|
|
کدخبر: ۱۶۷۰۴۷

روحانی در دیدار فرستاده ویژه نخست وزیر پاکستان:

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور تروریسم را خطری بزرگ برای همه دولت ها و ملت های منطقه دانست و بر ضرورت تلاش جدی و مسئولانه همه کشورها در جهت مقابله با تروریسم و دست یابی به ثبات و آرامش تاکید کرد.

به گزارش حوزه دولتخبرگزاری تسنیمبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در دیدار سرتاج عزیز فرستاده ویژه نخست وزیر پاکستان تروریسم را خطری بزرگ برای همه دولت ها و ملت های منطقه دانست و بر ضرورت تلاش جدی و مسئولانه همه کشورها در جهت مقابله با تروریسم و دست یابی به ثبات و آرامش تاکید کرد.

وی در این دیدار روابط ایران و پاکستان را دوستانه، صمیمانه و برادرانه توصیف و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امنیت و آرامش پاکستان را در راستای امنیت و آرامش خود می داند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امنیت مرزهای ایران و پاکستان موضوعی بسیار حائز اهمیت برای دو کشور است، بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم در جهت رفع نگرانی ها در این خصوص تاکید کرد.

روحانی با اشاره به اینکه سطح روابط اقتصادی دو کشور در حال حاضر از جایگاه قابل قبولی برخوردار نیست و باید در راستای توسعه همکاری ها تلاش و برنامه ریزی شود، گفت: زمینه های فراوانی برای گسترش همکاری ها و روابط اقتصادی میان ایران و پاکستان وجود دارد که این بسترها باید ایجاد و فعال شوند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران خواستار ایجاد روابط صمیمانه با همه همسایگان خود است، خاطرنشان کرد: مطمئناً تعامل روسا و مقامات دو کشور می تواند شرایط جدیدی را در جهت توسعه مناسبات همه جانبه تهران – اسلام آباد ایجاد کند.

سرتاج عزیز فرستاده ویژه نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ پیام کتبی نواز شریف نخست وزیر پاکستان به روحانی به روابط خوب ایران و پاکستان و اشتراکات فرهنگی میان دو کشور اشاره و تصریح کرد: پتانسیل های فراوانی برای ارتقاء روابط دو کشور وجود دارد که می توان از آنها در جهت گسترش مناسبات ایران و پاکستان استفاده کرد.

فرستاده ویژه نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه باید مکانیزم هایی در راستای ارتقاء سطح همکاری های تجاری و اقتصادی میان دو کشور ایجاد شود تا شاهد تقویت و رابطه تنگاتنگی میان بخش های مختلف اقتصادی دو کشور باشیم، از دیدگاه مثبت رئیس جمهور ایران نسبت به توسعه روابط و همکاری ها میان دو کشور تشکر کرد.

وی با اشاره به وجود مشکلات و معضلات در منطقه، گفت: پاکستان نگران تنش های فرقه ای در دنیا بوده و خواهان گفت و گو در راستای حل این تنش هاست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار