|
|
کدخبر: ۱۶۶۸۵۲

یونسی در جمع مردم کردستان:

خبرگزاری تسنیم: دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی گفت: ما کُردهای سوریه، عراق و ترکیه را با حفظ اصالت مرزهای قانونی ایرانی می دانیم اما هویت، تاریخ، دین و اخلاق مرز نمی شناسند و همه ارزش های کُردی ارزش های ایرانی است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازسنندج، حجت الاسلام علی یونسی صبح امروز در مراسم ختم امام جمعه فقید سنندج در مسجد جامع این شهر با اشاره به انتظارات مردم کُرد از نمایندگان، علما، دانشمندان و نخبگان این قوم اظهار کرد: انتظارات مردم کُرد نمایندگان، علما، دانشمندان و نخبگان شان این است که برای ایران نمونه واقعی مردم کُرد باشند و ارزش های اسلامی، دینی، ملی و محلی را یکجا به ظهور برسانند و این امر را هم به همه اعلام کنند.

قوم کُرد همواره خواهان وحدت و حفظ ارزش های ایرانی است

وی گفت: کُردها خالص ترین ایرانی ها هستند و هر جای دنیا هم کُردها باشند آنجا ایران است و این قوم همواره خواهان وحدت و حفظ ارزش های ایرانی هستند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی تصریح کرد: پایه و اساس ایران را کُردها تشکیل داده اند و زبان، ادبیات، تاریخ، هویت و همه ارزش های قوم کُرد ارزش های اصیل ایرانی است.

وی گفت: به نظر اینجانب کُردها از دیگر ساکنان ایران زمین ایرانی تر هستند و هویت سلحشوری، قهرمانی، مرزداری و دفاع از هویت ایرانی در تمام طول تاریخ از ویژگی های مردم کُرد بوده است.

کُردهای سوریه، عراق و ترکیه را با حفظ اصالت مرزهای قانونی ایرانی می دانیم

حجت الاسلام یونسی افزود: ما کُردهای سوریه، عراق و ترکیه را با حفظ اصالت مرزهای قانونی ایرانی می دانیم اما هویت، تاریخ، دین و اخلاق مرز نمی شناسند و همه ارزش های کُردی ارزش های ایرانی است.

وی با اشاره به ارتحال ماموستا مجتهدی اشاره کرد و گفت: به فرموده پیامبر اسلام(ص) هرگاه عالم و دانشمند اسلامی از دنیا برود یک خلأ در جامعه ایجاد می شود که هیچ کس دیگری نمی تواند آن خلأ را پر کند.

رابطه با خدا و مردم جایگاه اجتماعی یک عالم را تعیین می کند

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی با اشاره به اینکه هنوز جای امام راحل و شهیدان بهشتی و مطهری خالی است افزود: هر عالمی ظرفیتی در این جهان ایجاد می کند که آن ظرفیت مختص خود اوست.

وی خاطر نشان کرد: عالم رابطه ای با خدا و جامعه دارد که این رابطه جایگاه وی را در میام مردم تعیین می کند و در این میان علم صرف نمی تواند در تعیین جایگاه اجتماعی تأثیرگذار باشد.

عالمی که مردم را به دشمنی و اختلاف دعوت کند یک عالم کامل نیست

حجت الاسلام یونسی گفت: عالم باید مردم را به صورت مستمر نسبت به آینده شاداب و امیدوار نگه دارد و عالمی که جامعه را از آینده مأیوس کرده و مردم را به دشمنی و اختلاف دعوت کند مطابق حدیثنبوی یک عالم کامل نیست.

وی تصریح کرد: هر عالمی که ارتباط با مردم و خدا را در یک مسیر قرار دهد اعضای جامعه آن عالم را دوست دارند و یک عالم واقعی اگر چه در یک مکان ساکن است اما وجود معنوی و مناطق فراوانی را تحت تأثیر قرار می دهد.

امام جمعه فقید سنندج در همه سال های عمرش آنی از رهبری جدا نشد

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی به ویژگی های شخصیتی امام جمعه فقید سنندج اشاره کرد و گفت: وِیژگی های شخصیتی مرحوم ماموستا مجتهدی تجسم ارزش های دینی، ارزش های مردم کُرد و ارزش های ایرانی بود و به دلیل داشتن همین ویژگی ها بود که در تمام سال های عمر خود آنی از رهبری و مردم جدا نشد و همواره مردم را به وحدت دعوت کرد.

وی گفت: ماموستا مجتهدی عاشق ایران، اسلام و مردم کُرد بود و با رحلت این عالم فرزانه همه مردم کردستان، ساکنان استان های کرمانشاه، آذربایجان غربی همدان و در یک جمله همه مردم ایران عزادار شدند.

دولت هر آنچه امکان داشت برای معالجه ماموستا مجتهدی انجام داد

حجت الاسلام یونسی افزود: تجلیل مقام معظم رهبری و تأیید ایشان بر ارزش های ماموستا مجتهدی سندی بر جلیل القدر بودن این عالم روحانی است.

وی گفت: دولت هر آنچه امکان داشت برای معالجه ماموستا مجتهدی انجام داد و در حد بالاترین مقام یک کشور در تهران برای معالجه ایشان امکانات فراهم شد.

استاندار کردستان مسئولان محلی را در مسیر وحدت و خدمت به مردم به کار گیرد

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی با اشاره به اینکه حامل پیام تسلیت رئیس جهمور به مردم کردستان است تأکید کرد: باید راه و روش ماموستا مجتهدی برای سایر علما الگو باشد.

وی به عزم دولت برای انجام خدمت در کردستان اشاره کرد و گفت: انتظار رئیس جمهور و دولت از استاندار کردستان این است مسئولان محلی را در مسیر وحدت و خدمت هرچه بیشتر به مردم به کار گیرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار