|
|
کدخبر: ۱۶۶۲۹۱

ولایتی در دیدار با هیئت پارلمانی فرانسه؛

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدوارم روابط مثبت و سازنده ایران و فرانسه براساس احترام برابر و حقوق متقابل یک بار دیگر بین دو کشور شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسیخبرگزاری تسنیم، هیئت پارلمانی فرانسه عصر امروز با علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت وگو کردند.

ولایتی در ابتدای این دیدار با بیان اینکه بنده ۳۳ سال در سیاست خارجی کار کرده ام، گفت: با روسای جمهور و وزرای امور خارجه فرانسه دیدار و ملاقات داشتم و خاطرات خوبی از این دیدارها دارم و آن دیدارها هم منشا اثرات مثبتی شد.

وی خاطرنشان کرد: با رولاندوما وزیر خارجه اسبق فرانسه روابط دوستانه ای داشتم و همچنان این روابط برقرار است. با ریمون یکی دیگر از وزرای اسبق فرانسه روابط خوبی داشتم و ملاقات مثبتی هم با هم انجام دادیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با آقای ژاک شیراک در رابطه با مسائل دو جانبه و مسائل بوسنی ملاقات خوبی داشتیم، اظهار داشت: همچنین در حدود ۶ سال پیش جناب آقای سارکوزی توسط سفیر فرانسه در تهران از من دعوت کرد و به نظر من آن ملاقات، مقالات تاریخی بود.

ولایتی اظهار داشت: همچنین با لنیت مشاور آقای سارکوزی هم دیدار مثبت، سازنده و طولانی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه بنده خودم به تاریخ روابط ایران و فرانسه و همچنین ادبیات فرانسه آشنا هستم، خطاب به هیئت پارلمانی فرانسه افزود: امیدواریم روابط مثبت و سازنده براساس احترام برابر و حقوق متقابل یک بار دیگر بین دو کشور شکل بگیرد و رو به پیشرفت هم باشد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، رئیس هیئت پارلمانی فرانسه در این دیدار با بیان اینکه ما با هیجان زیادی به اینجا آمده ایم، افزود: تمدن قدیم و فرهنگ بزرگ ایران برای جهان ما لازم است از این رو این سفر هیجان انگیز است، چرا که سال ۲۰۱۴ برای شما و ما تعیین کننده است.

وی خطاب به ولایتی اظهار داشت: حضرتعالی از اشخاصی نام بردید و این اشخاص تجسم کشور ما بوده و هستند.

رئیس هیئت پارلمانی فرانسه تاکید کرد: ما با دقت روند مذاکرات ژنو را دنبال می کنیم و بنده رئیس این هیئت هستم و ترکیب این هیئت برگرفته از ترکیب مجلس فرانسه است. یعنی ۳ نفر از اعضاء طرفدار دولت و ۳ نفر جزو اپوزیسیون هستند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار