|
|
کدخبر: ۱۶۶۹۴۵

آیت الله علوی گرگانی:

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: ایران یک کشور مسلمان است و حکومت آن براساس کامل ترین دین دنیا بنا شده به همین دلیل باید ایران برای جامعه غربی یک الگو در تمام زمینه ها باشد.

به گزارشخبرگزاری فارساز قم، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی امروز ظهر در دیدار با جمعی از فرمانده هان و درجه داران نیروی انتظامی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: خداوند در آیاتی از قرآن کریم آثار وجودی خود را به انسان یاد آوری می کند.

وی با اشاره به داستانی در ارتباط با حضرت موسی(ع) گفت: خداوند خطاب به حضرت موسی(ع) فرمودند که بندگانم را به من نزدیک کن و برای این کار لازم است که نعمت های من را به برایشان برشماری.

این مدرس برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه بشر دارای یک روحیه عاطفی است تصریح کرد: بشر تشنه محبت است و هنگامی که به او هدیه ای می دهی و محبتی می کنی به تو علاقه مند می شود و مهر سراسر وجودش را در بر می گیرد و به همین دلیل برای جبران این محبت اقداماتی انجام می دهد.

آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: ما از نعمت های خداوند غافل هستیم در حالی که این نعمت ها به قدری فراوان است که قابل شمارش نیست.

وی با اشاره به بارزترین نعمت های خداوند که به انسان ها عطا کرده است گفت: نعمت سقف آسمان و فرش زمین از جمله هدایایی است که خداوند به انسان داده تا بتواند زندگی کند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم اضافه کرد: با این وجود باید بدانیم که اگر خداوند بخواهد نعمتش را از انسان ها بگیرد هیچ کس نمی تواند برای بازگرداندن این نعمت اقدامی انجام دهد و از توان بشریت این مسئله خارج است.

وی تصریح کرد: اگر خدا یک روز اجازه طلوع و یا غروب را به خورشید ندهد هیچ بشری حتی قدرت طلبان و قدرت مداران جهان نمی توانند کاری کنند که این نعمت را به بشریت برگردانند.

آیت الله علوی گرگانی، گذر عمر و بی اعتباری عمر انسان را مورد توجه قرار داد و گفت: باید با تمسک به ریسمان الهی که برای سعادت بندگان گذاشته است برای آخرت برنامه ریزی کرده و ره توشه مناسبی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به آشوب هایی که در سراسر دنیا وجود دارد اشاره و ابراز داشت: دنیا پر از آشوب و جنایاتی است که قدرت مندان جهان به دلیل نداشتن عقیده به آخرت از مرز خود پا را فراتر می گذارند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم به دلایل برگزیدن پیامبران برای هدایت انسان ها از سوی خداوند گفت: پیامبران آمدند تا که ما را مرزشناس کنند و به ما آموزش دهند هرگز از مرزهای خود خارج نشویم و به مرز دیگران تجاوز نکنیم.

وی از ملت ایران خواست تا با شناختن مرزهای خود از الگو گرفتن از غربی ها و بیگانگان خودداری کنند و حساب خود را با غرب نشین هایی که زشت ترین و کثیف ترین کار را مجاز و قانونی اعلام می کنند جدا کنند.

آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: ملت ایران یک ملت مسلمان است و کامل ترین دین دنیا را سرلوحه زندگی و حکومت خویش دارند به همین دلیل باید ایرانی ها در همه زمینه ها برای غرب الگو باشند.

انتهای پیام / ۷۸۰۰۵

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار