|
|
کدخبر: ۱۶۵۳۷۶

نماینده بندرعباس خبر داد

نماینده مردم بندرعباس از سواستفاده برخی افراد از رانت های اطلاعات دولتی برای خرید زمین در منطقه جاسک پس از تصمیم دولت برای تبدیل این شهرستان به منطقه ویژه صادرات پتروشیمی خبر داد.

ابوالقاسم جراره نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسیخبرگزاری فارس، با اشاره به تصمیم دولت برای تبدیل جاسک به منطقه ویژه صادرات پتروشیمی گفت: پس از این تصمیم دولت قیمت زمین در این منطقه رشد چشمگیری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در همین راستا هم در داخل استان مراجعه هایی برای خرید زمین در این منطقه وجود دارد و حتی از استان های همجوار و غیر بومی افرادی متقاضی خرید زمین در این منطقه هستند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان اینکه برخی افراد از روش های غیرقانونی در حال خرید زمین در منطقه جاسک هستند، تصریح کرد: این افراد از رانت های اطلاعاتی به دست آمده از برخی منابع استان درباره جانمایی پروژه ها، استفاده کرده و اقدام به خرید زمین در این مناطق می کنند.

جراره با تأکید بر اینکه استفاده از رانت های اطلاعاتی برای سواستفاده از طرح های توسعه ای استان، پیش از این نیز برای پروژه ها و طرح ها در این منطقه مورد استفاده قرار گرفته است اظهار داشت: افرادی که منابع اطلاعاتی داشته اند به این پروژه ها ورود کرده و سوءاستفاده کردند.

وی با انتقاد از توسعه ناهمگون استان هرمزگان ادامه داد: زمانی که توسعه ای در استان رخ می دهد سود آن برای مردم نیست و تنها معایب آن به مردم می رسد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مجلس می تواند در این زمینه از شورای هماهنگی مناطقه آزاد تحقیق و تفحص داشته باشد تصریح کرد: مجلس می تواند به این مسئله ورود کند و در هر حوزه ای اقدام به تحقیق و تفحص کند و مناطق آزاد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک این مسئله مورد بررسی دقیق قرار خواهد داد.

پیش از این حسن روحانی در سفر استانی به استان هرمزگان و در جمع مردم جاسک از طرح دولت برای منطقه آزاد شدن جاسک خبر داده بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار