|
|
کدخبر: ۱۶۶۹۳۹

هیأتی از وزرای خارجه کشورهای اسلامی برای بازدید از آفریقای مرکزی و رسیدگی به وضعیت کشتار و تعرض به مسلمانان به آفریقا سفر می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، هیأتی از وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی برای بازدید از آفریقای مرکزی قرار است در روزهای سه شنبه و چهارشنبه، ۹و ۱۰ اردیبهشت ماه به آفریقا سفر می کنند.

بر اساس این گزارش ریاست این هیأت عالی رتبه با وزیر امور خارجه گینه کوناکری است و دبیر کل سازمان همکاری های اسلامی نیز این هیأت را همراهی می کند.

در سفر وزاری خارجه به آفریقا قرار است در کشورهای آفریقای مرکزی و چاد پیرامون تعرض به مسلمانان و کشتار آنها در این کشورها با مقامات کشورها دیدار و گفتگو صورت گیرد.

سفر هیأت سازمان همکاری های اسلامی به آفریقا بر مبنای مصوبه اجلاس کمیته اجراییی سال گذشته سازمان است که در مورد این موضوع تشکیل شده بود.

اعضای گروه تروئیکای سازمان همکاری های اسلامی شامل کشورهای گینه، مصر، ترکیه به همراه نمایندگان عربستان، جیبوتی و سنگال و همچنین دبیر کل سازمان همکاری های اسلامی و نماینده ای از جمهوری اسلامی ایران در این هیأت حضور دارند.

بر این اساس وزرای امور خارجه ترکیه و گینه، معاون وزیر امور خارجه مصر و سفرای کشورهای جمهوری اسلامی ایران، جیبوتی و سنگال نزد سازمان همکاری اسلامی از اعضای هیأتی هستند که عازم آفریقا خواهند شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار