|
|
کدخبر: ۱۶۶۰۳۲

فرجی دانا:

خبرگزاری تسنیم: وزیر علوم ضمن توصیه به دانشگاه ها برای استفاده از محصولات داخلی گفت: دانشگاه ها به محصولات خارجی نگاه نکنند و از محصولات داخلی پشتیبانی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، با اشاره به تعامل موجود میان وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: هر توافقی که ایجاد می شود دو سمت و جهت دارد. اگر ما در وزارت علوم خواستار توافقی بودیم و در آن طرف این میل وجود نداشت، موفق نمی شدیم.

وی افزود: از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکر می کنم که با نظر بلندی که دارد زمینه برطرف شدن بسیاری از اختلاف های موجود در زمینه معاونت علمی و وزارت علوم را برطرف کرده است.

وزیر علوم با اشاره به برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه زمینه ای است که ما به مسئله عرضه و تقاضا اهمیت دهیم و برای مقاوم سازی اقتصاد راهی جز ادامه مسیر اقتصاد دانش بنیان را نداریم.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از زمینه ها سازوکارهایی در عرصه عرضه فراهم شده است، یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ مرکز رشد و ۳۴ پارک علم و فناوری و کریدورهای حمایت از شرکت های دانش بنیان وجود دارد و بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به این عرصه اختصاص داده شده که همه مسائل نشان دهنده زمینه های لازم در عرضه محصولات است که اگر نتوانیم در سطح تقاضا اقداماتی را ایجاد کنیم کاری ناتمام انجام داده ایم.

فرجی دانا خاطرنشان کرد: در همین زمینه به زیرنظام هایی نیازمندیم که مهمترین آنها در عرصه عرضه و تقاضا ساماندهی حقوق مالکیت فکری و زیرنظام استاندارد است که به این دو بخش باید اهمیت ویژه دهیم.

وی ضمن توصیه به دانشگاه ها برای استفاده از محصولات داخلی، گفت: از همه دانشگاه ها و اساتید می خواهیم تا جایی که محصول در داخل وجود دارد به محصولات خارجی نگاه نکنند و این توانمندی را توانمندتر کنند و از محصولات داخلی پشتیبانی کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار