|
|
کدخبر: ۱۶۶۵۶۴

جزئیاتی از نحوه انتخاب رئیس دانشگاه تهران در گفت وگو با تسنیم /

خبرگزاری تسنیم: مسئول تشکیل شورای منتخبان اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به فرآیند تشکیل این شورا گفت: شمارش آرا از روز گذشته آغاز شده و ترکیب اعضاء برای انتخاب رئیس این دانشگاه تا پایان هفته مشخص می شود.

سیدمهدی قمصری معاون آموزشی دانشگاه تهران و مسئول تشکیل شورای منتخبان اعضای هیئت علمی این دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین جزئیات روند تشکیل شورای مشورتی منتخبان دانشگاه تهران برای انتخاب رئیس این دانشگاه، گفت: براساس نامه ای که به روسای دانشکده ها ارسال کردیم، برای دانشکده های دانشگاه تهران براساس جمعیت شان سهمیه ای را برای حضور در این شورا مشخص کردیم.

وی افزود: دانشکده هایی که بین ۲۰ تا ۴۰ نفر عضو هیئت علمی داشتند یک نماینده، دانشکده هایی که بین ۲۰ تا ۶۰ عضو هیئت علمی داشتند ۲ نماینده و به همین شکل سهمیه هایی برای آنها به منظور حضور در شورای منتخبان دانشگاه تهران در نظر گرفته شد و به آنها اعلام شد. به عنوان مثال برای پردیس دانشکده فنی ۹، کشاورزی ۶، علوم ۴ و هنرها ۳ سهمیه در نظر گرفته شد.

شمارش آرای شورای منتخبان از روز گذشته آغاز شده است

معاون آموزشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در این نامه از روسای دانشکده ها خواستیم از بین دانشیاران و اساتیدشان که لیست آنها را نیز برای آنها ارسال کردیم به شکل یک نظرخواهی و یک رای خواهی در پاکت های مهر شده به آقایان تحویل شده که عمدتا به روسای دانشکده ها برگردانده شده است، یا در برخی دانشکده ها صندوق گذاشته و با شیوه های متفاوت، اما یکسان به این امر پرداختند.

قمصری اضافه کرد: شمارش آرا از روز گذشته آغاز شده و براساس تکلیفی که بر گردن من نهاده شده در حضور معاون آموزشی دانشگاه و دانشکده و رئیس پردیس آراء باز می شود و شمارش می شود و دارندگان اکثریت آراء برای هر واحدی مشخص می شوند.

ترکیب اعضای شورای منتخبانتا آخر هفته مشخص می شود

وی از اعلام نتایج قطعی شمارش آرای افراد منتخب برای حضور در شورای مشورتی تا پایان هفته خبر داد و گفت: افراد تعیین شده، منتخبان اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران می شوند و طی جلساتی به چند نفر از افرادی که توانایی، قابلیت و شایستگی مدیریت دانشگاه تهران را دارند، می رسند و این افراد را به وزیر علوم پیشنهاد می دهند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه تعداد افراد منتخب نهایی برای معرفی به وزیر علوم مشخص نیست، تصریح کرد: شاید در جلسات این شورا درباره تعداد این افراد نیز نتیجه گیری شود، اما بحثها در این زمنیه درباره ۳ نفر است. در آئین نامه تشکیل شورا عددی برای آن در نظر گرفته نشده و به هر حال از بین افراد نهایی وزیر علوم فردی که از بقیه مناسب تر است را معرفی می کند.

قمصری درباره زمان احتمالی برای معرفی گزینه نهایی، گفت: برای انتخاب رئیس دانشگاه تهران، تا مرحله تشکیل شورای منتخبان اعضای هیئت علمی دانشگاه بر عهده معاونت آموزشی دانشگاه تهران است که ترکیب افراد حاضر در آن تا آخر هفته قطعی می شود. طبق آئین نامه شورا، سرپرست دانشگاه برای آنها حکم عضویت شورای منتخبان را صادر می کند که این فرآیند تا آخر هفته نهایی می شود و احکام نیز صادر می شود، اما اینکه در چند جلسه به نظر نهایی می رسند مشخص نیست. علی القاعده نباید مدت زمان طولانی باشد، اما نمی توان زمان دقیق را در این زمینه اعلام کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وجود ناظرین وزارت علوم در این فرآیند، گفت: این ساز و کار در حوزه معاونت آموزشی دانشگاه تهران و با همکاری روسای پردیس دانشکده های دانشگاه تهران انجام می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار