چرا که فرهنگ کشور ما فرهنگی متعالی با محتوای اندیشه ای دینی و گفتمان انقلاب اسلامی است

جلیلی ادامه داد: اگر با این نگاه کارها انجام شود این هنرمند نیست که به دنبال برخی از دستگاه ها می رود و وقت خود را صرف به کرسی نشاندن نظرات خود می کند بلکه دستگاه ها و مجموعه های نظام هستند که از ظرفیت هنرمندان بیشترین استفاده را می کنند. بنابراین دستگاه ها باید در جهت حل معضلات کشور و پیشبرد اهداف نظام در این مسیر از هنر استفاده کنند.

درخواست راهپیمایی برای روز جهانی کارگر داده ایم / روحانی سخنران مراسم خواهد بود

علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر در نشست خبری گفت: درخواست راهپیمایی برای روز جهانی کارگر داده ایم اما تاکنون پاسخ کتبی به درخواست ما نداده اند و شفاهی گفته اند که با تجمع موافق هستیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر اجازه راهپیمایی به ما داده شود قطعا یکی از بهترین و پرشکوه ترین راهپیمایی ها را خواهم داشت و اگر هم اجازه تجمع دادند در یکی از سالن های تهران باشکوه ترین تجمع را برگزار می کنیم و در هر دو حالت آقای روحانی سخنران ویژه مراسم خواهد بود. -

مطرح کردن بحثاقوام در دولت لازم نبود / دولت روحانی تکرار دوم خرداد نیست / فدائیان اسلام نقش اصلی را در ملی شدن نفت داشتند

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام در گفت و گوی تفصیلی باخبرگزاری فارسبا بیان اینکه مطرح کردن مسأله اقوام در دولت خطرناک است و اقوام ایرانی با سایر کشورها تفاوت دارند، درباره نقش تشکل متبوعش در ملی شدن نفت گفت: مبارزات فدائیان اسلام علیه رژیم شاه نقش پررنگی در استقلال و ملی شدن صنعت نفت داشت.

برگزاری همایش سراسری اصلاح طلبان قطعی شد / احتمالاً خرداد ماه

جلال بختیاری رئیس دوره شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه برگزاری همایش سراسری اصلاح طلبان قطعی شد، گفت: هنوز زمان برگزاری همایش سراسری اصلاح طلبان مشخص نشده است و احتمالا خردادماه برگزار شود.

باید از همه ظرفیت اصولگرایی برای وحدت استفاده کرد

محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی که در جمع دبیران استان ها و معاونان مطالعات و برنامه ریزی این حزب در سراسر کشور سخن می گفت، اظهار داشت:: اینکه اگر چتر بزرگان بر سر اصولگرایان باشد، می توانیم از ظرفیت عمده اصولگرایی استفاده کنیم همچنین باید از همه ظرفیت اصولگرایی برای وحدت استفاده کرد. –

وی اضافه کرد: متاسفانه در انتخابات ریاست جمهوری گذشته تعدد نامزدهای اصولگرایی باعثشکست آنان شد و اگر اصولگرایان با تعدد و تفرقه وارد انتخابات مجلس آینده هم شوند شکست می خورند.

حبیبی در ادامه با اشاره به چشم انداز حزب موتلفه اسلامی گفت: ایدئولوژی یکی از محورهای مهم کار تشکیلاتی و حزبی است که ما بر اساس چشم انداز باید با تعمیق باورهای اسلامی و تقویت فکر تشکیلاتی و ارتقای سطح آگاهی ایدئولوژیک در رسیدن به استحکام ایدئولوژیک حرکت کنیم.

هیچ اعتدالی از دولت یازدهم ندیده ایم / دولت بجای سرکشی به حساب شخصی مردم به فساد برخی مسئولان رسیدگی کند

حجت الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات روز دوشنبه هفته گذشته در نشست خبری تشریح جشنواره مردمی اقتصاد مقاومتی که از سوی این حزب برگزار خواهد شد، اظهار داشت: هیچ اعتدالی از دولت یازدهم ندیده ایم، اعتدال یعنی اینکه همه دارای حقوق برابر باشند اما ما در عمل چنین چیزی را مشاهده نمی کنیم؛ همچنین دولت حق ندارد صدای منتقدان را خاموش کند.

وی با انتقاد از رفتار دولت در سرکشی به حساب های شخصی و بانکی مردم، افزود: بهتر است بجای اینکه اینقدر به موضوع یارانه ها پرداخته شود، سراغی از حقوق های ۷-۸ میلیون تومانی برخی از مسئولین برویم، برخی از مسئولان اجرایی منازل چند هزار متری دارند و اگر به لیست حقوق های برخی افراد نگاه کنیم شاهد یک فساد علنی هستیم.

فومنی در زمینه لایحه پیش نویس قانون جامع احزاب نیز تصریح کرد: به نظر من این پیش نویس کامل نبود و باید توجه بیشتری به آن صورت گیرد.

تحلیل های جهت دار از حضور من در مراسم ختم شیطنت رسانه ای است / به رهبر حکیم انقلاب از عمق جان دلبستگی دارم

حجت الاسلام ناصر نقویان از انعکاس جهت دار شرکت خود در مراسم ختم مرحوم صادقی در برخی روزنامه ها به عنوان نوعی شیطنت رسانه ای یاد کرد و گفت: آن ها که نیمی از حقیقت را نوشته و بازتاب می دهند، باید در پیشگاه عدل الهی و نیز مردم پاسخ گو باشند

وی با تأکید بر اینکه شرکت او در مراسم ختم مرحوم صادقی دلیلی بر وابستگی به جناح سیاسی آقای خاتمی نیست، اظهار کرد: من برخی تحلیل های رسانه ای در این باب را رد می کنم، چرا که نه به جناح آقای خاتمی و نه جناح مقابل او هیچ گونه وابستگی ندارم.

میزگرد «بررسی ابعاد مختلف توافقنامه ژنو و مذاکرات جامع» درخبرگزاری فارسبرگزار شد

به گزارش حوزه احزابخبرگزاری فارس، میزگرد «بررسی ابعاد مختلف توافقنامه ژنو و مذاکرات جامع» با حضور علیرضا حیدری دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی هسته ای دانشگاه صنعتی اصفهان، حجت الاسلام باقرزاده عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) و دکترای علوم سیاسی و ارشد حقوق بین الملل، علیرضا مهری مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران و حجت الاسلام مطلبّی برگزار شد.

عرب سرخی: دولت، واژه اعتدال را تعریف کند

فیض الله عرب سرخی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با روزنامه آرمان امروز با بیان اینکه دولت باید واژه اعتدال را تعریف کند، گفت: به هرحال به عنوان یک واقعیت سیاسی بر آمده از انتخاب آقای روحانی، شعار اعتدال را باید کسانی که آن را مطرح کرده اند به صورت دقیق توصیف و تعریف بکنند، ما نباید بگوییم منظور دولت از شعار اعتدال چیست. باید خود دولت و طراحان برنامه اعتدال آن را تعریف کنند.

جزئیات دیدار حزب اسلامی کار با هاشمی رفسنجانی

محمد نیشابوری سخنگوی حزب اسلامی کار در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، به تشریح جزئیات دیدار اعضای حزب اسلامی کار با اکبر هاشمی رفسنجانی پرداخت و اظهار داشت: اعضای دفتر سیاسی، حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار و چند تن از اعضای شورای مرکزی حزب با هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

سخنگوی حزب اسلامی کار تصریح کرد: در این دیدار درباره مسائل کشور، تشکل های سیاسی، احزاب و فعالیت آنها صحبت شد و حضار در مورد قانون احزاب، طرح و لوایح در این خصوص و جرم سیاسی مطالبی را مطرح کردند.

وی ادامه داد: دهمین دوره انتخابات مجلس از دیگر مباحثی بود که در دیدار با هاشمی رفسنجانی مطرح و بر مشارکت گسترده مردم در انتخابات آتی تأکید شد.

کاهش محبوبیت دولت موجب کاهش انصراف دهندگان از یارانه شد

صداق زیبا کلام استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح طلب با انتشار یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: اگر دولت از محبوبیت بالایی برخوردار بود و اگر کسر قابل توجهی از مردم برای آن وزن و اعتباری قائل می شدند، در آن صورت میلیون ها نفر برای یارانه نباید ثبت نام می کردند.

وی در بخش دیگری از یادداشت خود ادامه داده است: «به زعم اصولگرایان، اگر مردم این دولت را قبول می داشتند و برایش تره خرد می کردند، محض گل روی دولت تدبیر و امید هم که شده بود دست کم بخشی از آن ۱۹ میلیونی که به او رای دادند ثبت نام نمی کردند. حرف اصولگرایان اتفاقا درست است. اگر دولت از محبوبیت بالایی برخوردار می بود و اگر کسر قابل توجهی از مردم برای آن وزن و اعتباری قائل می شدند، در آن صورت میلیون ها نفر که واقعا هم نیازی به این ۴۵۵۰۰ تومان ندارند، نباید ثبت نام می کردند.

تحریم ها به غرب ضربه وارد کرد / هنوز برای پاسخ به درخواست ها فرصت نکرده ایم

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار مشترک با واندرس پیلد گوویچ با اشاره به مسائل مهم منطقه ای و بین المللی اظهار داشت: تحریم ها نه تنها اثر منفی بر ایران نداشته است بلکه برای کشورهای اروپایی نیز اثرات منفی و غیرقابل جبرانی به دنبال داشته چرا که از بازار و توانمندی های ایران محروم شدند.

وی با بیان اینکه اگر کشورهای غربی در تصمیم گیری اختیار داشتند، روابط خود با ایران را کاهش نمی دادند، یادآور شد: به محض آغاز مذاکرات ایران و ۱ + ۵ بسیاری از مسئولان عالیرتبه دنیا در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی برای سفر به ایران اصرار داشتند و هنوز برای پاسخ دادن به همه درخواست های آنها فرصتی ایجاد نشده است.

طرح رسیدگی به اموال، یکصد هزار مسئول را شامل می شود

محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: درباره طرح رسیدگی به اموال مسئولان همه اعضای مجمع تشخیص اتفاق نظر دارند اما توسعه و دامنه این طرح بسیار وسیع بوده و نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر از مسئولان را در بر می گیرد.

باهنر در توضیحات بیشتر طرح رسیدگی به اموال مسئولان، تصریح کرد: این ۱۰۰ هزار نفری که قرار بود در این طرح به اموالشان رسیدگی شود مسئولانی از تمامی اعضای شوراهای شهر، مدیران کل، ادارات، معاونان، امرای ارتش، سپاه و… بودند اما در قانون اساسی رسیدگی به اموال رهبری، رئیس جمهور و وزرا درج شده است بنابراین همین امر سبب شده تا اعضای مجمع تشخیص درخصوص این گستردگی و دامنه طرح اتفاق نظر داشته باشند.

وی درباره دیدار جبهه متبوعش با جامعتین(جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز) اظهار داشت: هنوز برنامه ای برای دیدار با جامعتین در دستور کار نداریم اما در حال پیگیری هستیم.

آغاز به کار ۲ کمیته «هدفمندی یارانه ها» و «اصلاح ساختار اقتصادی» در حزب کار

کمیته های «هدفمندی یارانه ها» و «اصلاح ساختار اقتصادی» در حزب اسلامی کار قرار است درباره شیوه اجرای هدفمندی یارانه ها و چگونگی تبدیل اقتصاد دولتی به اقتصاد مردمی بررسی هایی را صورت داده و به رئیس مجمع تشخیص ارجاع دهند.

جریان انقلابی باید به متن جریان های کشور بازگردد

محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این مراسم، گفت: فضای سیاسی کشور متاثر از جریان جناحی است و جریانی انقلابی باید به متن فضای سیاسی بازگردد.

وی با بیان اینکه در ادبیات سیاسی کشور خلاء وجود دارد عنوان کرد: در ۲۰ سال اخیر نقش جریانات انقلابی تحت الشعاع جریانات سیاسی قرار گرفته است و از ابتدای انقلاب دو جریان سیاسی با عنوان جریان انقلابی و جریان جناحی به موازات هم داشته ایم که پس از جنگ جریان جناحی به متن آمده و جریان انقلابی به حاشیه کشیده شد در حالی که باید جریان انقلابی را دوباره به متن فضای سیاسی کشور بازگردانیم. زیرا جریان انقلابی به هیچ جناحی وابسته نیست و فقط ارزش های انقلابی را در نظر می گیرد.

تجدید میثاق کارگران با آرمان های امام راحل(ره)

برخی کارگران در اولین روز از هفته کارگر با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب تجدید میثاق کرده است.

اولین روز از هفته کارگر با تجدید میثاق کارگران با آرمان های امام راحل(ره) در حرم امام خمینی(ره) و سخنرانی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و محجوب دبیرکل خانه کارگر همراه بود.

تاکید عارف بر حضور قوی در انتخابات آتی مجلس / کمک به اجرای سیاست های دولت از اهداف بنیاد امید ایرانیان

محمدرضا عارفدر پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا شما شخصاً در انتخابات آتی مجلس حاضر خواهید شد؟ گفت: ما در انتخابات آتی حتماً شرکت خواهیم کرد و به طور قوی حاضر خواهیم شد، حال آنکه آیا من و یا شخص دیگری به عنوان نامزد ورود خواهیم کرد یا خیر، برعهده تصمیمات اعضاء و جمع بندی های مسئولین همفکر ما است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار