|
|
کدخبر: ۱۶۶۶۸۳

سردار سلامی در پنجمین جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه:

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به ضرورت توسعه و رشد در حوزه علم و فناوری استقلال در این حوزه را بالاترین سطح در حوزه استقلال ملی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسیخبرگزاری فارس، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه که صبح امروز در دانشگاه بقیه الله(عج) برگزار شد با تبریک فراسیدن روز معلم و همچنین آرزوی توفیق دانشجویان و اساتید این دانشگاه گفت: برای کشورهایی که ظرفیت ساخت تمدن جهانی را دارند قدرت های بزرگ نسخه های متفاوتی از راهبردها را برای برخورد با آنان تداعی می کنند.

وی افزود: کشورهایی که دارای استعداد ایجاد یک تمدن بزرگ را دارند دارای یک نظام فکری، فرهنگی و سیاسی مستقل با قابلیت نفوذ در ورای مرزهای جغرافیایی هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: آنها نظم موجود را به چالش کشانده و پیام آور نظم نوینی در جهان هستند. آنها می توانند الگوهای توزیع قدرت را بر هم بزنند و آرایش سیاسی را متحول کنند این کشورها می توانند قدرت های بزرگ بین المللی را بار دیگر در حوزه قدرت خود محدود کرده و یا حتی مسیر تنفس آنان را مصدود کنند.

سردار سلامی گفت: این کشورها می توانند افق های جدیدی را به روی دیگر کشورها باز کنند و از همین رو قدرت های موجود به منظور دفاع از حریم توسعه نفوذ خود و حفظ نظم موجود یک نبرد چند بعدی را با آنان آغاز می کنند.

وی افزود: کشور ایران دارای چنین ظرفیتی است، ایران را همه به عنوان یک منظومه تمدنی می شناسند که در گذشته صاحب یک تمدن جهانی بوده است و امروز نیز می تواند به صورت بالقوه پیام آور یک تمدن جدید باشد.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: انقلاب بزرگ ما نقطه عظیمت به سوی چنین هدفی بوده است. انقلاب اسلامی ایران بود که ایران را به عنوان یک قدرت به عرصه جهانی بازگرداند و همچنین تولید علم و توسعه علمی را بار دیگر احیا کرد.

سردار سلامی گفت: دنیای استکبار و نظام سلطه برای کشورهایی همانند کشور ما مسیر را به گونه ای تعریف می کردند که انضمام این کشور به نقشه جامع ژئوپلوتیک موردنظر آنان در نظام موازنه جهانی کاملا تثبیت شود و نقش آنها تنها یک نقش عملیاتی باشد و نقش آفرینی های سیاسی آنان کاملا در چارچوب آرایش سیاسی موردنظر آنان صورت بگیرد.

وی افزود: اگر آمریکا سیاست دو ستونی را برای تسلط بر جهان اسلام تعریف می کرد یکی از ستون های آن در کنار عربستان صعودی ما بودیم.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آنها تراز رشد علمی ما را نیز مدیریت می کردند گفت: برای اینکه رشد علمی ما تنها در محدوده خاصی باشد ما هیچ اثری از تحقیقات علمی در دانشگاه های کشور نمی دیدیم و هیچ تصوری از ظرفیت های علمی در ذهن ما وجود نداشت.

سردار سلامی گفت: امروز ما در زمان حوزه ذرات بنیادی و نیروی اتم زمانی که به سطح خاصی از توسعه می رسیم قدرت های بزرگ با ما مقابله و دانشمندان ما را ترور می کنند. این عمل خشن ترین وجه تقابل برای عدم دستیابی ما به حوزه های علمی و فناوری و بعد از آن هم سراغ بقیه حوزه های علمی همچون هوافضا و بیوفناوری خواهند رفت.

وی افزود: در حوزه اقتصادی نیز آنها به دنبال محدود کردن ما هستند چراکه با تحریم کردن ما به دنبال این هستند که ما در زمینه اقتصادی رشد نکنیم.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فرهنگ و تمدن ایران گفت: اگر ما، کره جنوبی، ترکیه و سوئیس بودیم آنها کاری به کار ما نداشتند البته آنها به این کشورها هم اجازه نمی دهند که در حوزه های خاصی وارد شوند.

سردار سلامی ادامه داد: ما به تجربه آموخته ایم که اگر در حوزه ای وارد شویم و از چالش ها نهراسیم می توانیم به سرعت پیش برویم و الگوی مدیریت جهادی نیز همین مسئله است.

وی با تاکید بر ضرورت استقلال در علم و فناوری گفت: بالاترین درجه استقلال در حوزه استقلال ملی همین مسئله است که ما بتوانیم در حوزه علوم و فناوری به استقلال برسیم و این مسئله با توجه به اینکه ما موتور پیشرفتی همچون اسلام و فرهنگ غنی آن را داریم کاملا امکان پذیر است.

سردار سلامی در پایان سخنان خود با تشکر از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره گفت: از مسئولین این دانشگاه به خاطر تلاش برای رشد دانشجویان جوان تشکر می کنم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار