|
|
کدخبر: ۱۶۶۸۹۶

در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه:

وزیر امور خارجه کشورمان با اظهار خرسندی از گسترش دولت های مستقل مردمی در قاره امریکا از بخش خصوصی ایران دعوت کرد که امکانات گسترده فعالیت و همکاری اقتصادی با نیکاراگوئه را مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه نیکاراگوئه ضمن قدردانی از دوست خوب و قدیمی ایران برای حضور در تهران، گفت: انقلاب اسلامی ایران و انقلاب نیکاراگوئه در یک سال زمینه را برای تحول مهمی در روابط بین المللی فراهم کرده و خوشحالیم که دولت های مستقل در قاره آمریکا بر اساس خواست مردم گسترش می یابند.

وی افزود: در ایران نیز جمهوری اسلامی ایران به خواسته و اراده مردم است و رابطه خوبی را با نیکاراگوئه و دیگر دولت های آمریکایی برقرار کرده است و این روابط با جدیت بیشتر و قدرت و اراده سیاسی دو کشور گسترش پیدا کرده و تقویت می شود.

ظریف ادامه داد: گفتگوهای خوبی با همکارم در موضوع گسترش روابط داشتیم و دارای اشتراک نظر گسترده در سطح جهانی هستیم. دو کشور با وجود فراز و نشیب هایی که در سی سال گذشته با آن روبرو بوده اند در کنار هم ایستاده اند و ما از حمایت های نیکاراگوئه در صحنه جهانی قدردانی می کنیم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: دیدگاههای سیاسی ما به نزدیک شدن دو کشور کمک کرده و در حوزه اقتصادی نیز زمینه خوبی برای همکاری گسترده تر وجود دارد.

وی با بیان اینکه از آمار امیدوارکننده در توسعه در نیکاراگوئه طی چند سال گذشته خوشحال شدم، تصریح کرد: دولت وحدت ملی در این کشور تشکیل شده و توفیق های گسترده ای فراهم شده است. در همین جا نیز از بخش خصوصی ایران دعوت می کنم امکانات گسترده فعالیت وهمکاری اقتصادی با نیکاراگوئه را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: امروز در دیدارهایی که داشتیم و سایر دیدارهایی که وزیر امور خارجه نیکاراگوئه به ویژه با رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی خواهد داشت امیدواریم روابط با پیوندهای قوی اقتصادی تقویت شود. گسترش روابط به سود مردم دو کشور است.


این خبر در حال به روز رسانی است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار