|
|
کدخبر: ۱۶۷۳۵۶

کاشفی در گفتگو با مهر:

رییس خانه احزاب با تاکید بر اینکه باید به کار جمعی احترام بگذاریم گفت: خانه احزاب یک نهاد صنفی است و کسی قصد حذف دیگری را ندارد وباید رقابت را بپذیریم.

حسین کاشفی رییس خانه احزاب در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره نگرانی برخی از فعالان سیاسی از تشکیل مجدد خانه احزاب و عدم حضور در انتخابات خانه احزاب گفت: خانه احزاب محل کار سیاسی نبوده ونیست و تنها یک نهاد صنفی مدنی است. عده ای که گمان می کنند رای نمی آورند کل قضیه را زیر سوال می برند.

وی با طرح این سوال که آیا بلاخره ما می خواهیم کار حزبی انجام دهیم یا نیاز به کار صنفی مدنی داریم گفت: اگر پاسخ به این سوال مثبت است و نیاز به رشد تعالی حزبی داریم پس باید همه احزاب فعال باشند و هر کس با هر نظری در این خانه حضور داشته باشد.

رییس خانه احزاب با اشاره به جمع آوری امضا برای برگزاری مجمع عمومی گفت: زمانی باید برای برگزاری مجمع عمومی امضا جمع شود که شورای مرکزی خانه احزاب تعللی انجام دهد. این در حالی است که ما در دولت فعلی دوبار به وزارت کشور نامه نوشتیم و درخواست بازگشایی خانه احزاب را داشته ایم اما پاسخی دریافت نکرده ایم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه کسانی که دل در گرو کار حزبی دارند نباید در جهت تضعیف نهادهای مدنی حرکت کنند، تصریح کرد: تمام احزاب باید در خانه احزاب فعالیت داشته باشند و هیچ جناح و گروهی نباید در جهت تضعیف آن گام بردارد.

وی با تاکید بر اینکه نباید درمورد تشکیل مجدد خانه احزاب و فعالیت های آن پیش داوری کنیم، گفت: وقتی از قانون صحبت می کنیم باید طبق اساس نامه رفتار کنیم و خانه احزاب بر اساس وظایف و اساس نامه خود در جهت توسعه همه احزاب بدون در نظر گرفتن جناح و حزب خاصی تلاش می کند و علل ناکامی ها را بررسی و در جهت فعال کردن نهادهای مدنی اقدام کند.

کاشفی یاداور شد: در دوره آخر هیات رییسه خانه احزاب با آنکه قاطبه فعالیت ها از سوی احزاب اصلاح طلبان بود اما در هیات ریسه پنج نفره دو نفر رییسه اصولگرا بودند. قرار است در خانه احزاب تعامل همکاری و صمیمیت و رفاقت وجود داشته باشد و کسی در صدد حذف گروه دیگری نیست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه باید سازوکار جمعی را بپذیریم اظهار داشت: نباید از قبل واگرایی داشته باشیم و امیدواریم خانه احزاب یا تعامل مسئولین وزارت کشور دوباره به فعالیت خود ادامه دهد چرا که این یکی از شعار های دولت یازدهم بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار