|
|
کدخبر: ۱۶۵۶۲۶

کامران در دیدار دومنتسکیو تاکید کرد /

خبرگزاری تسنیم: رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه گفت: تبادل هیئت های علمی و ارتباطات میان مراکز پژوهشی در دو کشور می تواند به افزایش تبادلات علمی و تکنولوژی دانشگاه های ایران و فرانسه منجر شود.

به گزارش گروه پارلمانیخبرگزاری تسنیم، حسن کامران رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه در دیدار " دومنتسکیو " رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران با اشاره به روند رو به رشد مناسبات دو کشور، گفت: ظرفیت های فراوان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و فرانسه وجود دارد که بایستی از آنها برای رشد و توسعه مراودات فی مابین استفاده کرد.

وی افزود: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در افزایش سطح مناسبات در عرصه های مختلف به ویژه ارتباطات پارلمانی فی مابین تأکید دارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه، پیشرفت های علمی و تکنولوژیک کشورمان را در جهان را قابل اعتناء و توجه دانست و یادآور شد: تبادل هیئت های علمی و ارتباطات میان مراکز پژوهشی در دو کشور می تواند به افزایش تبادلات علمی و تکنولوژی دانشگاه های ایران و فرانسه منجر شود.

کامران، برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان را شفاف دانست و تصریح کرد: حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از مذاکرات هسته ای و فتوای ایشان مبنی بر حرام بودن استفاده از سلاح های هسته ای، پشتوانه ای برای مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای غربی است.

وی رایزنی و مشورت های مستمر میان مقامات دو کشور را برای برقراری صلح و ثبات در موضوعات منطقه ای و بین المللی ضروری دانست.

دومنتسکیو: برقراری صلح پایدار در منطقه بدون حضور ایران امکان پذیر نیست

در ادامه این دیدار " دومنتسکیو " رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فرانسه، ایران را کشوری تاریخی و متمدن توصیف کرد و گفت: ایران کشور بزرگی در جهان به شمار می رود و برقراری صلح پایدار در منطقه بدون حضور ایران امکانپذیر نیست.

وی بر نقش دیپلماسی پارلمانی بر گسترش مناسبات فی مابین تأکید کرد و افزود: مجالس در رفع برخی سوءتفاهم ها و تنش ها میان دولت ها می توانند نقش مثبتی ایفا کنند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت های هسته ای صلح آمیز در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی و تحت نظر آژانش بین المللی انرژی اتمی حق همه کشورهای جهان از جمله ایران است.

در این دیدار نیره اخوان بیطرف نماینده مردم اصفهان در مجلس و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه بر مشورت و رایزنی با زنان مجالس سنا و نمایندگان فرانسه تأکید کرد و گفت: زنان در جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه محدودیتی در استفاده از مناسب و مشاغل دولتی ندارند و قانون اساسی هیچ گونه تفاوتی میان زنان و مردان در انتخابات قائل نشده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار